• sarahkka76

    Alternativa bröllop 3

    Då var det dax för en ny tråd

    Så här lyder presentationen av denna tråd:
    För oss som haft eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

    Ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

    ja allt lite annorlunda.

    kanske kommit några nya med?

    tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.htm

    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3185399.html

  • Svar på tråden Alternativa bröllop 3
  • lajnd
    sarahkka76 skrev 2009-04-09 10:53:20 följande:
    Välkommen lajnd! Det låter som att ni kommer att få ett jätte fint bröllop tojk: haha ja,man vet aldrig
    [/citat]
    Fenixx skrev 2009-04-08 23:03:14 följande:
    [citat]
    välkommen lajnd! låter som ett väldigt mysigt bröllop med lokal och vigselplats. spanar gärna in dina inbjudningskort sen.
    Tack tack! Känns roligt och lite läskigt!!
  • Fenixx

    visst gör det!! man längtar samtidigt som det är lite läskigt och spännande på samma gång.

  • Lyckan me dig

    Hej alla annorlunda brudar!

    Jag söker efter ett läckert tyg i svart/rött att sy en nederdel av till min bröllopsklänning.

    Jag ska ha en ärmlös draperad överdel i ivory och vill ha nåt läckert nertill. Något annorlunda. Någon som har bilder på nåt spännande?

    Kram

  • 090829 brud

    Lyckan me dig skrev 2009-04-13 09:16:10 följande:


    Hej alla annorlunda brudar!Jag söker efter ett läckert tyg i svart/rött att sy en nederdel av till min bröllopsklänning.Jag ska ha en ärmlös draperad överdel i ivory och vill ha nåt läckert nertill. Något annorlunda. Någon som har bilder på nåt spännande?Kram
    det finns väldigt fina tycker på www.medeltismode.se
    Frmaförallt det siden tyg med hampa, faller hur snyggt som helst
  • lajnd

    Hej hej! Nu är vi klara med hur inbjudningskorten ska se ut!
    Finns i galleriet...

    Igår gick jag och skulle köpa allt papper som behövs + kuvert. Jag blev lite förvirrad i affären och råkade köpa för stora kuvert... men det kommer nog gå bra ändå för det ska ju ligga infolapp och karta i där också.

  • sarahkka76
    lajnd skrev 2009-04-15 07:13:25 följande:
    Hej hej! Nu är vi klara med hur inbjudningskorten ska se ut!Finns i galleriet...Igår gick jag och skulle köpa allt papper som behövs + kuvert. Jag blev lite förvirrad i affären och råkade köpa för stora kuvert... men det kommer nog gå bra ändå för det ska ju ligga infolapp och karta i där också.
    de är jätte fina Grattis!
  • Tojk

    lajnd
    Vad fin klänning du hade! Tittade in för att se inbjudningarna och blicken drogs direkt till klänningen.. hehe
    Inbjudningarna var stilrena och snygga Ska du göra kartan själv?

    Själv har jag hamnat lite i antiträsket. Alla kommer med förslag och traditioner, måsten, måsten, måsten hit och dit. Vi har ju bara berättat för ett fåtal att vi ska gifta oss just för att överraska släkten och vänner. Men de som vet.. *suckar* Det är inte jag som får välja utan "VI" ska välja klänning, "VI" ska åka häst och vagn "VI" ska göra så här, så här, så här.. bla bla bla. Tror jag blir tokig snart.. VI är inte jag och mannen utan VI är två bra vänner.
    Igår exploderade nästa grej.. vi har valt att ha klädkod valfritt, då vi är övertygad om att våra vänner/släkt/familj fattar att man är hel, ren och ser vårdad ut på ett bröllop. Men så är det tydligen inte.. åh nej för då kommer folk komma i badshorts, trasiga jeans, gamla koftor och extremt kort korta kjolar.. Jag kan bara känna att vill nu någon gå kläd så, så förstör det inte vår dag sen att de kanske kommer få knepiga blickar skiter jag i. Vi vill samla alla runt oss för att närvara vid en stor dag för oss, låta dem har roligt med oss och få tillfälle att träffa släkt/vänner vi sällan ser. Men jag är övertygad om att ingen kommer komma oanständig och kommer någon i jeans med skjorta/snygg t-shirt so what?!

    Vi har ju lagt in en del saker för att det ska bli roligt, överraskande och få människor som inte känner varandra att samtala. Det är ju ett sånt bröllop vi vill ha, inte ett uppstyltat där man känner sig obekväm. Jag platsar inte in i något sagolikt romantiskt och puttigullgull.. Trodde väl aldrig det skulle vara så svårt att försöka ha en bra relation med ens vänner vad gäller ens eget bröllop, om vi än har valt ett något annorlunda

  • lajnd

    Tojk

    Jag vet vad du menar med att personer omkring tar förgivet att de vet hur saker ska göras kring bröllopet. Jag har i och för sig inte haft så mycket kommentarer från vänner, de har mest sagt att det är vår dag och vi får göra som vi vill. Men några av våra familjemedlemmar har många idéer om hur det kommer att bli om vi gör si eller så.
    Ibland blir jag nervös och tänker "tänk om folk blir besvikna på att vi skippar vissa saker och att det inte följer traditionerna helt".. men sen tänker jag: vi kan ju inte tänka på ifall andra blir besvikna på vår egen bröllopsdag! Det är ju VI själva som inte ska vara besvikna, och det blir vi kanske om vi göra som alla andra vill!!

    När det gäller kläderna tror jag säkert att folk vet att man klär sig fint till bröllop, och hade tänkt att inte ha någon klädkod själva. Men så tänkte jag att risken finns också att en del kanske klär UPP sig för mycket och då kan det ju bli lite konstigt om någon kommer i hellång balklänning och jag har en kort klänning själv.

    Kan du inte prata lite snällt med dina vänner och säga typ: "Det är bra att få lite råd av andra och jag är glad att ni är engagerade (om du tycker det;) men jag vet att vi har olika smak och drömmar hur ett bröllop ska vara, och vi kommer välja att göra vissa saker på andra sätt så att vi känner oss bekväma med allt."

    Kram

  • Fenixx

    tror man tyvärr får räkna med jobbiga kommentarer och annat inför ens bröllop. folk brukar vara duktiga att lägga sig i!

    men just med klädsel, så kan jag inte tro att någon skulle med och komma i shorts eller clowndräkt.

    vi kommer ju ha valfritt på vårat klädtema, men kommer skriva medeltida/festfin.

  • Tojk

    lajnd & Fenixx

    Många verkar ha såna förväntningar på hur ett bröllop SKA vara. Men i slutet kommer det ju bli efter hur vi vill ha det. Blev bara så förvånad över att bröllop var ett så hett ämne även för de som inte gifter sig. Har haft andra vänner som gift sig där jag aldrig haft en tanke på att jag ska praka på hur jag vill att mitt eget bröllop ska vara på dem. Därför blev jag lite tagen på sängen

    Skulle någon komma i clowndräkt så skulle jag skratta gott, det vore ju hysteriskt

    Festfin var ju ett bra tips! Tänkte att man inte kunde skriva så, varför jag nu läst alla dessa Ribbing fanatiska "råden" vet jag inte ens..

Svar på tråden Alternativa bröllop 3