Tips på god mat till bröllopet?
Någon som har några tips på god mat att bjuda på, på bröllopet? Vi vill gärna ha kött av något slag, men så mycket längre än så har vi inte funderat.
Vad ska ni ha?
Någon som har några tips på god mat att bjuda på, på bröllopet? Vi vill gärna ha kött av något slag, men så mycket längre än så har vi inte funderat.
Vad ska ni ha?
Vi ska ha mammas älggryta, med många gäster blir det enkelt och så är det vår favoritmat! Jag tycker vilt är ett bra köttalternativ till bröllop, fläsk är för mycket fredagkväll och biff har ju alla sina egna preferenser på. Annars gillar jag alla former för köttfärsbiffar, mixad färs med olika kryddningar från mellanöstern, eller grova biffar med mycket lök, grillade, ugnslagade, kokta i någon sås.
Vi ska ha variation på kalv med en potatisrulle fylld med ostronskivling och en sky smaksatt med ramslök.
Vi ska ha både marinerad kycklingfilé och marinerad fläskfilé (kalla båda två) tillsammans med såser, potatissallad och potatisgratäng :)
Vi har anlitat en grillmästare som kommer och helgrillar gris och lamm på plats.
Nu har ju TS förhoppningsvis redan gift sig eftersom tråden är 3 år gammal , men även jag kapar den lite eftersom ni är några som puffat upp den redan
.