• Valkyria84

    Minus 2 kg: Tips och inspiration!

    Suck jag förstår verkligen inte... går och springer nu varje morgon och eftermiddag samt håller min diet, ändå har jag gått upp ett kg! Blir jätte ledsen och besviken.. förstår inte varför jag oftast i början av veckan går upp för att sedan i slutet gå ner igen, väldigt konstigt tycker jag...
    Har till på måndag på mig så vi får väl se vad som händer denna vecka.
    Hur lång tid har ni andra på er?

  • Valkyria84

    Jag har gett upp.... hade bara denna vecka kvar men det har inte gått alls. På tisdag bjöds det på tårta på jobbet och jag försökte stå emot men på em tog jag en liten bit, fanns kvar på onsdag så även då tog jag en liten bit. I går bakade min m2b mulusker (typ chokladbollar doppade i choklad) så jag åt 3! Idag hade jag en super tuff dag på jobbet så jag har ätit både bröd och en glass, kommer säkert äta mer onyttigt ikväll.
    Jag har sprungit och gått varje morgon och kväll men jag har gått upp igen. Saknas att gå ner 1 egentligen 2 kg. Jag var så nära men nu struntar jag i detta. Är så fruktansvärt sockersugen och hade en riktigt tuff dag på jobbet så... SUCK känns inte alls kul. På måndag ska jag sy till klänningen.
    Har inte mätt mig än men jag misstänker att jag gått upp även där, det borde jag göra i alla fall. Undrar om jag kan ta nya tag efter att måtten till klänningen tagits... om jag inte minskar i mått så mycket utan bara lite. Skulle bara så gärna vilja ha min idealvikt när jag gifter mig.... hmmmm....

  • Valkyria84

    tja då var jag här igen. Hade minst sagt en svacka som ni säkert märkte men jag tar nya tag. Tack för era ord!
    Vägde och mätte mig idag (som alltid på söndagar) har faktiskt bara gått upp 0.5kg och då har jag ätit onyttigt hela veckan. Äter fortfarande inga kolhydrater men har ätit godis, glass m.m under hela veckan och idag åt jag även lite pizza.... i morgon ska jag till sömerskan och ta mått för klänningen. Men jag har gått ner i mått.
    Jämfört med januari förra året har jag minskat 12cm i midja, 14 cm runt höfterna, 8 cm runt studen och 10 cm runt låren. Så jag är mycket nöjd.
    Igår provbakade jag bröllopstårtan och ska bjuda på den på jobbet i morgon. Jag kommer fortsätta min diet men lägga till lite så att jag inte går ner för mycket till bröllopet för då blir klänningen för stor igen.
    Lycka till alla!

  • Valkyria84

    Haha inspererande vet jag inte. När jag läser igenom mina inlägg här tycker jag mest att jag klagar =( Puh det har inte varit det lättaste. Jag är ju svag för fika, inte så mycket godis men kakor och bakverk. Man fikar även väldigt mycket på jobbet. Jag orka stå emot i perioder men börjar jag fuska så faller jag helt. Så har det varit denna vecka... men det har ju ändå gått ok, säkert för att jag springer och går två ggr om dagen. Utan er hade jag nog inte orkat, tack för all hjälp =)

    Det jag tycker är lite konstigt och skrämmande är att när jag ser mig i spegeln så ser jag inte så stor förändring vilket säkert beror på att jag ser mig själv varje dag. Därför är det bra att jag skrivit upp så jag där ser vilke förändring jag gjort. Men så märker jag det även på gamla kläder. Försår på sätt och vis de som drabbas av ätstörningar, som bara vill gå ner mer och mer, de ser inte hur smala de blivit... är inte riktigt samma sak men jag förstår till viss del varför de inte ser skillnaden... hoppas ni förstår vad jag menar.

    Dewi Sri skrev 2009-05-10 21:22:36 följande:


    Vilka strålande resultat Valkyria! Mycket inspirerande!
  • Valkyria84

    Idag var jag till sömerskan och tog måtten till klänningen, nu är det inte lång tid kvar innan jag får prova den och den passar mig=) LÄNGTAR! Blev dock lite förolämpad av sömmerskan, hon menade inget illa men för mig som kämpat med vikten sista tiden tog det faktiskt. Hon sa att hon trodde att jag var 2-3 storlekar större än vad jag har och när jag vilken storlek jag har tittade hon på mig och frågade "runt höfterna också?", Jaaa svarade jag försiktigt och kände mig genast jätte dum... jaja hon menade som sagt säkert inte illa men jag kände mig ganska dum och stor....

    Har även lämnat in förlovningsringarna på puts och gravering, känner mig sååå naken :)
    Ja bitarna börjar falla på plats, mindre än fyra veckor kvar... jisses vad tiden rinner iväg!!

  • Valkyria84

    Förstår precis vad du menar. Hade små bröst innan och nu har jag nästan inga alls. När jag började med min diet så var det brösten som försvann först, var bara att gilla läget... :)

    14e november skrev 2009-05-13 20:34:13 följande:


    Hur bär man sig åt för att få vikten att "försvinna" på rätt ställe? Är lång och rätt bredaxlad. Går jag mer ner än 2 kg försvinner brösten, har inte så mycket "hull" att ta av, vill mest se riktigt snygg och stark ut. Vilken balansgång:)Hur gör ni andra?
  • Valkyria84

    Jag har slarvat hela veckan som gått, med fika och godis. Så jag har självklart gått upp. Nu är det inte lång tid kvar så jag tänker göra ett sista ryck till bröllopet och så får vi se hur det går. Börjar from idag med att inte äta något godis heller igen så får vi se.
    Tycker det är väldigt konstigt att jag går upp fast att jag springer två gånger om dagen. Jag menar jag borde ju förbränna mer än vad jag får i mig så då borde jag ju gå ner, men icke.
    Jaja inte lång tid kvar nu =)
    Har inte hört något från sömmerskan än så vi får väl se hur klänningen blir.

  • Valkyria84

    Hej Dewi Seri: Hmm det där om löpningen kanske stämmer, fast jag tänkte att då det är så många timmar mellan så gör det inte så mycket... tror att jag haft mycket vätska i mig för bara sedan i helgen har jag gått ner ca 1,3kg. Blev lite jojo bantning då jag fuskade förra veckan.
    Har ännu inte hört något om klänningen, väntar nervöst på det. Ska bli så roligt att testa den när den passar =) Vi gifter oss 6 juni så nu är det inte lång tid kvar! När gifter ni er? Och hur går det med din vikt?
    Känns som att det går bra för alla andra, roligt!
    Jag hade svårt att inte ta något att tugga på till desperate housewifes igår och det blir säkert lika svårt ikväll men jag ska inte ta mig något. Om jag står ut i fyra dagar så brukar det lätta sen så jag längtar till helgen så det förhoppningsvis inte är lika jobbigt att undvika socker.
    Min m2b håller på att baka kladdkaka just nu och jag ska inte ta mig. Men den ser jätte smarrig ut=)

  • Valkyria84

    Ja det var tortyr och jag klarade det inte. Tog en liten bit och det var jätte gott men jag kommer inte att ta mer!

  • Valkyria84

    Jag äter hallon med vispad grädde om jag MÅSTE ha något och inte fuskar vill säga. Jag unnar mig även med att dricka kaffe med grädde och mjölk i.

    Tro det eller ej men jag åt ingen kladdkaka eller kakor igår. Berättade för min m2b att han fått skäll av er och han bad mig då berätta att han faktiskt frågade mig snällt om det var ok att han bakade, så nu har jag berättat det=)
    I morse stog vågen på det jag vill väga, vilket innebär att jag nått mitt mål. Nu är det bara att behålla den vikten i två veckor till och sen ja det är ju så här jag vill väga även efter bröllopet.
    Lycka till ni andra!!

  • Valkyria84

    Grattis Dewi Sri!! Bra jobbat!

    Min våg var helt galen i morse, skilde 2 kg beroende på vart jag ställde vågen, tror att den pajat eller så behövs bara nya batteri, hoppas det räcker med nya batteri.

  • Valkyria84

    Ansluter mig till skaran som gått upp i vikt. Suck att jag aldrig lär mig. Så fort jag nått min vikt så fuskar jag med maten och vips så går jag upp igen. Hur mycket vet jag inte för vågen har pajat helt. Gifter oss på lördag så jag får se hur det går denna vecka. Kommer att ta min morgonrunda men tror inte jag kommer hinna på kvällen. Ska dock inte äta något onyttigt alls denna vecka (vilket jag sagt så många gånger tidigare men nu ska jag hålla det),
    kämpa på ni andra!

  • Valkyria84

    Ansluter mig till skaran som gått upp i vikt. Suck att jag aldrig lär mig. Så fort jag nått min vikt så fuskar jag med maten och vips så går jag upp igen. Hur mycket vet jag inte för vågen har pajat helt. Gifter oss på lördag så jag får se hur det går denna vecka. Kommer att ta min morgonrunda men tror inte jag kommer hinna på kvällen. Ska dock inte äta något onyttigt alls denna vecka (vilket jag sagt så många gånger tidigare men nu ska jag hålla det),
    kämpa på ni andra!

  • Valkyria84

    Grattis! Bra jobbat! Att undvika godis brukar göra susen när man vill gå ner i vikt. Ska själv behärska mig denna vecka så får jag se hur det går med vikten.

    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2009-05-31 21:27:08 följande:


    nu har jag denna veckan faktiskt hållt upp med godis mån,tisd,ons,tors!!!!det har nämligen alltid varit jag och godis påsen. frukost middag kväll. är så glad att jag har en så underbar pojkvän som stöttar när andra mest skrattar....men detta är ju ett litet steg framåt och ett litet steg mot att kg börjar minska. en sak i taget:)
  • Valkyria84

    Jag har inte ätit något godis eller så denna vecka men igår var vi ute med jobbet hela dagen på verksamhetsplanering och jag åt då bröd, fanns inget annat att äta och jag var jätte hungrig. Vågen har som sagt gått sönder, skiljer flera kg beroende på vart jag ställer mig på vågen och hur vågen står. Men jag känner att jag gått upp, F*N jag som kämpat som en galning för att nå min vikt till bröllopet. Sista månaden har det varit jätte kämpigt och jag skulle bli så glad om jag kunnat hålla vikten men NEJ... usch vad besviken jag är på mig själv som började fuska...

  • Valkyria84

    Vet inte hur jag lyckades på jag gick ner 1.6kg denna vecka och nådde min idealvikt=) Gifte oss igår och allt var helt underbart!

  • Valkyria84

    Tack tack!
    Ett tips till er. Jag undvek som sagt kollhydrater och socker, och när jag sedan åt allt möjligt gott på bröllopet ger det en effekt på magen som inte är van vid det. Allt gick bra men man bör vara medveten om det så att det inte händer en olycka. Magen kan ju strula ändå om man blir nervös och så. Jag hade med mig samarin, värktabeller och Immodium. Ett litet tips bara =)

    Dewi Sri skrev 2009-06-10 21:15:10 följande:


    Bra jobbat tjejer! Här går det också bra allt eftersom delmålet närmare sig! Hur går det för er? Härligt att du är gift nu Valkyria84! Grattis!!
  • Valkyria84

    0.1kg är borta innan du gifter dig. Det är ju ingenting men förstår absolut hur du menar. Lycka till och precis som du sagt till mig, du kommer inte att bry dig om vikten när dagen D väl är där men jag förstår att du vill nå ditt mål, lycka till!

  • Valkyria84

    Nu är jag tillbaka här igen. Har gått upp i vikt efter bröllopet efter att ha ätit massa onyttigt godis, kakor m.m. Har jobbat under arvikafestivalen och då blir det bara onyttigt att äta. Så nu tar jag nya tag. Går på semester v.29. Första veckan nu (börjar idag) kommer jag vara hårdare för att sen vara lite mer snäll under semester, tillåta att äta någon gång i bland. Kommer alltså inte köra lika hårt som innan men jag vill gå ner 3kg.

Svar på tråden Minus 2 kg: Tips och inspiration!