• HavsVigsel

Egna Löften

har börjat spana på vad jag vill säga till min M2B. Vad tycker ni?

Vi har delat mycket underbart ihop och det finns mer att vänta.
    och jag hoppas på att få dela dina lyckliga dagar så som jag hoppas på att du låter mig vara ett stöd i de svåra.
    Du är min vän, mitt hopp, mitt stöd och min önskan är att jag kan vara detsmma åt dig.
    jag älskar dig.

• Svar på tråden Egna Löften
  • HavsVigsel

vi har delat så mycket ihop och detta är bara början...så mycket underbart väntar oss...

är också en formulering jag funderar på? Vad tycker ni?

• Tooticki

Ska ni gifta er i kyrkan?

• HavsVigsel

nej vi blir vigda av kapten på Stena Line

• Tooticki
    HavsVigsel skrev 2009-03-16 16:29:03 följande:
    nej vi blir vigda av kapten på Stena Line
    Ok.
  • Jonka

tycker det var jätte fint!

Har också försökt få min blivande att gå med på egna löften.. men det verkar som om det får bli dom vanliga!

• emelieochlinus

för att det ska vara giltiga löften för svenskt äktenskap så sa vår präst att det där med "tills döden skiljer oss åt" eller "så länge jag lever" el dylikt måste vara med.

• Tooticki
    emelieochlinus skrev 2009-03-16 18:07:45 följande:
    för att det ska vara giltiga löften för svenskt äktenskap så sa vår präst att det där med "tills döden skiljer oss åt" eller "så länge jag lever" el dylikt måste vara med.
    Men det är ju inte en kyrklig vigsel.
  • emelieochlinus

Fast jag tror inte det hade med det att göra, utan att även ett borgligt äktenskap ska löftet vara för livet ut.

Tooticki skrev 2009-03-16 18:25:12 följande:
    Men det är ju inte en kyrklig vigsel.
  • didis

Obligatoriskt i borgerlig vigsel:

Ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra.
    - Tar alltså du NN denna NN till din hustru/man och älska henne/honom i nöd och lust?(jag tror faktiskt man tom kan stryka "och älska i nöd o lust")

Sedan kan man lägga till nästan vad man vill därutöver.

emelieochlinus skrev 2009-03-16 18:37:48 följande:
    Fast jag tror inte det hade med det att göra, utan att även ett borgligt äktenskap ska löftet vara för livet ut.
  • emelieochlinus

Ok, då gällde "livet ut" kanske bara vid kyrkbröllop.

didis skrev 2009-03-16 18:43:23 följande:
    Obligatoriskt i borgerlig vigsel:Ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra.- Tar alltså du NN denna NN till din hustru/man och älska henne/honom i nöd och lust?(jag tror faktiskt man tom kan stryka "och älska i nöd o lust")Sedan kan man lägga till nästan vad man vill därutöver.
Svar på tråden Egna Löften