• möklintabröllop

Ej bjudna men vill titta

Folk i våran lilla by har sagt dom vill komma och kika när vi gifter oss. Ska man låta dom komma in i kyrkan? Eller ska då dom bara få titta när vi kommer ut?!

• Svar på tråden Ej bjudna men vill titta
  • Hemlig2009

Vi kommer ha ca 45 gäster. Jag gör kanske 55 vigselprogram. Huvudsaken att det räcker till gästerna och alla behöver kanske inte heller ha ett eget.

• Flisa80

Det där med vigselprogrammen har jag inte alls haft en tanke på... Men vårt värdpar i kyrkan kommer inte alls ha koll på vilka som är bjudna och inte, så vi får nog se till att trycka upp extra många...

• Heloise

Jag vet att det kommer att komma några till kyrkan som inte är bjudna på bröllopet, min bästa kompis föräldrar ex och antagligen en del nyfikna, bor oxå i Gästrikland och alla vet fast jag knappt sagt nått, hm kanske kan vara svärmors fel men the more the merrier!

• Gemini

Vi hade lite begränsat med platser i festlokalen, så vi bjöd in en del gäster "bara" till kyrka. (Tycker egentligen inte att det är så bara att bli inbjuden till någons vigsel). Förutom dem var det flera som bara dök upp. Känns smickrande att de ville komma och titta.

Och när riset var kastat och kramarna utdelades på kyrkbacken kom en gammal bekant fram med sin lilla dotter. De hade gått förbi kyrkan och dottern hade tiggt om att hon skulle få vara kvar och se på brudparet. Hon var överlycklig när hon fick vara med på kort!

Men extra kul var de turister som dök upp! Minns när jag gick upp för altargången och det lite längre bak i kyrkan (stooooor kyrka) satt människor och log som jag inte kände. De är till och med med på bilderna från kyrkan.

Man vet aldrig vilka som dyker upp, för kyrkan är ju som sagt öppen för alla. Tycker bara man ska ta det som en stor komplimang och som ytterligare källa till glädje att folk vill glädjas med brudparet på deras stora dag!

• allehanda
    Pingst09 skrev 2009-03-29 10:39:20 följande:
    KOmmer man bara för att kika fast man inte är bjuden räknar man nog inte med att få nåt vigselprogram...
    [/citat]
    Man behöver inte något vigdelprogam som utomstående,hela upplägget finns ju i psalmboken!
    Flisa80 skrev 2009-03-29 11:25:40 följande:
    [citat]
    Det där med vigselprogrammen har jag inte alls haft en tanke på... Men vårt värdpar i kyrkan kommer inte alls ha koll på vilka som är bjudna och inte, så vi får nog se till att trycka upp extra många...
    Det syns på långt håll vilka som är gäster och vilka som inte är det.De som är uppklädda till tänderna är gäster ,de som bara vill titta är oftast vardagsklädda och har inte suttit hos frissan hela förmiddan!
  • Mia1972

Vi kommer också få en del "kyrkgäster" när det är dax.
    Jag jobbar i en bingolokal och "mina tanter" har sagt att dom vill komma och titta i kyrkan.Och dom är så välkomna så

• lecaroline

Jag vet också folk som kommer att komma att titta. De är mer vänner med min föräldrar men har ju sett en sedan man var liten och de tycker att det är såååå roligt att vi ska gifta oss

• Nalle Puh 40

Kan ALDRIG hindra någon från att gå på en gudstjänst...

• ElinPierre

Har funderat på att skriva en annons som någon sa och välkomna vänner, bekanta, arbetskollegor och annat löst fol till vigseln om dom vill..

Vår kyrka är STOR och jag misstänker att våra gäster inte kommer att fylla mer än max en tredje del, så visst skulle jag tycka det var roligt om det kommer lite extra männsikor!

Min sambos klasskompisar har pratat om att komma, plus hans chef med barn.

Egentligen vill vi ju inte ha barn med på vigseln, så det får vi nog också skriva med!!

• ario

eftersom jag ska filma hela vigseln så vill jag inte vem som helst komma, men man kan ej hindra någon.

• ario

men hade någon velat komma och som man inte är så nära vän till, så hade jag välkommnat personen till festen också, Hellre att dem talar om att dem vill komma än bara dyka upp på vigseln.

• allehanda
    ario skrev 2009-03-30 16:56:46 följande:
    eftersom jag ska filma hela vigseln så vill jag inte vem som helst komma, men man kan ej hindra någon.
    Om du filmar vigseln så får du ju inga problem,den försigår ju längst fram i kyrkan!De personer som tittar in i kyrkan under vigseln brukar ju snällt stanna kvar längst ner,just för att inte blanda sig med bjudna gäster.
  • ario

problemet är att vi brukar filma gästerna också, och då blir alla filmade som sitter.

men men, jag tror inte det är så vanligt att någon dyker upp till vår kyrka ändå:P iallfall inte klockan 20.00 :)

allehanda skrev 2009-03-30 17:05:04 följande:
    Om du filmar vigseln så får du ju inga problem,den försigår ju längst fram i kyrkan!De personer som tittar in i kyrkan under vigseln brukar ju snällt stanna kvar längst ner,just för att inte blanda sig med bjudna gäster.
Svar på tråden Ej bjudna men vill titta