• pavar
    Äldre 4 Apr 19:24
    21424 visningar
    46 svar
    46
    21424

    Vad köper ni i morgongåva?

    Har börjat tänka på att man ska köpa morgongåva, vad köper ni och hur mycket pengar lägger ni på det?

  • Svar på tråden Vad köper ni i morgongåva?
  • MulleN­uh
    Äldre 27 Apr 12:12
    #31

    jag tänker precis samma om SB. Mer kul för tjejen ju

    Linda Louise skrev 2009-04-27 12:08:32 följande:


    Förstår att det är många som är inne på SB-idén gällande morgongåva, men behöver lite hjälp från er som tänker annorlunda än vad jag gör. Tanken är ju trevlig och så, men när ska mannen ha "glädje" av dessa foton? För om jag har förstått den rätt är det inget man har hängade över soffan kanske? Är det inte egentligen en present till sig själv, att man får en stund i en studio med proffsig fotograf som tar egohöjande bilder? För när ska maken titta på bilderna, förutom vid själva överlämnandet av gåvan? Det är ju inte kul om det bara blir en sak som blir liggande i en låda. Har jag fattat det helt fel?
  • 18 juli 2009
    Äldre 27 Apr 12:37
    #32

    Jag har haft funderingar på en draftmeister, påfylld då såklart . Eller en brevlåda med vårt gemensamma efternamn på. Byggt hus för ngt år sen och har länge pratat om en lite nyare finare brevlåda. Nu har vi bara en svart enkel så länge!

  • norgej­ente
    Äldre 27 Apr 13:15
    #33

    Vad är draftmeiser?

    18 juli 2009 skrev 2009-04-27 12:37:15 följande:


    Jag har haft funderingar på en draftmeister, påfylld då såklart . Eller en brevlåda med vårt gemensamma efternamn på. Byggt hus för ngt år sen och har länge pratat om en lite nyare finare brevlåda. Nu har vi bara en svart enkel så länge!
  • nni
    Äldre 27 Apr 13:25
    #34

    Linda Louise skrev 2009-04-27 12:08:32 följande:


    Förstår att det är många som är inne på SB-idén gällande morgongåva, men behöver lite hjälp från er som tänker annorlunda än vad jag gör. Tanken är ju trevlig och så, men när ska mannen ha "glädje" av dessa foton? För om jag har förstått den rätt är det inget man har hängade över soffan kanske? Är det inte egentligen en present till sig själv, att man får en stund i en studio med proffsig fotograf som tar egohöjande bilder? För när ska maken titta på bilderna, förutom vid själva överlämnandet av gåvan? Det är ju inte kul om det bara blir en sak som blir liggande i en låda. Har jag fattat det helt fel?
    Han kommer älska det! Han har länge velat se mer avklädda bilder på mig. Nu blir det proffsigt gjort! Och han kommer alltid kunna ta fram fotona att titta på dom. Det e ju samma som smycke, det har man inte alltid på sig kanske o tittar på... Det kanske blir inramat i sovrummet, vem vet...eller i album. Det kommer ju va smakfullt. I vilket fall som helst e det en fin gåva som alltid kommer finnas kvar.
  • 18 juli 2009
    Äldre 27 Apr 13:26
    #35

    sorry, draftmaster ska det vara. En ölmaskin, kan man säga!

    kolla här:
    www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000s7KfvIXe&CatalogCategoryID=rUHD4QFH8RkAAAEcT7Idx4kV

    min m2b älskar öl !

  • nni
    Äldre 27 Apr 13:26
    #36

    Jag lovar, jag gör det för hans skull. Jag har inga problem att bli fotograferad, men e nervös över mer avklätt. Men blir nog bra.

  • anejon
    Äldre 30 Apr 10:19
    #37

    Jag funderar på en digital fotoram. Först när han får den år den bara laddad med lie blandade kort av oss två, men sen kan den förstås användas till att visa bröllopsfoto.

  • mrshol­m
    Äldre 5 May 09:48
    #38

    Jag hade sååå gärna givit en SB men tror inte att jag skulle känna mej bekväm med att bli fotad... Har lite panik för jag vet verkligen inte vad jag ska ge min m2b i morgongåva!
    Jag vill egentligen inte ge något traditionellt som smycken, manschettknappar eller liknande men har idétorka.

    Hoppas det kommer in fler tips på morgongåvor=)

  • Vid havet
    Äldre 5 May 09:54
    #39

    Jag känner lite likadant. Själv skulle jag absolut kunna tänka mig att ta sånna foton, de är urläckra och visst skulle m2b gilla dem men när vi sett sånna i bröllopstidningar har hans reaktion varit:

    "vadå ska man visa upp dem för polarna eller vad ska man med dem till?" Han tycker ju att han får se mig lika/mer avklätt annars Skulle aldrig titta på dem mer än just när han får dem.

    Har ingen aning om vad vi ska ge - OM vi överhuvudtaget ska ge något...

    Linda Louise skrev 2009-04-27 12:08:32 följande:


    Förstår att det är många som är inne på SB-idén gällande morgongåva, men behöver lite hjälp från er som tänker annorlunda än vad jag gör. Tanken är ju trevlig och så, men när ska mannen ha "glädje" av dessa foton? För om jag har förstått den rätt är det inget man har hängade över soffan kanske? Är det inte egentligen en present till sig själv, att man får en stund i en studio med proffsig fotograf som tar egohöjande bilder? För när ska maken titta på bilderna, förutom vid själva överlämnandet av gåvan? Det är ju inte kul om det bara blir en sak som blir liggande i en låda. Har jag fattat det helt fel?
  • pavar
    Äldre 5 May 14:14
    #40

    Fler roliga / bra tips?

  • W2B Blom
    Äldre 5 May 16:50
    #41

    Jag har köpt en privatlektion i att prova på att flyga flygplan i 2h. Vill ge en upplevelse istället för saker och jag hoppas att min BM kommer uppskatta detta. (Dessutom var det inte särskilt dyrt då jag har kontakter inom flygbranchen)

    Goggla på ordet upplevelser så får ni upp länkar med mer information. Lycka till!

    Ett tips bara: Checka med den personen som ska arrangera svensexan så att inte grabbarna också ger samma present till den blivande maken.


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • 18 juli 2009
    Äldre 5 May 20:49
    #42

    Det lät ju som en otroligt rolig idé. Synd bara att min M2b har höjdskräck och inte gillar att flyga. Men jag kanske hittar ngt annat kul. Ska genast kika!

    W2B Blom skrev 2009-05-05 16:50:51 följande:


    Jag har köpt en privatlektion i att prova på att flyga flygplan i 2h. Vill ge en upplevelse istället för saker och jag hoppas att min BM kommer uppskatta detta. (Dessutom var det inte särskilt dyrt då jag har kontakter inom flygbranchen) Goggla på ordet upplevelser så får ni upp länkar med mer information. Lycka till! Ett tips bara: Checka med den personen som ska arrangera svensexan så att inte grabbarna också ger samma present till den blivande maken.
  • Äldre 5 May 20:51
    #43

    Jag gav min man en id bricka i guld med tillhörande kedja samt en finare whisky. Väldigt uppskattat.

  • W2B Blom
    Äldre 5 May 20:55
    #44

     


    18 juli 2009 skrev 2009-05-05 20:49:09 följande:
    Det lät ju som en otroligt rolig idé. Synd bara att min M2b har höjdskräck och inte gillar att flyga. Men jag kanske hittar ngt annat kul. Ska genast kika!W2B Blom skrev 2009-05-05 16:50:51 följande:

    Det finns upplevelse på marken också, tänkte först ge något inom bil & motor då min BM tycker om bilar och sånt, men efter att ha hört med toastmastern som ska hålla i svensexan hade grabbarna tänkt att resa iväg och köra något inom motor race eller något liknade, därför blir det lite dumt om jag också ger nästan samma present. Därför får han prova på att flyga istället som morgongåva 


    ♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • HurraV­iSkaGi­ftaOss
    Äldre 6 May 13:25
    #45

    Vi köpte två nätter på mysigt hotell med lyxmiddag direkt efter bröllop.
    Perfekt att varva ner, få vara för oss själva och prata och mysa i ett par dagar tillsammans.
    Och bättre än nåt krafs.

  • Äldre 24 Mar 23:08
    #46

    Jag är man. Och jag skulle bli glad av att få ett frikort utan tjat och gnat en hel dag Gud så skönt ;)

Svar på tråden Vad köper ni i morgongåva?