• MalanMicke

Tips på god mat till bröllopet?

Någon som har några tips på god mat att bjuda på, på bröllopet? Vi vill gärna ha kött av något slag, men så mycket längre än så har vi inte funderat.
    Vad ska ni ha?

• Svar på tråden Tips på god mat till bröllopet?
  • Retrobohem

Vi ska ha mammas älggryta, med många gäster blir det enkelt och så är det vår favoritmat! Jag tycker vilt är ett bra köttalternativ till bröllop, fläsk är för mycket fredagkväll och biff har ju alla sina egna preferenser på. Annars gillar jag alla former för köttfärsbiffar, mixad färs med olika kryddningar från mellanöstern, eller grova biffar med mycket lök, grillade, ugnslagade, kokta i någon sås.

• roselie80

Vi ska ha variation på kalv med en potatisrulle fylld med ostronskivling och en sky smaksatt med ramslök.

• Cicci90

Vi ska ha både marinerad kycklingfilé och marinerad fläskfilé (kalla båda två) tillsammans med såser, potatissallad och potatisgratäng :)

• Jenny 03

Vi har anlitat en grillmästare som kommer och helgrillar gris och lamm på plats.

• Cicci90
    Jenny 03 skrev 2012-04-04 08:14:02 följande:
    Vi har anlitat en grillmästare som kommer och helgrillar gris och lamm på plats.
    Häftigt!
  • drömmer

Nu har ju TS förhoppningsvis redan gift sig eftersom tråden är 3 år gammal , men även jag kapar den lite eftersom ni är några som puffat upp den redan .

Cicci90 skrev 2012-04-04 07:54:55 följande:
    Vi ska ha både marinerad kycklingfilé och marinerad fläskfilé (kalla båda två) tillsammans med såser, potatissallad och potatisgratäng :)
    Har du ngt gott recept på marinad? Vi vill nämligen också ha just detta, men det är alltid roligare med nya recept till bröllop .
  • Cicci90
    drömmer skrev 2012-04-04 18:17:05 följande:
    Nu har ju TS förhoppningsvis redan gift sig eftersom tråden är 3 år gammal , men även jag kapar den lite eftersom ni är några som puffat upp den redan .Har du ngt gott recept på marinad? Vi vill nämligen också ha just detta, men det är alltid roligare med nya recept till bröllop .
    Fläskfilén kommer att få en italiensk marinad
    www.matklubben.se/recept/italiensk_marinerad_flaeskfile_17915.html (utan oliverna för vår del ;) )
    Och till den kommer vi ha en fetakräm. Har provlagat och det var riktigt, riktigt gott!

Har inte hittat någon bra marinad till kycklingen än.. Du har ingen på lager?
    Tänkte försöka hitta på någon själv annars, det är ju inte så svårt :)
Svar på tråden Tips på god mat till bröllopet?