• Soon2BmrsGroth

Fota före eller efter vigseln?

Hur kommer ni att göra med fotograferingen på er dag?
    Ska ni fotas före eller efter vigseln?
    När jag va till min frisör tyckte hon att man ska fotas efter vigseln eftersom att nervositet har släppt då....men då tänkte jag ju på att gästerna måste vänta medans man fotograferas.
    Vad tycker ni är bäst? =)

• Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?
  • annanilsson78

Vi ska fotas innan vigseln.
    Vill inte vara rödgråten och plufsig i ansiktet på korten:)
    Dessutom skulle jag känna mig stressad att fotas efter vigseln eftersom festen börjar direkt i anslutning till vigseln.
    Men det är ju individuellt hur man vill ha det!

• Noxire

Vi kommer att fotas före vigseln men även till brudskålen vid festlokalen det är vad vi vet idag. Vi kanske ändrar oss, men jag tror inte det men man vet aldrig.

Kram till alla

• Villemoa

Vi kommer att fotas innan vigseln men även under. Vi har bokat fotografer för tre timmar så att vi ska hinna och slippa vara stressade. Direkt efter vigseln bär det av till festlokalen för mingel, middag & fest.

• DanKat

Tänk på att om ni ska fotograferas efter vigseln så är det en måttligt stor risk att mannens corsage är sönderkramat... det blev så på ett bröllop vi var på i somras, och när vi bokade vår fotograf rekommenderade han fotografering innan vigseln just av den anledningen.

• Shaggy

Vi har valt och fotograferas efter vigsel av den anledningen att min blivande inte vill se mig innan kyrkan...vår fest börjar oxå direkt efter bröllopet men gästerna åker dit och får välkomstdrink och får umgås lite med varandra innan vi kommer!

• Officer

Dankat.... När en fotograf rekommendeerar en så ska man nog inte lita blint på vad de säger... Om de har en bokning innan vigsel så givetvis försöker de att styra en så att man bokar just efter vigseln.... Vi blev fotograferade efteråt i 40 min. Ville inte se varandra innan bröllopet och jäklar vilken stämning det blev. Inte tusan blir du lika övverasskad om ni ses 1-2 h innan bröllopet. När min vän gifte sig så var de iväg 2h efteråt med sin fotograf. Galet länge.
    Vi fick underbara bilder på 40 min och dessutom så ville vi inte vara borta längre från gästerna! Lycka till!

• Fenixx

vi ska fotograferas innan vigseln. mysigt att ha det lite innan ihop och för då syns pirret och glädjen hos en och så är man som fräschast efter varit hos frissan och sminkösen. och inte riskera massa bös och ris överallt på en.
    sen för att låta gästerna slippa vänta eller behöva komma på nån underhållning.

• DanKat
    Officer skrev 2009-04-20 11:11:55 följande:
    Dankat.... När en fotograf rekommendeerar en så ska man nog inte lita blint på vad de säger... Om de har en bokning innan vigsel så givetvis försöker de att styra en så att man bokar just efter vigseln.... Vi blev fotograferade efteråt i 40 min. Ville inte se varandra innan bröllopet och jäklar vilken stämning det blev. Inte tusan blir du lika övverasskad om ni ses 1-2 h innan bröllopet. När min vän gifte sig så var de iväg 2h efteråt med sin fotograf. Galet länge. Vi fick underbara bilder på 40 min och dessutom så ville vi inte vara borta längre från gästerna! Lycka till!
    Fast vi vet att han åtminstone fram till för nån vecka sen inte hade nån annan fotografering samma dag, så han har inte försökt styra pga det iaf Och det känns alldeles för riskabelt att vänta till efter vigseln tycker vi, nu kommer vi få bilder där vi ser som fräschast ut, och blommorna blir garanterat inte sönderkramade innan
    Men bara man är medveten om risken så är det klart att man kan fotograferas efter vigseln om man hellre vill det, jag ville bara uppmärksamma om det som jag fick se inträffa på bröllopet jag var på senast.
  • Heloise

Vi ska fotograferas innan vigseln men även lite efter8 om vi inte hinner klart)

Det är enbart av praktiska skäl Vi vill inte försvinna ifrån våra gäster och ta kort efter vigseln, dessutom så blir det lätt tradigt( på de bröllop jag varit på)
    Den andra anledningen är att vi ska ta hälftren av korten nere i magasinet på stadsbiblioteket och de stänger kl 14 på lördagar

• T0612

Vi ska fotas efter vigseln.. dels för att vi gifter oss 12 och inte har tid innan och för att min m2b inte vill se mig förens i kyrkan.. får se till att ha en extra corsage :P

Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?