• Jojjo82

Jag lånar ut...

Jag har nu varit på Ikea och handlat på mig snuskigt mycket prylar inför bröllopet och jag kom att tänka på att detta nog bara kommer att användas en gång om jag inte hittar någon som vill låna grejerna till sitt bröllop! Tänkte därför starta en tråd för gratis uthyrning av använda men ej förbrukade bröllopsgrejer.
    Så detta är vad jag har som vem som helst här inne får låna gratis mot att ni själva hämtar och lämnar tillbaka grejerna:

Hämtas i Örnsköldsvik:

78 champagneglas
    35 beiga tallrikar
    14 vita lakan
    36 värmeljushållare

Så, nu är det ER tur att värna om era medbrudars ekonomi och miljön!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-18 13:37
    Jag reserverar mig för eventuella förluster av grejerna, då vi tänkte ha ett sjujäkla party!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 20:05
    Vad underbara ni är tjejer! Vilket gehör för tråden Hoppas att ni fortsätter lägga ut era bröllopsgrejer för utlåning! KRAM!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 09:09
    www.delarmedmig.se

• Svar på tråden Jag lånar ut...
  • Jojjo82

Ånej, det är jag som har gjort precis allt! Han är projektledare

giz83 skrev 2009-04-17 07:13:39 följande:
    jojjo82---> det är ju perfekt det här...va duktig du är!och din m2b för han hade väl haft ett finger med i spelet också?
  • Jojjo82

Jag ska försöka ordna så att det går att söka i beskrivningen också. Den funktionen kommer i en senare "release"

En liten uppdatering från gårdagen: Jag fick igång databasen, så ikväll kommer ni nog iaf att kunna registrera er och logga in. Jag hör av mig här när ni kan börja registrera er!

marriage09 skrev 2009-04-17 07:37:45 följande:
    Superbra sida!! En liten tanke bara, finns det en chans att kunna programmera så att sökningen sker både i titeln och i beskrivningstexten? Nu sker ju endast sökningen i titeln, vilket framgår av kommentaren ovanför. Tänkte att det blir lättare att hitta rätt objekt då.
  • Taaanja

Jojjo82: Skitbra gjort ju! Imponerad :)

• giz83

jojjo82--> härligt...synd bara att jag inte kommer att kunna titta ikväll...vi ska till landet med nåra vänner så jag kommer inte kunna kolla det som tidigast på sönda kväll och har jag otur inte förrän på månda kväll...*suck*

• ElinPierre

Nu har jag inte kollat jätte noga. Men en ide är ju att kunna söka efter färg, eftersom många(alla?) har färgtema på bröllopet..!?

• Jojjo82

Skitbra idé! Det ska jag definitivt lägga till som sökkriterie

ElinPierre skrev 2009-04-17 09:47:12 följande:
    Nu har jag inte kollat jätte noga. Men en ide är ju att kunna söka efter färg, eftersom många(alla?) har färgtema på bröllopet..!?
  • TesshjärtaFred

Jättefin sida!
    Men, "alla" har inte färgtema på bröllopet. Inte vi tex. Bara ett litet inflikande.

• Aleta

Underbart!

Jojjo82 skrev 2009-04-17 08:41:40 följande:
    Ånej, det är jag som har gjort precis allt! Han är projektledare
  • Francis

Men man kan ju lägga de generella sakerna såsom glas och bestik på en del utav sidan, och de som är färgat på färgtema flikarna?

• Jojjo82

Jag tänkte att jag gör så här:

När man lägger in sina artiklar för utlåning, så får man där ange vilken färg de har (om de har någon färg) och sedan lägger jag till ett sökattribut "Färg", så att de som vill kan söka på färg, annars anger man bara "alla färger".

Francis skrev 2009-04-17 10:42:29 följande:
    Men man kan ju lägga de generella sakerna såsom glas och bestik på en del utav sidan, och de som är färgat på färgtema flikarna?
Svar på tråden Jag lånar ut...