• möklintabröllop

Ej bjudna men vill titta

Folk i våran lilla by har sagt dom vill komma och kika när vi gifter oss. Ska man låta dom komma in i kyrkan? Eller ska då dom bara få titta när vi kommer ut?!

• Svar på tråden Ej bjudna men vill titta
  • Vid havet

Håller med alla andra. Varför vill man hindra någon??

Om vi gift oss i kyrkan så hade precis alla i hela världen varit välkomna. Nu gifter vi oss på ett ställe som inte är så lätt att ta sig till, men vill nån kollega tex ta sin båt och åka ut så var så goda!

• möklintabröllop

Hindra skrev jag nog inte.

• sokkerstruten

Bröllop är en offentlig gudstjänst och vem som helst är välkommen på vigseln!

• Toblerone
    MulleNuh skrev 2009-03-20 09:38:09 följande:
    Varför vill man hindra någon???
    Jag har inte ens berättat för min släkt att vi ska gifta oss just pga att vi inte vill att det kommer folk till kyrkan. Vi kommer endast att ha våra familjer i kyrkan (10 pers) för vi vill inte stå i centrum och min släkt skulle inte respektera det utan glida in iallafall. Då skulle jag bara bli arg över att de var så respektlösa och det skulle förstöra hela vigseln för oss.
    Så en del vill inte ha en fullsatt kyrka.
  • passionsblomman

Bröllop har ju ia lla tider varit bland de stora glädjeämnena för samhället. dvs det har engagerat hela byn och angått alla på ett sätt som vi nog nästan glömt idag. Det är faktiskt tom så att det egentligen syftat mest till att skapa en plattform och ge godkännande just i det samhälle man levt i, än ngt annat.Jag kan tänka mig att det antagligen anstetts som mer oförskämt att INTE komma och hylla brudparet i kyrkan förr, precis som att utebli från någons begravning.

Iallafall lever traditionen att man går till bröllop och begravningar och deltar i kyrkan kvar på många av de mindre orter jag känner till och har bott på.

• Sååå lurade

Fick veta idag att sonens Dagisfröknar ska komma till kyrkan. De vill se han i kostym Tycker det är jätteroligt

• passionsblomman

Hihi, vad gulligt!

Sååå lurade skrev 2009-03-20 12:56:09 följande:

Fick veta idag att sonens Dagisfröknar ska komma till kyrkan. De vill se han i kostym Tycker det är jätteroligt
  • Sååå lurade

ja, tycker jag också. de sa att de hade det uppskrivet i almanackan på dagis, och då är det första gången jag nämner det idag. Rykten sprider sig fort på små orter

• trebarnsmamma

Men om det kommer många "oinbjudna" hur vet man att vigselprogrammen räcker!!???

• Pingst09

KOmmer man bara för att kika fast man inte är bjuden räknar man nog inte med att få nåt vigselprogram...

trebarnsmamma skrev 2009-03-29 10:25:22 följande:
    Men om det kommer många "oinbjudna" hur vet man att vigselprogrammen räcker!!???
Svar på tråden Ej bjudna men vill titta