Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

    Knäckt....

    Leta rätt på den kraften i dig! Den finns där!

    Jag har följt din andra tråd också. Du måste få rejäl distans!

    Låter han dig inte vara ifred efter att du avslutat nu, då är det läge att ringa polisen . Har du flyttat och sagt ett avstånd du vill ha, då är det så och han har INGEN rätt att kränka eller tränga sig på oönskat.

    Du måste förstå att du måste sätta avståndet-för han gör det ju inte. Och du kan komma att behöva hjälp att hålla det.

    sorry om jag låter hård, men det här är allvarliga saker och ingenting konstruktivt kommer för din del ut av att ha mer kontakt med den här mannen.

    Du kommer undr en tid framöver att ha fullt upp med att bygga upp din egen självkänsla, självförtroendet och orientera dig efter något annat i tillvaron än den här detruktiva kompassen.
    jagh önskar dig allt gott och all den frihet och glädje som väntar dig utanför detta. Både som singel OCH framöver, med en helt annan man, som du får blomstra tillsammans med.

  • passionsblomman

    Låt dem ta honom!

    Och här finns också solsken, efter en del tidigare gräsligheter! Det är därför jag tycker du ska flytta dig ur hans skugga: det finns sol därute för dig också!
    Värsta högtrycket ska du se att det kommer att bli!


    Ankitim skrev 2009-03-23 14:10:21 följande:
    Inte skrämmer utan hot om att träffa andra, det finns ju så många därute som vill ha honom. Suck herregud, så barnsligt liksom.
  • passionsblomman

    Vad skulle DU helst vilja göra om du bara för en minut helt bortser från honom? Plugga? jobba? Flytta? resa jorden runt?


    Ankitim skrev 2009-03-23 14:26:08 följande:
    Haha tack Passionsblomman!Celeste97 - det är precis vad jag vill göra. Har sån ångest nu då han vill bestämma om våra lägenheter och framtid osv. Stress och press hela hela tiden och jag som på min sida försöker linda in det svåra men då fattar han ju inte. Han kan bara inte låta allt vara för en tid, han kan inte låta saker och ting lugna sig. Usch är så rädd för hur det kommer att bli.
  • passionsblomman

    Kan du bo hemma hos någon annan ett tag? Byt mobilnummer och flytta dig utom räckhåll för honom en tid.

    Du MÅSTE ta beslutet att säga NEJ och inte åka dit. Det vet du ju själv.

    Den gången jag gjorde det och stod för det, skakade jag i precis hela kroppen och grät som en fontän...men det var ett mycket viktigt steg i mitt liv.

    Jag lovar dig att han ALDRIG kommer att sluta förrän du sätter stopp!


    Ankitim skrev 2009-03-23 14:40:15 följande:
    Jag har lyckats att flytta ifrån honom men blir liksom inte fri ändå..jag springer dit så fort han ropar osv även om jag inte vill, bara för att det inte ska bli tjabb och så blir det tjabb ändå när han märker jag inte är på g. Och så är det igång.
  • passionsblomman

    Så länge du låter honom göra dig till syndabock, så kommer han att göra det.

    för min del var jag väldigt mån om att ingen skulle kunna anklaga mig för att ha svikit tillexempel. tills jag fattade att et blev jag ju anklagad för hela tiden ändå. Om inte annant sa han" jamen om du är som alla andra så KOMMER du att svika mig"

    vafasen, det går inte att motbevisa någon som redan bestämt att alla är svekfulla as och så vidare.

    Dessutom insåg jag slutligen att om så alla i hela världen verkligen skulle tycka att jag var en svikare, så var det inget som kunde hjälpas-det är det yttersta sveket mot sig själv att stanna i sådant här.

    Han använder dina skuldkänslor på ett väldigt fult sätt. Låt honom inte fortsätta så!

  • passionsblomman

    Du behöver fatta ditt beslut och sedan stå fast vid det. dag för dag och för att orka kommer du att behöva din familjoch dina vänner. Stäng dem inte ute!

    och jag lovar dig:du kommer att känna mycket stor lättnad steg för steg!

    Var glad att du har vänner och familj kvar. det är inte ovanligt att sådana här relationer tillslut isolerar en helt från restenav ens sociala nätverk.

    Häinne finns ju vi också, som kan peppa!

    Kram på dig!

  • passionsblomman

    Tur att du hör det!

    Det är mycket hög tid att bryta den här spiralen.
    Självklart har du en massa känslor som drar i dig. men du kommer att se efteråt att mycket av dem handlar om rädsla, skuld och kampen att få godkänt och hålla honom på rätt humör.
    Alltså inte om kärlek.
    Sedan är det naturligtvis inte omöjligt att älska även någon som beter sig som den här killen. Men det är omöjligt att ha ett bra förhållande och leva i en harmoniskt relation.

    Du kan aldrig älska honom hel.
    Han måste ta ansvar för sitt eget liv.
    Du måste ta ansvar för ditt.
    Det är din enda skyldighet.

    Stäng dörren till det unkna rum du blir fast i med honom. Gå ut-och andas!
    Och apropå din trådstartsrubrik. Nej då, du är inte knäckt!
    I dig bor all kraft du behöver för att klara detta. Tro på dig själv och tillåt andra att stötta dig!

    Du ska se vad mycket fint som kommer att slå ut i blom och vadmycket vår, sommar och glädje du har framför dig!

  • passionsblomman

    *håller ditt ansikte mellan mina händer och tittar dig allvarligt i ögonen*

    Du behöver inte den här mannen. Du behöver bli FRI från den här mannen. Ta honom på orden och håll fast vid dem. Det är inte nog nu. Det är nog sedan länge.

    Säg inte upp din lägenhet. Säg upp honom från vidare inblandning i ditt liv. Först då kan du ens vara i närheten av att leva det på riktigt. Du klarar det här! *kramar*

  • passionsblomman

    Hejja Ankitim!!!

    Du vet mycket väl att det där samvetet är en akilleshäl för dig. OCH du vet att det inte är ditt fel att han är ledsen, och även om så vore, måste du vara sann mot dig själv!

    Tro mig, hur långt detta än skulle få gå, skulle han ALLTID hitta nen anledning till att ge dig skuld. Ta inte emot den! den är inte din! *kramar*

  • passionsblomman

    Kom ihåg att vi är många som gått igenom liknande saker och vi har klarat det-det gör du också, och vi är alla här och HEJJAR på dig! DU ÄR STARK NOG!

  • passionsblomman

    Jag hejjar på dig!
    Du är starkare än du tror och det är inte konstigt att du sörjer, både det som ändå fanns, och det du inser kanske aldrig fanns och det du hoppades skulle bli.

    Känslorna runt att ha satsat på något som gått i stöpet och rädsla för framtiden och alla blandade känslor som sliter i dig, självförakt, ensamhet, ilska, trötthet, sårad stolthet, äkta stolthet, självbevarelsedrift osv osv det är klar det måste gråtas ut gumman!

    Det går i vågor och omgångar. En dag reser man sig och säger: "nä, nu får det räcka, nu är det framåt som gäller!"
    Då är systemet rensat och hjärtat fritt igen!
    Passa på att gå ut i solen så får du iallafall påfyllt med den energi som ljuset ger. Du fixar det och har varit jätteduktig!

  • passionsblomman

    Du ser!

    Klart det går i vågor vännen, men du ska se att den här sommaren-den blir DIN!!!

    Kramar till dig!


    Ankitim skrev 2009-04-16 16:32:57 följande:
    Idag har jag suttit och solat på min balkong och druckit kaffe och ätit choklad och det var så skönt och jag kände mig faktiskt glad =)Fattar att humör och känslor kommer att gå upp och ner ett tag men ville bara skriva nåt positivt och glatt för en gångs skull.
  • passionsblomman

    Vad roligt att höra ifrån dig!

    Och framförallt att du är på rätt spår! JÄTTEBRA!!!

    Du gör så rätt som åker iväg och som tänker på DIG nu.(Tro mig jag är ingen som ivrigt hejjar på i egotripparnas Sverige annars, så jag menar verkligen vad jag säger!)

    Fortätt njuta av ditt liv!

Svar på tråden Knäckt....