• Gemma

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

...och de ihärdigaste livsnjutarna brukar visst också samlas här. I vått och torrt. Idag har jag. Börjat dagen med extrafluffig cappuccino i den ena handen och en skär nappflaska i den andra (samt ett monster inklämt under ena armen). Fortsatt den till tonerna av Hugh Grant's Pop! Goes your heart. Skrivit en krönika om varför GI-mat inte alltid är det bästa, och landat i samma slutsats som jag alltid gör (för just den här kunden): Att man bör komplettera med kosttillskottet XXX. Shoppat två Jacadi-kappor till monstret à 200 kronor och ett otroligt pilligt träpussel med hela kinas geografi till syskonbarnen; det borde få dem att hålla sig lugna och fina hela påskhelgen. Käkat lunch med monstret. Lagt monstret. Skapat en ny tråd. Och klockan är inte ens två! Skäms på mig, nu blir det soffan och "Californication" resten av eftermiddagen (plus en och annan kaffe och lekdejt med kinesiska väninnan). Monstret har slutligen hittat min handväskkollektion och klarar sig på egen hand. Jag måste säga att jag är rätt impad, hon tog min minsta broderade Versace-eveningbag och trädde raskt på sig den, helt korrekt, sen marscherade hon kokett omkring i en kvart med handen vinklad i en Birkin-pose så perfekt att jag aldrig själv skulle lyckas få till den. Jag säger det... de är ruskigt formbara de små liven. I alla avseenden.

Kram på er, G

• Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna
  • Mlle M

Izunia: Din cykelepisod är helt underbar!! Hur sannolikt kan det vara att cykeltjuven är ute och cyklar pa samma gata, inte särskilt stor Nu maste Din mamma verkligen ta hand om sin cykel väl och varda den ömt, känns som om det det var "meant to be"! Jag ringer Dig ikväll eller imorgon.

Vädret är fantasiskt idag och jag vill inget hellre än att sitta med en kaffe i solen......

Har precis börjat en diet,hmm.....idag far jag bara äta en grönsaks-soppa och hur mycket frukt jag vill, utom bananer, men tänkte inte riktigt pa att det var pask och kanske inte det smartaste att starta 7 dagars detox, men jag vet ju inte annars när jag skall hinna!!! Grrr....tiden bara flyger fram.

Lapinette: Vad mysigt med Europa-bil-resa under pasken. Vad underbart att resa till Champagne!! Paskdekorationerna i Frankrike och Luxemburg är ju sa fina!!

Förhoppingsis: Saknar "Stockholms after-workande" när jag läser om Dina kvällar- verkar sa skoj! Men som tur är skall jag ju vara enhel del i Stockholm den närmaste tiden sa skall väl ocksa hinna insupa den speciella känslan av after-work i ett varfint-Stockholm.

• Gemma

Lyssnar på Yu Fei Men som jag fick tag på någon månad efter att vi anlänt, via kontakter, för man kunde visst bara få tag på legala CD om man hade just kontakter (i annat fall fick man hålla tillgodo med det rätt magra men lättillgängliga piratutbudet).

Har haft en till brädden full dag med träning, jobb, klädshopping (som alltid när jag förtränger något så shoppar jag behärskat maniskt), choklad, mer jobb och en ljuvlig lekdejt som innehöll en massa kinesisk action, kaniner med stora sladdriga öron, hundar i regnbågens alla färger (trots att det var över tjugo grader envisades kineserna med att pälsa på dem olika utstyrslar), guldfiskdammar, mango och ett och annat skrubbsår. Våra döttrar tjattrade i kapp, monstret räknar numera "yi er san!" så fort hon går i trappor, ett två tre, och pekar ömsom på sitt öra och öga och näsa, och på nallen, och namnger dem korrekt på kinesiska.

Från och med i morgon kväll kommer hon eventuellt aldrig mer bli förstådd på kinesiska. Eller rättare sagt jo, för bästa kinesiska väninnans dotter, som vi lekte med idag, är ju halvsvensk och kommer förhoppningsvis och hälsar på redan i sommar. Och i höst ska vi förmodligen träffa manhattanparet i deras familjs casa i Toscana (manhattanmannens familj äger ju halva manhattan och mostern är gift med en prins från trakten, därav huset), en fransk väninna flyttar tillbaka till Tours av alla ställen i maj för att påbörja IVF där, tillsammans med sin man, så vi kommer tack och lov aldrig att bli fria. Och monstret har ju sitt födelsebevis från Kina, always and forever.

Nu ska jag fylla väskan med gummiankor och andra nödvändigheter. Och... imorgon har jag SEX dejter inbokade, varav den sista är champagnebubblig farvälkramkalas hos manhattanparet i deras Art Deco-bostadsrätt två kvarter bort. Så långt som jag önskar att de alltid skulle befinna sig från vårt hus. Monstret hinner bara vända här, för hon har stående lekdejt med dottern (två veckor äldre) varje onsdag morgon och det tänker vi inte rucka på.

Shit ja, nu händer det verkligen.

Kramar, G

PS: Himlen var brungeggig och stinkande idag, vi antastades konstant av aggressiva pensionerade shanghaineser som kommenterade storlek, hudfärg och färdigheter hos våra barn OCH mannen såg en död människa liggande i vägkanten i morse. Så... it's time to leave, helt enkelt.

• Mlle M

Gemma: aaah, känns sorgligt med ditt avsked till Shanghai... Men visst är det sa att var plats i livet pa nagot sätt har sin "tid". Dessutom kommer Ni säkert saväl resa tillbaka samt träffa era Shanghai-vänner. Pa nagot sätt är världen ända inte sa stor. Ni kommer ju säkert fa det toppen i Skane men jag förstar hur det känns. Dessutom har man en förmaga att glamourisera när det är dags att flytta pa sig, allt det där som man upplevt som jobbigt pa en plats blir som bortblast och man minns bara allt det där positiva.

Själv lider jag just nu och tycker synd om mig själv när jag äter min diet, urk- soppa. Min uppmuntrande mamma hade föga snälla ord att komma med "som man bäddar far man ligga, jag har ju sagt att det är sa onyttigt med restaurang-mat och alla efterrätter" hmmm...hon har en poäng i det, men tja....

Imorgon bär det av pa en liten pask-utflykt till en närliggande stad där vi skall bo pa hotell med spa en natt och bara vara gulliga och ha det mysigt. Jag tyckte det var ett passande pask-ägg till min blivande som alltid annars betalar alla resor att vi denna gang reste en liten extra lyx-tur och övernattar med mina Eurobonus-poäng som ända annars snart försvinner. Lite kämpigt med dieten kanske man jag far ju äta frukt o grönsaker

• Lapinette

Är bara snabbt inne och önskar alla en Glad Påsk. Imorgon bär det av ned till Europa och vi är inte åter förrän om ca 10 dagar. Hoppas flytten gick smärtfritt och bra för er Gemma! KRAM

• Amelle

Hej alla glada och glamorösa påskkärringar!

Den här påskakärringen ser mycket fram emot lite ledighet :) Bara en arbetsdag kvar, sen så.

Tja, vad har hänt sen sist? Inte mycket, har mest jobbat som en tok, tränat, varit på ett antal födelsedagsfiranden, druckit överrasknings-Afternoon tea och champagne med mannen på Grand Hôtel, hängt med mina tjejer och planerat resor framöver.

Hoppas ni alla får en väldigt skön påsk! Och Gemma, välkommen hem.

kram,

A

• Izunia

Lapinette jag vinkar imorgon då! Trevlig resa!

Glad påsk allesamman!

• förhoppningsis

Glad Påsk!

Gemma
    Känner igen det där med att verkligen suga ut en upplevelse till sista droppen och göra allt man tycker om för sista gången. Låter som att ni har ett ytterst fullspäckat schema nu.
    Om inte annat kommer du få höra kinesiskan igen när du köper kinamat, om det nu finns något kinahak som faktiskt drivs av kineser i Limhamn. Välkommen hem!!

Lapinette
    Trevlig påskresa, vilket kul initiativ att ta en liten bilresa ner och möta våren i Europa.

Mlle M
    Är det en sådan 7 dagars diet? Hinner du inte köra den efter påsk istället? Fast å andra sidan så får du en bonus i att under påsken brukar man ändå gå upp i vikt av alla påskmiddagar och påskägg mm.

Amelle
    Har länge pratat om att dricka afternoon tea där, var det bra?

Här på min front händer det inte alls mycket spännande, hade Rosévinspremiär i onsdags på T-bar när jag afterworkade med en vän. Dagen kommer att ägnas åt att köpa möbler till balkongen och få ordning på den för säsongen. Förra söndagen regnade det när vi skulle försöka.

Jag ska bli ingift moster i oktober, fick veta att mannens syster väntar barn. Kommer få höra mer om allt i morgon när hon fyller 30 och vi ska dit på tårta och champange.

Tillbringade stor del av min lediga halvdag igår på SÖS med en väninna som är gravid, hon hade fått åka in akut och var inlaggd på avd för riskförlossningar för något var konstigt. Höll henne sällskap och lånade ut min SATC box för att hon skulle ligga stilla och vila och ha något att göra. Det är 12 veckor kvar till BF så nu håller vi alla tummar vi har att barnet vill stanna i magen ett tag till.

Jakten på vårkläder går vidare, mätte mig kring midjan för jag var så trött på att vågen vägrade röra sig. Har gått ner 1.5 kg men minskat 7 (sju) cm kring midjan! känns helt ok faktiskt, det är ju det som syns som räknas mer än vad vågen visar.

• Izunia

Oj vad tråkigt med din vännina!! Vet de vad som är fel?? Hoppas verkligen inte att barnet kommer nu. Den får ha det lite mysigt i mammas mage lite till.. hon borde vbara i v. 28 nu och det klarar ju oftast bebisen att födas i, men det är ju kritiskt i början och utveckligen kommer att ta längre tid. Men bara barnet är friskt..

Vi ska också fixa balkongen. Sovrummet har blivit lagt på is tills jag får ett (nytt) jobb, men balkongen SKA vi fixa. Det blir vita "skinn"soffor och rullgardiner.

Jag är helt slut...har varit ute och igång hela dagen. Igår också. Borde väl lägga mig och titta på film nu..

Hoppas ni haft en trevlig påsk!

• zua

Hej tjejer! För precis en vecka sedan föddes vår prins, de var en tuff men magisk resa! Även om jag har hört de tidigare vågade jag inte tro att jag skulle känna desamma..Men förlossning var de absolut häftigaste jag varit med om! Även om den var oerhört smärtsam och långdragen. Han är så fin. Han sover hela nätterna igenom men jag måste väcka honom då han ska ammas, vi får väl se hur länge han är så här snäll. Just nu svävar vi på moln. Min underbara mamma har även tagit ledigt i 3 mån för att hjälpa oss.

Förlåt för detta ego inlägg! Hoppas att allt är bra med er. I veckan ska jag försöka läsa igenom era inlägg så att jag är lite mer uppdaterad med allt som har hänt i era liv. Vi har som sagt haft fullt hus med alla besök och de kommer nog fortsätta så i 2 veckor till.

Kram på er så länge
    Zua

• förhoppningsis

Zua
    Grattis!!! Åh vad skönt att ni får sova på nätterna, hoppas att du mår bra. Vilket sjukhus var det?

Izunia
    Det är det ingen som verkar veta riktigt. Hon har fått åka hem nu så faran är förhoppningsvis över men hon är beordrad att vila så mycket det bara går hela tiden.

Rullgardiner på balkongen? Är den inglasad eller har jag missförstått det hela?

Igår blev det tårta och Pol Roger hos svägerskan för att fira hennes 30 årsdag. Hon har precis outat att hon är gravid så det var en hel del att fira, fast inte så mycket champagne för henne.

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna