• daniel och iris

    Lite support då vi är "unga"

    Tycker det är lite svårt som "ung" brud, då jag har fått jättemycket negative kommentarer på vårt bröllop. Det tycks nästan som om jag har lurat min man til å gifta sig med mig- och at vi är for unga och dumma och at det inte kommer at funka :(
    Jag är 25 år och han 23- vi har varit ihop 1,5 år- men vi visste från första månaden det var oss två. Jag letar efter lite support här for jag är rett deprimerad, då några av kommentaren kommer från min familj...

  • Svar på tråden Lite support då vi är "unga"
  • T0612

    Ingen kan någonsin säga till någon annan vad som är rätt eller fel ang deras beslut, visst de kan ha en åsikt men huvudsaken är att ni känner att det är rätt för er..

    vi kommer vara 23 och 22 när vi gifter oss i december och vart tillsammans i 3 år

  • Taaanja

    Tycker inte att ni är alls unga, eller jo unga är ni. Men bara för att man är ung betyder det inte att man inte ska gifta sig..? Vi är unga, jag är snart 22 och min m2b är 22..
    Vi har varit tillsammans i 7½ och gifter oss i augusti. Har faktiskt inte fått några direkt dumma kommentarer, men kan tänka mig att det snackas bakom ryggen. Men det skiter jag i. Kan tänka mig att det inte är kul när det är familj som säger sånna här saker. Önskar er all lycka i alla fall!

  • LindaochMagnus

    Stå på er!!
    Vi har också fått en massa kommentarer.. och jag är 24 och han 25 och varit tillsammans i 8år varav bott ihopa i 5½..

    Följ era hjärtan!

    Föräldrar säger att de vill sina barns bästa.. men jag tror att barnen blir så "vuxna" när de berättar ngt sånt.. iaf så tror jag det i fallet med min pappa.. som undrade varför vi hade så bråttom!

    Nu stöttar han lite grann.. men det är ju i juli så han insåg väl att det skulle bli av oavsett ;)

    Stå på er!!

    Kärleken övervinner allt!

  • Bustroll

    Även jag och min m2b är relativt unga. Vi kommer vara 22 respektive 26 när vi gifter oss. kommetarer har vi fått en hel del men det känns ganska förståeligt efter bara 1 år och 5 månaders förhållande (vid bröllopet...förlovning efter 7 mån...)
    Det är inget att lägga energi på. Folk kommer altid att tycka, man mår inte bättre av att alltid lyssna :)

  • iliezi

    så länge man vet vad man gör är det väl inget fel med att göra som man känner är rätt.. jag o min m2b kommer va 21 och 23 när vi gifter oss :)de tycker säkert vissa e jätte dumt, men de tycker inte jag! :D

  • Tillsommaren

    Men f-n. Hur var det förr då då hade man ju flera barn å allt vid den åldern.
    Det beror på hur gamla ni är i sinnet tycker jag. Är man mogen till sättet och verkligen VET vad man gör så är det väl bara att köra på.
    Jag är 28 och min sambo 39 när vi gifter oss. Alla är jätte glada. MEN det var tufft i början när hans familj fick höra hur mycket yngre jag var. Det gillade dom inte...
    Lycka till och grattis säger jag till alla som ska gifta sig.

  • 20090725

    jag tycker ju inte attt ni är jätte unga!

    jag är själv 22 å min blivande 35... det skiljer 13 år på oss! inom våra familjer har det inte varit några problem min släkt har tagit emot han OCH hans 3 barn med öppna armar!

    men däremor mina kompisar har varit emot vårat förhållande från första dagen! jag umgås numera bara med några av dem!

    min pappas sambo va 22 när de träffades å pappa hade tre barn sedan tidigare (jag å mina 2 syskon) å mellan dem skiljer det 18 år! å de är fortfarande tillsammans idag, iår har de varit tillsammans 19år!!!

    känns det rätt för er så är det rätt!!!!! man skall inte lyssna på alla andra! jag hade inte kunnat bli lyckligare än vad jag är nu!!

  • lindab87

    Vi är 22 båda två när vi gifter oss i Juli varit tillsammans i 4 år ! Ni ska inte lyssna på dom ! Bara att stå på er !
    Dock har vi bara fått posetvit av alla !

  • JustMeAndMyLove

    Ja du, jag är snart 23 och M är bara 20.
    Vi har fått en del kommentarer. Och det vsite vi om redan när vi förlovade oss för jag hade gjort klart att om jag förlovar mig så ska jag gifta mig :)

    Det är bara att ignorera och inte ta åt sig, även om jag vet att det är lättare sagt(skrivet) än gjort...
    Men stå på er, känns det rätt så är det väl det :)

    Och det där med att: lura folk att gifta sig.

    Nä, det är ungefär på samma nivå som när folk säger att andra "stulit" män elle rkvinnor. Det funkar helt enkelt inte så!

    Lycka till!

  • Kajsalisan

    Äsch, vi kommer va 24 och 27 när vi gifter oss. Familjen har varit helt ok me det. Det var faktiskt deras förslag. Däremot har flera av våra vänner varit lite skeptiska. Nör vi gifter oss har vi varit tillsammans lite över 2,5 år. Så känns det rätt för er är det ert beslut!! Hoppas ni får en jättefin dag och ett långt och lyckligt äktenskap

Svar på tråden Lite support då vi är "unga"