Inlägg från: Linda Louise |Visa alla inlägg
  • Linda Louise

    Fler 27 juni-brudar?

    Min är på lördag. Är dead sure. Kan bero på att jag tvingade en syrra att berätta. Annars hade jag köpt konsertbiljetter till ett band jag gillar som gör sin allra sista spelning ever. Men alla knep är tillåtna gällade möhippor och krig va? Så de kör både hippa för mig och sexa för min bm samtidigt.

    Hur säkra känner ni er på valsen, alla 27/6:or? Det är min stora beef just nu...

  • Linda Louise
    anna01 skrev 2009-05-26 07:25:23 följande:
    Fler än jag som har mardrömmar på nätterna om bröllopet?Drömmer att jag försover mig och inget är fixat mm Lite stressad nu kanske
    Tre gånger har det hänt nu! I vaket tillstånd känns allt under kontroll, men det håller tydligen inte mitt undermedvetna med om! Rätt komiskt faktiskt!
  • Linda Louise

    Ska ändringsprova klänningen imorgon för uppläggning och intagning och allt det där... Hoppas att ryggfläsket har krympt sedan jag köpte den i mars efter all träning och slit, så att den inte ligger över klänningskanten där bak längre som en snygg liten extradetalj. Skiter i vilket förresten - jag kommer vara drop dead gorgeous ändå! (Annars stavas lösningen bolero. En sån ska jag ha.)

  • Linda Louise
    LirreMagic skrev 2009-05-28 16:26:29 följande:
    Är precis hemkommen från sömmerskan och är mycket nöjd då det bara vara några små små justeringar på längden som behövde göras på min klänning. Och då köpte jag den ändå i september redan så jag har verkligen lyckats hålla mig i form
    Jag är inte ALLS avundsjuk... Suck. Vad härligt! Vilken skön känsla det måste vara för dig! (Själv har jag varit en riktig träskpadda tidigare, men har lyckats kämpa bort 40 kg sen april '08, så jag är rätt nöjd ändå trots lite löst kött på ryggen.)
  • Linda Louise
    LirreMagic skrev 2009-05-28 18:27:24 följande:
    Och den 27/6 kommer du ju ändå vara snyggast av alla
    ...i alla fall på delad förstaplats med ER alla i landets alla kyrkor och rådhus! Tack för dina snälla ord! Kram!
  • Linda Louise

    Jag är beredd på allt men förväntar mig inget när jag släcker lampan inatt och låter fredag bli till lördag... Lycka till alla ni som kommer bli hippade imorgon! Glöm inte att berätta för oss vad som hände sen!

  • Linda Louise

    Bakfull, lycklig och nyhippad! Frukostbuffé på hotell brevid kyrkan vi ska gifta oss i (Klippan, Gbg), uppdragsutdelning (ta foto på fem par som låtsas ha sex - pinsamt men jag lyckades hitta hjälpsamma par människor och klarade det), line dance, lunch på filt vid vattnet brevid kyrkan, massage och bubbelbad på spa i centrum, helkväll hemma hos vän med massa mat, dricka, dans & lite Singstar (fick måla tavla med fingerfärg och svara på massa frågor de skrivit på lappar), utgång till roligaste och , mest partystinna gayklubben i stan och sen hemgång hand i hand med tillika svensexad fästman runt 04-tiden. JAG ÄR SÅ TACKSAM OCH GLAD! Hoppas ni andra som också blev hippade igår också hade det bra!

  • Linda Louise

    Tjugotvå dagar kvar! I helgen ska jag skriva på namnen på placeringskorten, göra någon slags framsida till fotoskivorna vi delar ut, proväta maten med olika viner, träna vidare på den förb****de valsen (not my cup of tea) samt slutkorrigera programpresentationerna om gästerna. Själv? Hur ser din to do-lista ut för helgen?

  • Linda Louise

    Hade möhippa för en vecka sedan. En helt fantastisk dag som jag mig en high som räckte hela veckan. Trodde jag kunde andas ut på lördagarna nu framöver (förutom den på den Stora som nalkas om tjugo dagar). Men fel hade jag...

    Igår morse plingade det på dörren halv tio och utanför stå en påse med massa konstiga saker jag sägs behöva under dagen. Instruktionen innehöll saker jag skulle packa ner och sedan skulle jag till närmsta Seven Eleven inom trettio minuter. Där mötte sex av mina arbetskamrater (som inte hade "kunnat" vara med förra veckan) upp och tog mig, varav två är män, men de hade bestämt att det är diskriminerande med möhippor för enbart tjejer, så de var med ändå.

    Kort sammanfattning: första stoppet var hos en keramiker där jag fick leka med lera, sedan lunch på en gräsmatta (vid Nääs slott), sedan vidare till Gökboet för vuxenlekar. Efter det dusch och sedan ut i skogen. Upp med stort tält, fram med mat och dryck. Har inatt suttit vid en sjö med en varm brasa och sex av mina närmsta vänner och spelat gitarr, ätit en masa go mat, druckit ännu mer. De hade gjort ett brädspel om mig och min bm som jag fick spela, och det innehåll båda praktiska och verbala utmaningar. Mycket skoj!

    Shit, jag känner mig som värsta prinsessan när man har vänner som hittar på sådana här saker för en! (Undrar om jag kan slappna av nästa lördag NU då? )

  • Linda Louise

    Ja, det är läskigt att det går så fort nu. Även om jag längtar vill jag inte att det ska vara över. Idag träffade jag frissan och gjorde en provuppsättning. Ytterligare en sten föll från hjärtat - vi klickande, hon är JÄTTEGO, verkar superkompetent och noggrann. Nu längtar jag ÄNNU mer!

  • Linda Louise

    Hur är läget 27/6-brudar? Idag har jag hunnit med mycket, första semesterdagen. Har köpt allt till toalettkorgen, korsett, stay ups och trosor samt stämt av med floristen angående bordsdekorationer... Hur går det med era nerver? Är det fler än jag som sover uselt dåligt och vaknar och planerar bröllop mitt i natten?

  • Linda Louise

    Nu ikväll har jag stått och bakat basilika- och västerbottenosthjärtan (www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m3424207.html) till välkomstbubblet. Blev jättefina! Passade på att trycka i mig ungefär en halv plåt (give or take) så hela magen känns som en mjölklump nu. Inte att rekommendera. Vad pysslar ni med ikväll?

  • Linda Louise
    lottis77 skrev 2009-06-25 22:21:34 följande:
    Ja, vi lär inte kunna klaga på vädret iallafall. Med tanke på hur vädret var på midsommar så får man INTE gnälla över att det är så varmt... Ha en mysig dag imorgon och en underbar dag på lördag! GRATTIS ALLA!!!!!!! Kram
    Håller med! Hoppas att ni får en underbar bröllopsdag och att alla planer och drömmer slår in! Nu går jag in i bubblan. Ska lägga fram allt jag måste ha med mig till frissan imorgon bitti och sedan börja preppa för kvällens familjegrillfest på gården. Dags att samla de närmsta och käraste och börja fira... Ha det så bra nu. NJUT!
    kramar!
  • Linda Louise

    Över alla förväntningar. Alla...
    Grattis alla nyblivna fruar!

Svar på tråden Fler 27 juni-brudar?