Ej bjudna men vill titta
Folk i våran lilla by har sagt dom vill komma och kika när vi gifter oss. Ska man låta dom komma in i kyrkan? Eller ska då dom bara få titta när vi kommer ut?!
Folk i våran lilla by har sagt dom vill komma och kika när vi gifter oss. Ska man låta dom komma in i kyrkan? Eller ska då dom bara få titta när vi kommer ut?!
Kyrkan är öppen för alla så ni kan inte hindra dem.
Var glad över att folk vill hedra er genom att komma och titta!! Det är ju jätteroligt!
nä, att hindra dom från att komma in är nog svårt.
och jag håller med didis att ni ska vara glada över att dom vill komma och tita på hur fina ni är :D
Vi kommer nog oxå att få några sånna gäster på vår dag och det är bara kul :)
Jag vet att några av mina föräldrars vänner och grannar kommer till kyrkan. De är inte bjudna till festen, men jag tycker det är jätteskoj att de vill vara med när vi gifter oss.
Som de övriga har skrivit så kan man inte hindra några att komma för att titta i kyrkan. Den är öppen för alla.
För flera år sedan så gifte ett par vänner till oss. Vi blev inte bjudna på bröllopet dock. Vi hade funderingar på att gå till kyrkan för att titta men gjorde aldrig de. För oss så kändes inte bekvämt att stå där och veta att man inte är bjuden. Så pass nyfiken är jag inte på andras bröllop.
Tycker att det är jätte kul att så många vill se oss.
Vi har nämligen bara bott här 2 år och åndä känns det som man har kännt alla i hela sitt liv.
Men vissta inte riktigt hur man gör
Vi bor också på liten ort men i Gästrikland och det är vanligt att man gå och tittar i kyrkan på bröllop även om man inte är bjuden gäst. Vi kommer också att ha sådana gäster. Jätteroligt tycker jag också att de vill komma och se på oss...
Varför vill man hindra någon???
Vi kommer nog annonsera i dagstidning någon vecka innan om att vi gifter oss,vilken kyrka o tid o att alla nära o kära är välkomna. Detta för att vi sållat bra i gästlistan o fick så sent som häromdagen en förfrågan OM man fick komma på vigseln. Jag själv skulle inte gått objuden på en vigsel, hade kännts fel mot de som gifter sig men jag vill ju gärna att de som vill skal känan sig välkomna till vigselakten därför välkomnar vi dem på detta vis
Jag vill att hela världen kommer till kyrkan jag!
Vi kommer att gifta oss under en "vanlig" gudstjänst på midsommardagen, en tradition i byn där jag är uppväxt.
Det räknas som en del av byns midsommarfirande och hembygdsföreningen bjuder på kaffe efteråt. Vi ser framemot att kunna träffa en del bekanta som vi nu inte riktigt fått plats med på vår gästlista på det sättet kan de vara med och dela vår glädje den dagen ändå.