• Nalle Puh 40

Dörrskylt

Funderar på att köpa ett halsband till min sambo som morgongåva och en dörrskylt med vårt nya gemensamma efternamn men vad ska man skriva?

Fam X (kan man kalla sig fam när man inte har barn)
    X (bara efternamnet)
    K och O X (tråkigt om man får barn och de inte är med på skylten)

Någon som har några tips?

• Svar på tråden Dörrskylt
  • EmMa09

Familjen X hade jag nog skrivit, trots att det inte finns några barn med i bilden. Jag hade nog också tänkt mig en dörrskylt, såg en sida om det här för ett tag sen, någon som vet var man kan beställa det på nätet??

• Yesh I do

Var oxå inne på att fixa en sån skylt. Tänker skriva Familjen X för jag tycker absolut att vi är en familj fast än vi inte har barn!

• Nalle Puh 40

Och man hoppas ju på barn efter bröllopet

• Nalle Puh 40

Yesh I do skrev 2009-04-21 17:14:37 följande:

Var oxå inne på att fixa en sån skylt. Tänker skriva Familjen X för jag tycker absolut att vi är en familj fast än vi inte har barn!
    Vad ska du ta för någon isf? Vet inte om man ska ta en enkel elller en med något mönster...
  • Yesh I do

Kikade lite på olika skyltar igår. Kan inte bestämma mig. Det finns ju fina, klassiska skyltar i metall med fin gravyr...men de känns inte som oss och vårat hem som verkligen inte är klassiskt och sobert...

Hittade även skyltar i trä, lite allmogestil, där man kunde välja färg själv. Lutar åt en sådan... hittade dem på norrländska träprodukter tror jag de hette...

Känns iaf som en rolig present! Kul att hänga upp den på dörren sedan när man kommer hem! Liten ceremoni till =)

• Nalle Puh 40

och bevis på att nu är vi en familj på riktigt :-d

• Nalle Puh 40

Har du tips på någom bra sida?

• Yesh I do

www.dorrskylten.se har de i metall,

sen har jag googlat mig fram..kommer inte ihåg vad sidorna hette man ska försöka hitta dem så återkommer jag =)

• Hemlig2009

Jag funderade också på det där med Fam eller inte. Men det är ju som ni säger, vi är ju faktiskt en familj nu och vi hoppas dessutom på några kids.

Svar på tråden Dörrskylt