Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    1 miljon steg på 10 veckor

    *ger räknarhel***et en chans i bhn imorgon*


    tonårsmorsa skrev 2009-04-24 19:48:36 följande:
    Minns inte hur det var när batteriet tog slut om den "saktade av" först, men du kan ju pröva att byta batteriet. Testa annars att sätta den i bhn. Jag har för mig att vi har samma märke (Silva), så den borde ju registrera på samma sätt. För mig funkar den absolut inte på höften.
  • passionsblomman

    Nä, det är lite det jag också tänker på..


    tonårsmorsa skrev 2009-04-24 19:55:29 följande:
    Tänk också på att välja en bh som sitter åt ordentligt. Själv har jag "brön" av modell större och använder bh av modell minimizer, så att den sitter riktigt tight mot huden. (En av mina väninnor med lite mindre bröst gillade inte idén med stegräknaren i bhn. Det var visst inte så snyggt med 3 bröst. )
  • passionsblomman

    Okej:

    *bh funkar inte att ha räknaren i... den räknar NOLL steg där..

    *satte den bara i linningen på träningsbrallorna:räknade skitbra! Och ca dubbelt antal steg mot i mitt verktygsbälte.
    Kanske har jag haft den för långt ner på höften?

    *satte den i jeanslinningen när vi skulle till Ikea-räknade inte mer än ca 1000 steg trots att vi gick hela varuhuset plus hit och dit i Heron City...såg sedan att den satt lite utåtlutad i de brallorna...

    Jag tror jag ska skaffa en sådan man hänger om halsen istället...

    Åtminstone har jag gått i MBT-skorna hela dagen, även om intensivrundan inte var så himla lång.

  • passionsblomman

    Det är helt enkelt UNDREBASRT! Nu har jag gått in dem, och det känns som att jag kan gå hur långt som helst i dem nu!

    Tyvärr är räknaren ju helt kass, men jag vet av tidigare stegantal på mina olika sträckor åtminstone att det ligger runt 12000 steg idag.

    Imorgon ska jag öka på lite till!


    warren skrev 2009-04-27 20:05:31 följande:
    Idag har jag inte kommit över 10000 steg och lillkillen är sjuk och gnällig och vägrar sova ordentligt så jag orkar inte gå ut och gå. Snart måste jag skärpa mig. Ni andra är så himla duktiga. Passionsblomma, roligt att det funkar så bra med MBT-skorna. När jag får lite extra pengar ska jag oxå köpa ett par sådana.kram
  • passionsblomman

    HEJJA!!!


    september2009bröllop skrev 2009-04-27 20:26:25 följande:
    idag har jag gått 16249 steg Första veckan med stegräknaren gick jag 7660 steg i genomsnitt/dag och förra veckan gick jag 8931 steg i genomsnitt/dag så stegen ökar sakta men säkert uppåt
  • passionsblomman

    Klart du ska!

    förra året hade Expressen sin "ta steget"-tävling och jädrar vad jag gick då!!! Och 8 kg gick jag ner på 9 veckor!

    Nu har jag gått upp dem igen på 8 månader, bara för att jag kom av mig.. tänkte få en lite mer hållbar vana nu.
    Jag började typ runt trådstarten, men har tagit det jättelugnt denna veckan för jag har både gjort den detoxkur och köpt nya skor som behövdes gå in.

    Förresten, är det inte du, och din make på en bild i den där tråden där man ska rösta på årets bröllopsbild???

    Äntligen är det min tur skrev 2009-04-27 22:17:34 följande:


    Får jag vara med...??? Tänkte köra igång igen med mina steg.Klarade det förra året. Snittade de sisa 4 veckorna innan bröllopet på 20.367 steg/dag då. SHIT va jag va på G då...Hoppas komma in i samma galna stegräkning igen. EN MILJON steg kan ju sporra en, insåg då at jag tydligen är en liten tävlingsmänninska iaf När började ni andra? Hur lång efter ligger jag??Räknade ut att snittet är 14.286/dag om man ska klara det på 10 v.
  • passionsblomman

    Era bilder är överhuvudtaget väldigt fina! det syns att det inte är amatörbilder... åsså gillar jag ju din bukett!!!

    Det suger verkligen att sitta och inse att man gått upp igen, men nu äntligen, efter en vinter av självförakt har jag tagit mig samman, knutit på mig skorna och jag väljer att se det som att jag fortsätter där jag slutade förra våren.

    Det går riktigt bra mentalt! Kom igen nu tjejen! Du vet vad du kan, för du har redan gjort det!

  • passionsblomman

    J det förstår jag verkligen.. som att låta någon annan göra min brudbukett...
    Jag menar verkligen att de är fina jag strösslar inte med sådant "bara för att".

    Jo, sådana "runda under" dvs MBT-skor är det. En vecka har jag vant in mig och jag harinte ord nog att uttrycka hur glad k´jag är att jag köpte de as-dyra skorna! Har hemska problem med mina benhinnor-en starkt bidragande orsak till att jag inte kommit riktigt igång förrän nu, och DET GÖR INTE ONT i dem nu när jag har de här skorna!!!

    Om du inte är glad får du väl komma hit och vara arg eller ledsen eller vad som, vi är ju här för att backa upp varann! Sov gott!

  • passionsblomman

    Du, jag tycker du ska prata med läkare/sjukgymnast om de här skorna! För jag vet att både sjugymnaster och naprapater har börjat rekommendera dem och att de används bla i idrottsrehabilitering vid tex ledbandsskador! Värt att kolla upp!

    Im yours skrev 2009-04-28 07:46:41 följande:


    MMmmmmmmmmm, mina promenader har kommit av sig. Min vänstra fot krånglar, så onödig belastning känns......... Just det, onödig Gick dock lite grann på den igår, o hoppas kunna göra samma sak idag.Har en läkartid den 6 maj.Som sagt bättre, o bättre dag för dag.Ni är jätteduktiga allihopa!!! Kämpa på.
  • passionsblomman

    Här kan du läsa allt du vill veta om de skorna!
    jag köpte mina i Sportaffären i vårt lilla centrumm. Återförsäljare finns också med på den här sidan.

    Änthttp://www.swissmasai.se/

    Vad gäller diet har min grundinställning varit -och är att jag inte ska ha en massa förbud utan istället lägga till saker. Dvs:

    *regelbundna matvanor-min absolut största fallgrop.

    *Alltid grönsaker/ frukt i alla mål, halva tallriken vid huvudmålen.

    *mer grova fibrer som fiberhavregryn ist för vanliga

    De begränsningar jag har är:
    *En festmåltid i veckan med trerätters och vin eller whatever, efterätt, you name it.

    *lördagsgodis

    *Förra året på jobbet slutade jag förmiddagsfika och fikade bra på m med min son om jag nu skulle fika. Eller vid vännineträff tex.

    Detta i kombination med massor av stvgång fungerade utmärkt.

    Nu har jag dock precis avslutat en vecka med den sk "Sjukhusdieten" och det gjorde jag för att jag käde ett starkt behov av att rensa hela systemet på allt socker och skit. Jag var väldigt svullen osv.
    Dieteten baseras på en grönsakssoppa som man äter obegränsat av i kombination med olika andra saker de sju dagarna. Man äter massor och är aldrig hungrig-men går ändå ner i vikt oc h lever och njurar får en nystart.
    Min sambo gick ner 5 kg. Jag vet inte varför, men jag gick ner 2,5 Kanske för att jag går hemma och tar det lugnare, medan han jobbat hela tiden plus har hög förbränning och styrketränar...

    Det känns som ett bra utgångsläge för att fortsätta på en lite nyttigare bana än godis och fika och mack-banan jag var på förut iallafall.

    Gud, vilken utläggning!

    ligen är det min tur skrev 2009-04-28 09:32:02 följande:


    OHHH då ska jag kolla upp de där skorna!!! Var ar du köp dina???Mina beinnor har spökat i flera år. Jag va topptränad svetisledare en gång i tiden, men tränade för mycket så beninnorna pajjade. Det går inte över. Har provat alla salvor, massage, sprutor mm mm Förstår att du inte vill lämna över dina blommor till nån annan... Håller nån av er på med nån diet också???
Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor