Inlägg från: Here we go again |Visa alla inlägg
  • Here we go again

    Är helt förvirrad , vad ska jag göra(lååååång)?

    Om det ska vara till någon tröst så "skärper" han sig när barnen är hemma:(
    De märker som tur är inte av detta mer än kanske anar att jag är ledsen...
    Alltid ngt iaf.
    Men grannar lär ju höra när han gapar:((

  • Here we go again

    Lecaroline:
    Är det de som hindrar dig, så finns det en kronofogdemyndighet som ska ta hand om sådant. Sambos fd lämnade honom med skulder som var hennes på ett papper med hans namn på. Dock stod det i skilsmässopapprena att hon skulle betala detta. Vilket ju gjorde att vi kunde gå till kronofogden för att kräva pengarna när hon sket i att betala!
    ----------------------------------------------------------
    Problemet är att jag betalade av mina egna pengar för att lösa en skuld som hade lett till att skulle få en "prick".
    Ville inte det då planerna då var att skaffa ett eget litet hus tillsammans.
    Jag tog inget lån åt honom utan betalade med pengar fr mitt konto. Har inte obegränsat med pengar men har ett sexsiffrigt belopp på kontot(fotfarande). Då kändes det ju lätt att hjälpa honom för det skulle ju gagna oss båda i framtiden trodde jag

  • Here we go again

    Är det någon här som tycker att det är en bra idé att visa denna tråd till honom ??
    Bara för att han ska se hur dåligt jag mår och hur utomstående
    uppfattar vår situation.
    Kanske det hjälper honom till att söka hjälp?
    Är rädd att han ska gå helt under då jag vet att han har tidigare i loivet burit på självmordstankar.
    Detta har han berättat precis i början då vi träffades.
    Han var i en djup depression med alkohol involverat men enl honom själv tog han sig ur det och var "alkoholfri" efter det

  • Here we go again

    Bauti:

    För att förtydliga. Han berättade det i början av vårt förhållande, men har inte hotat med att ta livet av sig nu
    eller tidigare.
    Sa bara att jag oroar mig eftersom jag bryr mig.

  • Here we go again

    troddealdrig:
    Det låter som en bra idé.
    Är rädd för att han ska bli helt "galen" men tror nog
    att luften kanske går ur lite ur vår jobbiga situation.
    Tror att det är lättare att läsa än att få höra det.
    Har ju försökt att prata med honom om alla våra problem
    men då blir han bara arg och det slutar med att han skriker
    åt mig.
    Vet ju att vill man få hjälp så finns det hjälp att få.
    Vet också att vill man inte så är det omöjligt att "tvinga"
    någon att sluta dricka eller bete sig illa.

  • Here we go again

    Han säger at han aldrig varit otrogen.
    Men sen berättar han om hur han träffade flera tjejer
    i veckan (olika) via nätet som han hade sex med då han var singel.
    Och mailne han skriver nu är fr vårt gemensamma konto...

  • Here we go again

    Hej,

    Ni har alla så rätt . Men som det nu har han inte EN krona.
    Ska dock provjobba på ett ställe from nästa vecka.
    Så om jag slänger ut han står han bokstavligen på bar backe.
    Han har inget körkort och vill ABSOLUT inte blanda in sina föräldrar.
    Ska jag vänta till han får sin första lön så att jag slipper
    bekosta ngt mer vad gäller honom.
    När jag blev arg på honom tidigare sa han att då sätter han sig i trapphuset för att slippa sova ute???
    Vad gör man??

  • Here we go again

    Hej alla som orkar att lyssna:)
    En liten rapport från igår.
    Tog en fika med min syster som är på besök i sverige denna vecka...tack gode gud för det:))
    Hon blev helt chockad då jag berättade allt ! Hon har bott ihop med oss i tre perioder i 4 veckor var gång och inte märkt ngt, tvärtom hon tyckte att han var såå bra för mig.
    Iom att hon också växt upp med vår alkoholiserade mamma så fick hon ju gåshud(milt uttryckt).
    Åkte hem och sade till honom att jag vill ställa in våra planer att gå ut nu på fredag . Då blev hans respons "typiskt att du ska komma hem och skapa dålig stämning , jag hade ju tänkt att vi skulle ha sex idag"??? Den ursäkten har han kört med i tre månader, varje gång jag vill diskutera vårt dåliga sex och kärleksliv så kontrar han med att "Och jag som hade planerat att ha sex med dig men nu tappar jag sugen när du bara pratar om negativa saker och tjatar på mig"?? Sa det till honom igår att detta med att "sexstrejka" så fort jag vill prata med honom biter inte längre för det blir ju inte sex oavsett vilket humör jag är på!! Då sa han att jag kanske ska ta det som ett varningstecken att eftersom varje gång jag blir en citat"negativ surkärring" så tappar han sexlusten!!?? Alltså lägger han skulden på mig igen.
    Han tycke att om man "skapar" en positiv stämning och inte pratar om problem så tar man sig upp ur "skiten" så småningom.
    Jag kontrade med att då kör vi ju den klassiska "huvudet i sanden" grejen och det kan ju knappast få oss att lösa våra problem!
    Tog upp med att han måste söka hjälp för sitt missbruk , då kontrade han med att "ja jag har ju länge sagt till dig att du måste gå till en psykolog för att få hjälp med dina psykiska problem"!! Då sa jag att detta med att försöka projicera över problemet på mig funkar inte, har varit med i missbrukskarusellen alltför länge.Han vägrade dock inte att söka hjälp men menade på att då måste det vara ngt "bra" ställe!Jag håller med såklart men sa att några pengar till att lägga in sig för det finns inte att bidra med iaf inte från mitt konto. Han var dock konstigt nog väldigt lugn under hela kvällen.
    Jag försökte också peppa honom med att ta jobbet som han har fått på orten, försöka hitta andrahands boende, som jag kan hjälpa honom att hitta, skapa ett liv och inte fly bort 80 mil till xxxx.
    Han menade på att det blir det enda alternativet .
    Vi gick ock tränade tillsammans och då han skulle strunta i konditionen efter styrkan så frågade han innan han gick "ska jag prata med pappa och fråga om jag kan hyra lägenheten släkten har i xxxxx? isf får jag den 1.5?" Vilken fråga att ställa mitt i gymmet! Då sa jag ja och han vände på klacken och gick!
    Väl hemma var han väldigt len hela kvällen . Gjorde dock väldigt udda saker tex ist för att kanske försöka prata med mig så ville han spela Guitar Hero för som han sa, jag har ju ingen Play Station och då vill jag passa på att spela nu!!??
    Jag kunde bara konstatera att han visar ju inget utåt iaf om att han sörjer över förlusten av mig!! Då sa han att han går sönder inuti för jag är hans ALLT!!?? Mycket konstigt sätt att visa det tycker jag.
    Och som svar på någons fråga , ja han ger mig hela sin A-kassa och behåller bara det mest nödvändiga typ pengar till snus, busskort,lån som dras från hans konto och till gymmet.
    Resten betalar jag med "våra" pengar . med efter alla hans utgifter (förutom utekvällar och andra nöjen, kläder och resor för det har jag stått för) så han har inga pengar kvar!
    Det var dock hans idé att vi skulle göra så här.

    Kramar

  • Here we go again

    Hej alla,

    Igår genomförde vi tyvärr den planerade utekvällen.(dyr)Det slutade med att han tog sönder den nya telefonen han fick av mig i julas genom att kasta den i väggen(hål i ny renoverade väggen). Han skrek och bråkade för att han inte fick äta på Burger King på hemvägen!!!
    Så för 1,5 timme sen så förde jag över halva hans a-kassa tillbaks till honom och tog tillbaks nycklarna. Talade om för honom att han ska ut NU!! Han vart otrevlig såklart men frågade om jag för sista gången ville sätta mig på hans k.k!! Då ska man ju komma ihåg att vi inte har ngt fungerande sexliv.
    Nu packade han lite saker, inte alls mkt och ska upp till xxx ikväll(80mil bort). Jag sa att "ta med dig allt som är ditt av värde" då svarade han att "du var det enda av värde jag hade"!
    Jag går sönder inombords!!!!!Han är dock mest irriterad!!
    Han går nu om 10 min en lättnad samtidigt som jag håller på att upplösas i atomer!!!
    Trodde aldrig att detta skulle hända!!!
    Så lurad jag är , nu försöker han tala om att han kan inte eg åka till xxx heller för att han kan inte bo där heller!
    Nu säger han att detta är mitt fel för att jag "lovade" ju honom att inte slänga ut han på dagen utan att han skulle fä till 1/5 på sig. Han Har ju rätt men jag ORKAR inte att ha honom här längra skrikandes på mig . Han är otrevlig och förnedrar mig hela tiden...NU gick han!!
    Vad HEMSKT det känns!!

  • Here we go again

    Nu har hn varit ute ur mitt liv i ca 6,5 timma.
    Känns för j.....g hemskt!!Han sover iaf hos sina föräldrar inatt
    och imorgon äker han till xxxx(orten 80 mil bort som verkar vara hans flyktort).
    Saknar honom så att det svider i huden men jag ska inte ge mig nu.
    Min dotter blev JÄTTEledsen för att han är borta men sonen förstår och står på min sida tom mittt ex som jag har haft så mkt tjafs med tycker att jag har gjort helt rätt.
    an skickar massa sms det flesta "fina" men vet ju att det är endast i panik för att han inser att han är ute i kylan nu.
    Men guud så ONT detta gör , är i chock , tittar fortfarande efter honom:((((

  • Here we go again

    Jodå, man är ju heeeelt förvirrad och i chock nu.((
    Hans batterier dog för en timma sen och det sista han skrev var att sitter på T-Centralen.
    Fick som en elstöt av ångest i kroppen och var på vippen att åka dit med bil på en gångför att leta rätt på honom.
    Som tur var så vaknade min syster då(hon bakis vlilar lite:)))...) och jag fick lugna ner mig lite.

  • Here we go again

    Jag har tjänstemobil så det numret kan jag inte byta utan att blanda in jobbet i detta. Däremot så kan jag skaffa en till mobil som jag har privat. Det är ju lättare att strunta i hans sms på jobbet , Kan ju se till att jobbmobilen är avstängd när jag är ledig och lättare "trillar" dit:(((

  • Here we go again

    Hej alla,
    Jag ska ordna med telefon nästa vecka.
    Är så jobbigt bara , han skrev att han inte behöver
    ha sina grejer utan att jag kan skänka allt till UFF!
    Tror ju iofs att han vill bara låtsas som att han inte
    bryr sig eller få mig att tycka synd om honom¨.
    Min syster åker hem till landet hon bor i imorgon och
    barnen kommer inte förrän på mändag.Min närmaste väninnor
    är båda borta så imorgon kommer att vara en mardröm!!!!
    Han är ju kvar i stan vi bor och det känns jättejobbigt
    då jag kan ju helt plötsligt få för mig att jag MÅSTE
    få se honom!!!
    Panik tänkte träna med gymmet stänger ju redan 18 så det är många timmar kvar till det är dax att sova!!! Vad ska man
    göra!!!

  • Here we go again

    Känner mig sååå låg och manipulerad.
    Igår skickade han säkert 100 sms , så länge jag
    höll mig kall/neutral så skulle han citat "göra
    precis vad som helst för att få mig tillbaka"!!
    Men när jag i en mkt svag stund halv två på natten
    (har inte sovit i natt)skrev att : OK kom tillbaka
    men på må går du och skriver in dig på behandling ,
    börjar ditt nya jobb och ändrar på det jag kräver.
    Då blev svaret att nä det går ju inte eftersom JAG
    har blandat in alla och att det hade varit mkt enk
    lare att sköta detta diskret!!!!
    Alltså han vill ju inte ändra på ngt för min skull
    utan fortsätter precis som vanligt!!
    Är så i märgen trött,ledsen, känner mig ensam och
    saknar honom men samtidigt inser jag att han älskar
    mig inte tillräckligt för att det ska vara värt för
    honom att ändra sig!
    DET GÖR ONT även om jag försöker vara stark nu!!!!

  • Here we go again

    Hej alla,
    Ni är helt underbara , vet inte vad som hade hänt om jag inte fått skriva med er:((.
    Skjutsade precis min syster till flygbussen, kändes som att hjärtat brast en gång till när min fantastiska underbara älskade syster åkte!!!
    Jag fryser, gråter och känner mig allmänt paralyserad!!
    Han har inte hört av sig ngt idag men allt han gör börajar att kännas som taktik fr hans sida! Jag har ju förstört allt för HONOM!!
    Ändå saknar varenda fiber i kroppen på mig honom!!!
    Är helt rödgråten och svullen i ansiktet , vill kanske går och träna men är rädd att jag kommer att bryta ihop !! Gymmet var ju ett ställe vi oftast gick tillsammans till.
    Vet/hoppas på att allt vänder sig men är sååå J...A enländigt förkrossad nu!!!
    Tack för att ni orkar att läsa och orkar att ge mig goda råd för jag är heeeelt vilsen och opålitlig just nu!!

  • Here we go again

    Tack för alla de goda råden, ska försöka mig på ett av de iaf idag:)
    Sov ju inte i natt och har inte ätit ngt sen igår på dan så jag känner mig lite svag(Även fysiskt).
    Klarade av att diska iaf;))).
    Det går inte fort för känns som jag har typ Alzheimer...glömmer bort mig hela tiden , gråter hysteriskt och sen fortsätter jag att diska!!
    Galet va;). Ni har helt rätt detta ÄR en AVGIFTNING för mig, kan nästan förstå vad alkoholister går igenom, river och sliter ju i hela kroppen.
    Kramar fr en mkt ledsen men ändå på ngt sätt hoppfull tjej:)

  • Here we go again

    En kompis smsade och bjöd över mig till ett "ljusparty". Det känns dock helt omöjligt att hålla "masken" inför de tjejer som är obekanta för mig. Jag kan ju börja tjuta närsomhelst och vill inte att hon ska behöva"ta hand om"mig när hon har bjudit
    över ett gäng glada tjejer:((

  • Here we go again

    Hej alla,

    Igår em hade jag ett långt prat med "honom". Han skäms jättemycket och erkände sitt alkoholproblem för första gången. Han berättade också att han varit väldigt deprimerad tack vare arbetslösheten och pga att han då försummat mig sexuellt och känslomässigt, han har känt sig som en stor looser. Han säger också att han fick en STOOOR chock nu när jag slängde ut han , äntligen fick det hemska honom att inse vad han har gjort!!!!Och hur mycket alkohol har förstört.
    Han insåg när han längre inte hade mig hur mycket jag betyder och hur mycket han älskar mig(klassikern..när kossan inte längre står i båset...)
    Han inser också att han måste söka hjälp och få behandling och han ska börja söka lägenhet i orten där vi bor och han tänker inte åka till xxxx(80 mil bort) som han sa tidigare.
    Jag hoppas verkligen först och främst för hans egen skull att han klarar detta !! Trots allt så älskar jag honom fortfarande och hoppas att allt löser sig så småningom men detta kan ju bara tiden utvisa.
    Jag håller tummarna hoppas men iom att min mamma aldrig klarade av att sluta dricka utan sakta men säkert tappade livsgnistan . Hon minskade ner på sin konsumtion med åren och drack inte så ofta de sista åren men en dag orkade hon inte längre och tog sitt liv!!! Inget vi kunde förhindra men det gör inte mindre ont i hjärtat för det!!
    Detta hoppas jag att han kan undvika genom att ta emot seriös hjälp.Han skäms nu enormt inför min son och syster trodde väl att det inte märktes, talade om för honom då att alla misstänkte och med tiden hade det blivit uppenbart.
    För mig innebär detta att en stor sten föll från hjärtat och jag känner mig inte längre helt förstörd och förkrossad .
    Jag vill ju ha ett bra liv med mina nära och kära!

    Många kramar från mig!

  • Here we go again

    Jag ska inte hjälpa honom .Han ska få ordna allt själv.
    Har heller inte en tanke på att betala ngn behandling eller
    dyl för honom.
    Vet också att det är förmodligen paniken som får honom att lova
    allt!!
    Ville bara berätta för er vad han har sagt och mina tankar kring
    det.
    Han var dessutom inte helt nykter när vi pratade så det säger väl allt eg!!!
    Jag ska bara luta mig tillbaka och se hur han agerar nu .
    Sa dock till honom att jag tror just nu inte på ngt han säger.
    Tror inte på att han har ett jobb ordnat då han inte ens vet vilken dag han ska börja jobba(kröp det fram igår).Tror heller inte att han varit hos sina föräldrar då de aldrig skulle acceptera att han drack där!!
    Försökte ringa till de men de var inte hemma. Ska prova senare igen. Har tyvärr inget mobilnr till de:((

Svar på tråden Är helt förvirrad , vad ska jag göra(lååååång)?