• augustibrud2009

    1/8 Nr2

    Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

    Vi som hängde på den gamla tråden är:

    augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

  • Svar på tråden 1/8 Nr2
  • SommarNoll9
    augustibrud2009 skrev 2009-06-23 14:59:56 följande:
    Är det bara jag som känner att det är hur mycket som helst kvar att göra?Placeringskorten, festprogrammen, provlaga tårtan och maten, fixa det sista till kläderna och komma iväg till skräddaren. Provgöra frisyr och smink m.m. m.m. m.m. JISSES, hur ska man hinna =S
    Ibland drabbas jag av panik, men sedan tänker jag att varje sak som är kvar inte tar så lång tid var att göra och då blir jag lugn igen. Vi har iofs catering för maten och tårtan är beställd så det enda vi ska göra är förrätten och den har vi redan provlagat en gång. Frisyr ska inte provas innan och sminkningen ska en kompis göra så provar det bara någon kväll framöver, behöver inte bokas i förväg.
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-06-23 14:59:56 följande:
    Är det bara jag som känner att det är hur mycket som helst kvar att göra?Placeringskorten, festprogrammen, provlaga tårtan och maten, fixa det sista till kläderna och komma iväg till skräddaren. Provgöra frisyr och smink m.m. m.m. m.m. JISSES, hur ska man hinna =S
    Oj det va ju en hel del kvar. Men försök å lägg upp det hela, så bockar ni ju av en sak i tagen...
    Vi behöver ju inte tänka på maten eller tårtan eftersom slottet fixar allt det åt oss. vilket känns otroligt skönt
    Ska du göra frisyren & makeupen själv?
  • augustibrud2009

    SaraPayam skrev 2009-06-23 16:18:39 följande:


    Oj det va ju en hel del kvar. Men försök å lägg upp det hela, så bockar ni ju av en sak i tagen...Vi behöver ju inte tänka på maten eller tårtan eftersom slottet fixar allt det åt oss. vilket känns otroligt skönt Ska du göra frisyren & makeupen själv?
    Ja det är ju det... men ska försöka jobba av så mycket som möjligt den närmaste veckan. Tänkte provlaga förrätten ikväll eller imorgon. Varmrätten får kanske bli nästa vecka, får se om vi kan bestämma oss fullt ut. Vi ska träffa musikern på lördag så imorgon ska vi sätta oss och kolla över musiken lite bättre så att vi vet vad vi vill ha. Skulle behöva in och prata med floristen en snabbis på lördag också men vet inte om vi hinner eftersom hon inte har öppet så länge och vi ska träffa musikern klockan 11 och sedan ska vi vara på dop halv tolv... blir stressigt.

    Sedan ska vi träffa serveringspersonalen på söndag och gå igenom lite om vad vi förväntar oss av dem och sådär. Så tills dess behöver vi ha bestämt oss lite hyffsat om mat och tider och sådär.

    Ja, eller min tärna och min syster ska fixa min frisyr och makeup. Vi ska testa lite lockar ikväll så vi vet hur mycket spolar jag behöver på ett ungefär... JISSES!!!!
  • Cattis77

    Nu har man tränat på vals med gubben. Jag kan dansa vals men inte han så vi gick och tränade hos Ingvar. Gick faktiskt bra...över förväntningarna
    Sen har man varit provat klänningen till den stora dagen och det kändes helt underbart... Behövde sy in lite vid bysten och på längden men annars satt den kalas

    I helgen har vi båda två blivit kidnappade! Hade skitkul hela dagen men på söndagen var man lite sleten....

    Imorgon ska vi ha ett litet möte med tärna, bestman och toastmaster m medhjälpare... Gå igenom lite smådetaljer med dom o så bara.

    Annars flyter det väl på här någorlunda tycker ja.... Hur går det för er andra???

  • RhjärtaJ

    Känner också att det är sååå mycket kvar att göra! Men det går framåt. Längtar sååå till 1 augusti! :))))))

  • SaraPayam

    Nu är det bara 1 månad kvar ÅÅÅÅÅÅ vad jag längtar!!

    Vi har inte alls mycket kvar å göra, det är bara å lära sig valsen, fixa innehållet i festhäfterna, sen tror jag att vi är klara

  • augustibrud2009

    Åh.. nu blir jag sotis SaraPayam... Men någorlunda börjar det väl falla på plats. Nu har alla gäster svarat och det börjar kännas som om man har lite koll... I helgen var vi uppe i Linköping där vi ska gifta oss, vi lämnade lite grejor hos svärföräldrarna så att man kan släppa det. Sedan träffade vi serveringspersonalen och musikern så nu kan man slappna av med det. De var toppen alla tre, känns jätte bra.

    Men det är fortfarande massor att göra... :S

  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-07-01 10:34:17 följande:
    Åh.. nu blir jag sotis SaraPayam... Men någorlunda börjar det väl falla på plats. Nu har alla gäster svarat och det börjar kännas som om man har lite koll... I helgen var vi uppe i Linköping där vi ska gifta oss, vi lämnade lite grejor hos svärföräldrarna så att man kan släppa det. Sedan träffade vi serveringspersonalen och musikern så nu kan man slappna av med det. De var toppen alla tre, känns jätte bra.Men det är fortfarande massor att göra... :S
    Vad skönt att alla har svarat & att saker å ting börjar falla på plats
    Vad är det ni har kvar i göra?
  • augustibrud2009
    SaraPayam skrev 2009-07-01 10:53:32 följande:
    Vad skönt att alla har svarat & att saker å ting börjar falla på plats Vad är det ni har kvar i göra?
    Vi har inte handlat allt än, festprogrammet är inte färdigt och jag gör även framsidan själv så det kommer att ta lite tid.
    Placeringskorten är inte färdiga, inte heller favouraskarna.
    Vi har inte bestämt oss för hur vi ska dekorera.
    Klänningen är inte uppsydd, sömmerskan har magsjuka så jag är jätte nervös för om hon kommer hinna innan hon går på semester... Tårtan och maten ska provlagas. Sen är det allt småplock som man inte ens kommer ihåg.
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-07-01 11:46:51 följande:
    Vi har inte handlat allt än, festprogrammet är inte färdigt och jag gör även framsidan själv så det kommer att ta lite tid.Placeringskorten är inte färdiga, inte heller favouraskarna.Vi har inte bestämt oss för hur vi ska dekorera.Klänningen är inte uppsydd, sömmerskan har magsjuka så jag är jätte nervös för om hon kommer hinna innan hon går på semester... Tårtan och maten ska provlagas. Sen är det allt småplock som man inte ens kommer ihåg.
    Oj det va ju en hel del. Jag gjorde med mina festprogram själv eller framsidan, innehållet är ju halvklart. Men det tog sin lilla tid, satt nog 2½dag sammanlagt.
    Placeringskorten gjorde vi med själva, men det tog nog bara några timmar, men så är de ju ganska enkla. Jag kan lägga in lite kort både på placeringskorten & festprogrammen om du vill se.
    Hade jag varit er så hade jag avvaktat med favouraskarna, det är ju ingen som är nödvändigt egentligen. Å är det så att ni får tid över så kan ni ju göra dem då i så fall.
    Men om sömmerskan har lovat dig å göra den klar innan hon går på semester, så får hon ju hålla det hon lovar..så hoppas att det löser sig för er.
Svar på tråden 1/8 Nr2