• Mamli

Hjälp mig, vart ska jag fria?

Jag ska fria på midsommar, det ska vara jätte mysigt men kosta så lite som möjligt.

Har tittat på hotell, de kostar runt 1000kr men hur mysigt är de på midsommarafton?

Vill verkligen åka bort men vet inte alls var..de måste bli speciellt!

• Svar på tråden Hjälp mig, vart ska jag fria?
  • Imma

I en annan tråd förstod jag att TS var förlovad tidigare, men att de bröt förlovningen pga personliga skäl. Nu när dessa problem är lösta vill TS fria igen till sin pojkvän/sambo som hon tidigare varit förlovad med.

Nu är det ju verkligen inte det tråden handlar om, men jag tycker att det är tråkigt med en sådan ton på svaren...

Mlle M skrev 2009-04-21 14:53:09 följande:

Jag fattar verkligen ingenting, men är Ni redan förlovade och skall förlova er igen? med samma person? Om man är förlovad innebär det ju att nagon redan HAR friat!!
  • Mamli

Jag har bott så länge stan såp jag minns inte om de blkir mörkt på kvällen i juni

Finns 2stugor i skövde..då har vi ju tillgång till gräsmatta och får sköta oss själva.

Annars får de bli hotell..men då vet jag inte alls i vilken stad.

Eftersom vi har en son på ett år vill vi ju helst inte vara på ett ställe där alla festar loss, så camping och stugor där blir svårt.

Såg en annan som friat på bomans i trosa..de hade ju vart pefekt..men lite väl långt

• Mlle M

Ja men om dom har brutit förlovningen och förlovar sig igen är det väl en annan sak... Jag gjorde bara liksom andra här pa traden, kikade pa TS presentation där det stod att hon redan var förlovad och började undra.......

• lecaroline

Varför inte ha midsommarfest och fria under middagen eller något med alla era vänner med?? dvs om du inte är rädd för att han ska säga nej
    Midsommar är midsommar och jag skulle i allafall få det svårt att få med min ut i någon stuga eller hotel ensamma på just midsommar..

• Mlle M

Jag haller i sadant fall ( ja, efter utrett missförstand med lecaroline, varför inte fria tillsammans med vänner? Verkar lite krystat att resa bort själva just under midsommar och risken är nog som papekas ovan att det kan vara ganska "stökigt" pa manga ställen!

lecaroline skrev 2009-04-21 15:05:32 följande:
    Varför inte ha midsommarfest och fria under middagen eller något med alla era vänner med?? dvs om du inte är rädd för att han ska säga nej Midsommar är midsommar och jag skulle i allafall få det svårt att få med min ut i någon stuga eller hotel ensamma på just midsommar..
  • Mamli

ja de hade vart toppen, men vi har inga andra vänner med barn. så de ska ut till kusten och festa som bara den.

Så vi kommer ändå få vara ensamma denna midsommaren..
    Åh jag vet inte alls..nåt hade ju vart kul att hitta på..
    och fria på midsommar vill ja ju gärna göra..

• Hannaz

Ni är alltså barnfria på midsommarafton?

• Mamli

nej de är vi inte..
    vi har ett barn, och skulle vilja köpa champagne så åka någonstans med bil blir ju svårt..

• Imma

Du kanske skulle kunna duka upp en picnic på någon mysig plats, ta med en korg med skumpa, någon ost, jorgubbar (eller något annat ) och passa på att fria mitt under picnicen? Då skulle ni ju inte behöva ta er så långt hemifrån. Du skulle ju kunna lägga ut en filt och sen säga till din pojkvän att ni ska gå en liten promenad och sedan leda honom till platsen som du har förberett.

• Hannaz

Okej, så hela familjen ska hitta på ngt och du ska då fria samtidigt?

Stuga låter ju som ett bra förslag om ni ska ha barn med. Ta in på hotell är kanske inte så lyckat, om barnet ska sova så blir ni fast på hotellrummet, och har man inte ett väldigt litet barn blir det kanske inte heller så lätt med sex, vilket kanske inte är helt långsökt en så romantisk kväll...

Vill du väldigt gärna ha med ert barn vid förlovningen? Jag hade annars valt en dag när jag kunde få barnvakt så blir det mer er dag/kväll för er själva och ni blir inte lika låsta.

• Mamli

NÄ...tack så mycket allihopa men nu har ja tänkt lite.

Midsommarafton är inte samma datum varje år..så egentligen är de väl inte så viktigt.
    Jag kommer skicka efter hans ring, när jag får den väntar ja på fint väder så tar vi en cykeltur ner till slussarna och har picnic, och då ska jag fria

• Mamli

ja som imma sa...läste de nu. så blir det!
    klart att sonen ska vara med..de ska bli jätte mysigt.
    champagne..jordgubbar var en bra idé..och några goda smörgåsar.

• Svanboet

Låter underbart mysigt! Tänker mig fåglarna som kvittrar i träden och gräset som är grönare än på länge och så få sätta sig på en filt och förklara sin kärlek och fria - jag skulle då bli rörd till tårar om jag fick en sådan överraskning. Att sedan cykla hem och få dela en flaska bubbel är väl inte heller så pjokigt.

Alla vill heller inte ha publik när de friar för vad gör man om det inte riktigt går som man tänkt sig. Även om det inte blir ett nej så kanske det inte blir det hjärtdrypande ja:et som som hoppats på.

Mamli skrev 2009-04-21 15:48:58 följande:
    NÄ...tack så mycket allihopa men nu har ja tänkt lite.Midsommarafton är inte samma datum varje år..så egentligen är de väl inte så viktigt.Jag kommer skicka efter hans ring, när jag får den väntar ja på fint väder så tar vi en cykeltur ner till slussarna och har picnic, och då ska jag fria
  • Mamli

ja de känns jätte bra
    Ska äntligen köpa mig en cykel på lördag så han vet att ja vill ut och cykla mycket..så han kommer inte förstå nåt

Vid slussarna är de ju så fint med..eller om de blir runt kanalen bara..vi får se

• Svanboet

Lite Ot men jag känner mig så vår-inspirerad och av denna diskussion så jag vill också passa på att säga att jag kommer nog "fria" till min m2b när jag tycker att det är dags att påbörja planeringen "på riktigt" för jag vill göra det där romantiska varianten med alla ljusen och den underbara kärleksförklaraingen. Jag är bra blödig

• Nalle Puh 40

Vi förlovade oss vid Visbys ringmur, solnedgång och utsikt över Visby och havet. Var såååååå mysigt...

Friade gjorde jag 2,5 år senare på skottdagen hemma i soffan med rosor, ljus och tre rätters middag...

Svar på tråden Hjälp mig, vart ska jag fria?