• thildamy

    Sundsvall nr 3

    Hej !
    Oj vad läänge sen jag var här måste ta tag i bröllopsbestyr igen.
    Nu när vi flyttat och renoverat så har all våran tid gått till det och bröllopet fått vänta.

    Blev glatt överaskad iaf över skatte återbäring!!! ingen oro över pengar mer än nödvändigt, har såldt min 1a brudklänning nu bet och skickat så skönt.
    Hittade sen en klänning neråt landet men inte rätt strl i butiken då fick jag panik så jag tog upp telefonen och ringde till Wedding design och DET ÅNGRAR JAG INTE!
    visst lite dyrare än jag tänkt mig men shit jag hittade MIN klänning det känns överallt att det e verkligt min så nu är handpenningen klar och tillverkning påbörjas.

    HAr idag varit och bokat om min brudfrisyr tid till kl. 9 och bokat in make på face till kl. 10 så då ska jag nog hinna klä om och fixa lite innan vigseln kl. 14
    På torsdag är det 5 månader kvar .... det låter så långt men 156 dagar kvar idag låter inte lika långt.

    Nu ska jag bara ta mig till att titta på buketter och tårtor och inte glömma bort mina skor

    CIAO!

  • thildamy

    Hej!
    Jo jag har hört att man kan gifta sig på norraberget ring och kolla lite grann.. innan det bokas upp ska ni gifta er nu iår????
    Mini alt. kolla på Nävsta gamla skola där ska vi vara och hyr då lokalen fr. 7.30 morgonen innan och lämnar nyckeln dagen efter kl.12 och det kostar 2000 helt överkommligt pris.


    Ravna skrev 2009-04-09 22:11:04 följande:
    Nocia, tack! Om man bortser från väggarna s verkade stället riktigt vettigt ju. Mamma hälsar på om en månad och då har hon och jag tänkt åka runt till olika Mini-alternativ och se om det är något som är riktigt bra. Hur är det med norra berget? kan man gifta sig där?
  • thildamy
    Peny skrev 2009-04-15 22:35:44 följande:
    klänningångest... Har hittat en på Tradera jag klurar på men den jag helst skulle vilja ha och som alla andra som tittat tycker jag ska ha är ju såklart en mycket dyrare klänning TYYYYPISKT! Den finns att köpa via Eleganten men då får jag ju inte prova den först (de måste beställa den) utan de beställer bara om jag köper den. Men hur sjutton ska jag veta om den sitter bra på mig ens? Dessutom har jag ju bara sett en liten bild av den..? Känns lite vanskligt... Bläää tycker jag just nu när det gäller klänningHur går det för er andra?
    BESTÄLL TID I SÖRÅKER PÅ WEDDINGDESIGN !!!
    Det är ju där jag köpt mig min wow wow klänning
    Kram på dig vännen min!
  • thildamy

    Peny Peny Peny... weddingdesign är ju billigare än ELEGANTEN!!!
    Du kan ju alltid hyra Nä vi måste styra upp och ha en bröllops träff vi 4 Säg inget till din m2b bara att det e planerings träff
    Vi säger att vi ska gotta oss lite med nå go fika,, vad tror du?

    Måste du ha linne ??? annars e ju panelgardiner ett alternativ spom e billigare än att köpa löpare.


    Peny skrev 2009-04-18 15:47:56 följande:
    Thildamy: Hmm alltså ekonomin är ju som du vet mitt bekymmer... det är för dyrt på Weddingdesign för mig Tack ändå vännen Någon som har tips på vart jag hittar linnelöpare tokbilligt? Gör inget okm det inte är 100% linne. Vill ha den där äkta linnefärgen (gråbeige).
  • thildamy

    Ok nu skriver jag in oss alla hit.. känns ju kul att hålla koll kanske ts kan sätta till oss alla " on the top "

    Har jag glömt nån ????

    Nocia 22/5
    Hjärtatmitt 19/6
    AnnaMatilda 27/6
    Jemma 27/6
    Soon2BmrsGroth 18/7
    Snart Nordvall 25/7
    Peny 1/8
    Jenzan 1/8
    Strindlund 22/8
    Thildamy 9/9
    Igia 19/9
    Ravna .....2010

  • thildamy

    Jag tycker du ska boka Xantan !!!
    Vi har bokat in henne och hon e såå trevlig och mysig kommer att bli kanon foton för oss + att hon e duktig så in i norden

    hjärtat mitt skrev 2009-04-25 11:09:01 följande:


    Tråkigt Peny... Hoppas att det ordnar sig. Kasta dig på telefonen och ring några samtal så att något ordnar sig så känns det redan bättre...Fick också panik häromveckan men VIPS föll några saker på plats efter att jag lagt ner en del tid på att ringa runt.Blir Trudes som frisör, de ringde mig och frågade om jag fortfarande var intresserad då det var en tjej som skulle jobba (Trude själv tydligen.. blir dyrt men förhoppningsvis bra) och eftersom jag inte fått tag på någon annan (väntelista hos Wicktoria visserligen) så tackade jag ja.Nu till FOTOGRAF. Vår vän som ev kunde fota har avsagt sig detta.Förslag? Tycker Xantan fott Sandra Bergström verkar duktig, finns fler förslag???
  • thildamy

    Hej..
    såg någon som kunde videofilma i tidningen som kom i Lördags var från dagbladet... inte själva tidningen utan en bilaga där fanns massor med bröllops annonser kolla upp det!!!


    Ravna skrev 2009-04-26 22:27:32 följande:
    När var datumet i Skönsbergs kyrka igen??Jag undrar bara, är det någon som ska videofilma?Vad ska man göra om alla släktingar är totala krattor på att filma? Videofotograf någon?
  • thildamy

    vad ska ni ha för in och ut gångs musik ? solosånger ?

    jag har klart ingång och 1 solosång...

    * in : hallelujah ~jeff buckly
    *solosång : curly sue ~ takida

  • thildamy

    wow är det bara rabatt nu... eller om man bokar nu ?
    måste åka dit å kika.

  • thildamy

    ÅÅÅ !!!

    Nu är allt igång i planeringen igen min energi har kommit tillbaka.

    Har hämtat våra ringar i går sååå otroligt fina.
    Har idag varit och shoppat lite dekorationer (1200:- det sa bara swisch)

    har idag bokat in vårat vigselsamtal till 2/6 väntar ivrigt...
    och så hittade vi visst mer folk till bröllopet så planeringen fick lite utgifter , men det är det ju värt.

    och idag har jag nu tagit tag i min "morots bit" nutrilett quick start funkat bra idag iaf.

    ska ner minst 5 kg till bröllopet men hoppas på 10 +

  • thildamy

    vi har bokat torn sviten med love pkt... 3150kr
    varit på visning av alla sviter och alla är sååå fina... men torn sviten är så charmig med dina takstolpar framme i taket och sängen centrerad i mitten av rummet.

    hjärtat mitt skrev 2009-05-29 19:00:30 följande:


    Har bokat Trudes på Lotsgatan, Trude själv skall fixa.Vilket hotellrum på Knaust rekommenderas? Hela hotellet är väl fint antar jag, trappan och spegelsalen är ju fantastiska.Min farfar hade sitt 50-års kalas där.... legendariskt....Blomsterhandel m stort urval?
  • thildamy

    Men tänk så här...
    när ni träffas hemma hos er är ju ni oxå i centrum inför just samma personer som skall vara med er och förgylla er stora dag.

    Min m2b har oxå ramp feber han har tyckt att barnens dop var mest pinsamt och jag har gjort så att vi har redan varit på vårat vigselsamtal och prov gått i kyrkan osv just för att han ska känna att det är ok.

    Så ett tips gå till den kyrka ni ska vara i prov gå stå vid altaret kanske kantorn kan närvar och få känna av lite

    Lycka till!!!

  • thildamy

    Halloj alla brudar!!!

    Vars gör ni era naglar ? (ska ni göra dom)
    Jag såg i tidningen nu i maj något ställe i Haga som hade " lärlingspriser" vet ni något om det och hur man får kontakt med dom?

    84 dagar kvar idag!!!! *jippe*

  • thildamy
    Förväntan2010 skrev 2009-06-21 20:47:34 följande:
    Hejsan allihopa! :) Hoppas ni mår bra! :) Nu ha vi skickat ut våra inbjudningar och alla reaktioner har varit positiva och glada! :) Vi skickade ut dom så här tidigt för att så många som möjligt ska kunna närvara, hälften av alla är långväda gäster!4ever-johanochsandra.weddingannouncer.com är vår adress om ni vill kika! :) Spännande när man börja säga vem man är också! ;)
    Hallå där... vad kul vad glad jag blir för eran skull

    //Anki
  • thildamy

    NÄVSTA !!!!!

    har idag varit och spanat in lokalen närmare...

    det finns 26 bord det stämmer bra...

    vi ska sätta borden i "smågrupper" 2bord och 8 stolar vid varje.. blir 7st totalt för oss det blir nog mysigt.

    kylskåp fanns ett stort utanför köket
    2små kylar och en liten frys i köket.

    jag provade "lakan" på stolen och det lär funka suuuper!!!!

Svar på tråden Sundsvall nr 3