• Cecili­aA
    Äldre 11 Mar 20:54
    30524 visningar
    31 svar
    31
    30524

    Jag funderar på att utbilda mig till bröllopskoordinatorer, frågor!

    Som rubriken lyder så funderar jag på om det kan vara yrket för mig, driva ett mindre företag och visst vore det väl fantastiskt att få jobba med människor som ska ta ett sådant stort steg i livet?!

    Vet att bröllopsakademin har en kort utbildning, någon som vet nåt om den ifall den är bra/dålig? Tycker det är synd att den är så kort men vet inte om det finns fler i Sverige?

    Skulle mest vilja dra igång en diskussion här kring att arbeta som bröllopskoordinatorer, kanske känner någon någon som utbildat sig till det och jobbar som det eller har något tips att ge?

    Hoppas på lite respons!

    Mvh Cecilia

  • Svar på tråden Jag funderar på att utbilda mig till bröllopskoordinatorer, frågor!
  • trampe­troll
    Äldre 12 Mar 23:02
    #21

    Jag håller med Luucie.
    Jag som kund hade inte alls tyckt att det var mycket att ha med en sådan här utbildning i bagaget, jag skulle absolut inte tycka att det verkar seriösare än om du är mycket drivande och kan din sak utan att ha gått en utbildning.Intressant att ni nämnde Axelssons, jag har själv utbildat mig där och jag anser att dte är en mycket stor skillnad att ha en kompetent utbildning på ett heltidstuderande i ett halvår i bagaget eller två ynka kurs tillfällen av en utbildning som bröllopsakademin erbjuder.

    Jag tycker också att kursinnehållet är torftigt, det kan du lika gärna lära dig på de där gratis "starta eget förläsningarna" som arbetsförmedlingen ordnar. Ha ett intyg från dem sedan så är du ju utbildad liksom...