• Jojjo82

Jag lånar ut...

Jag har nu varit på Ikea och handlat på mig snuskigt mycket prylar inför bröllopet och jag kom att tänka på att detta nog bara kommer att användas en gång om jag inte hittar någon som vill låna grejerna till sitt bröllop! Tänkte därför starta en tråd för gratis uthyrning av använda men ej förbrukade bröllopsgrejer.
    Så detta är vad jag har som vem som helst här inne får låna gratis mot att ni själva hämtar och lämnar tillbaka grejerna:

Hämtas i Örnsköldsvik:

78 champagneglas
    35 beiga tallrikar
    14 vita lakan
    36 värmeljushållare

Så, nu är det ER tur att värna om era medbrudars ekonomi och miljön!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-18 13:37
    Jag reserverar mig för eventuella förluster av grejerna, då vi tänkte ha ett sjujäkla party!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 20:05
    Vad underbara ni är tjejer! Vilket gehör för tråden Hoppas att ni fortsätter lägga ut era bröllopsgrejer för utlåning! KRAM!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 09:09
    www.delarmedmig.se

• Svar på tråden Jag lånar ut...
  • F A M E

Vita linne dukar var hittas de? någon som vet jag behöver 10 st

• Suss o Jonas

En fundering kring den här sidan om utlåning.

Kan det inte finnas ett dokument man kan skriva ut där man ska skriva i vad som lånas ut, namn och adress på den som lånar, ev ersättningskostnad om något går sönder (kan ju vara valfri summa) senast återlämningsdatum. (något mer?)

På så sätt har man ju ett dokument som båda parter skrivit under om det nu skulle vara någon som skulle vara oärlig.

• aalexandra

Den är fantastisk, du är helt superduktig..
    Ville bara få det sagt...

Jojjo82 skrev 2009-04-16 20:37:18 följande:
    Hej alla lånsugna!Nu har jag gjort ett utkast till hur utlåningssidan skulle kunna se ut. Den ligger på www.delarmedmig.seTyvärr har jag inte fått databasen att fungera än, så det går än så länge inte att göra någonting på sidan förutom att klicka runt bland menyerna :-P Jag jobbar för fullt med att kopplingen skall fungera så att ni snart skall kunna låna grejer av varandra!Tänkte att jag lägger ut sidan även fast den inte är färdig än, så att ni kan få tycka till om den och ge kommentarer. Ni kan inboxa mig om ni har kommentarer och förslag på hur sidan skulle kunna användas.OBSERVERA ATT DET INTE GÅR ATT REGISTRERA SIG, LOGGA IN ELLER ANVÄNDA SÖKFUNKTIONERNA ÄN!
  • miac

Jag har registrerat mig och det fungerade bra. Men det går inte att logga in på sidan, vad gör jag för fel???

• Jojjo82

Hoppsan, du var nog lite för snabb för mig Fixade registreringsfunktionen igår kväll, men har inte hunnit med inloggningsfunktionen idag. Troligtvis ikväll så kommer du att kunna logga in! Vad kul att du registrerat dig

miac skrev 2009-04-19 11:21:22 följande:
    Jag har registrerat mig och det fungerade bra. Men det går inte att logga in på sidan, vad gör jag för fel???
  • tonårsmorsa

Sidan för utlåning ska väl bara fungera som en länk för personer att få kontakt med varandra. Hur man sen sköter utlåningen måste nog få vara upp till var och en.

Suss o Jonas skrev 2009-04-19 09:48:41 följande:

En fundering kring den här sidan om utlåning.Kan det inte finnas ett dokument man kan skriva ut där man ska skriva i vad som lånas ut, namn och adress på den som lånar, ev ersättningskostnad om något går sönder (kan ju vara valfri summa) senast återlämningsdatum. (något mer?)På så sätt har man ju ett dokument som båda parter skrivit under om det nu skulle vara någon som skulle vara oärlig.
  • Tindragull

Tycker jag också!

tonårsmorsa skrev 2009-04-19 13:26:28 följande:
    Sidan för utlåning ska väl bara fungera som en länk för personer att få kontakt med varandra. Hur man sen sköter utlåningen måste nog få vara upp till var och en. Suss o Jonas skrev 2009-04-19 09:48:41 följande:
  • 20090725

hmm... e det bara jag, eller e det någon annan som inte heller kan regristrera sig???

• TesshjärtaFred
    tonårsmorsa skrev 2009-04-19 13:26:28 följande:
    Sidan för utlåning ska väl bara fungera som en länk för personer att få kontakt med varandra. Hur man sen sköter utlåningen måste nog få vara upp till var och en. Suss o Jonas skrev 2009-04-19 09:48:41 följande:
    Håller helt med. som jag skrev i ett tidigare inlägg, det är väl upp till var och en hur man lägger upp det. Jag ska tex få låna grejer innan personen som lånar ut gifter sig. Då är det ju självklart för mig att om jag skulle råka ha sönder ett glas så köper jag ett nytt till personen som lånar ut, tex.
  • Jojjo82

Jag arbetar med sidan nu, så det kan fattas lite grejer...

20090725 skrev 2009-04-19 15:31:36 följande:
    hmm... e det bara jag, eller e det någon annan som inte heller kan regristrera sig???
Svar på tråden Jag lånar ut...