• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • giz83
    Energy skrev 2009-05-24 07:41:13 följande:
    Känns nästan lika säkert som en full präst.
    hahaha...ja...man får väl hoppas att det inte blir en vänner-ross. hahaha...där m2b säger fel bruds namn...hahaha
  • Energy
    giz83 skrev 2009-05-24 11:02:50 följande:
    nej men är det sant??hur i hela helvete (ursäkta alla för språket men det känns som om det är befogat just nu) kan man vara så jääävla korkad att man är full när man ska viga nån?!!asså jag kan bara inte fatta!!!
    [/citat]
    giz83 skrev 2009-05-24 11:14:11 följande:
    [citat]
    hahaha...ja...man får väl hoppas att det inte blir en vänner-ross. hahaha...där m2b säger fel bruds namn...hahaha
    För att våran präst aldrig varit funtad på nått sätt. Efter bröllopet fick jag veta av min faster att han var full när han vigde henne för 15 år sen. En av mina vänner brukade för några år sen bränna sprit hemma och han berättade att den fantastiska prästen var en av hans bästa kunder.

Nu i efterhand så skulle jag ha frågat runt lite om den prästen. Men man tror ju att en präst ska vara bra och seriös. :-S
  • Energy
    giz83 skrev 2009-05-24 11:12:30 följande:
    men guud va smart det där lät...;0)o va bra att det fanns ett kodlås på så man inte mitt i en dans blir avbruten av nått helt annat och tappar sugen...=)men för egen del måste jag få säga att jag vill hellre ha live musik än nått som är inspelat eller liknande...det har jag alltid drömt om att vi ska ha. och så vill jag ju bara säga att jag vill också att det ska vara augusti 2010 snart...men först vill jag ha allt fixat, så det inte blir nått strul. hehe
    Live biten har vi tagit hand om genom att ha samma trubadur som vi hade sist. En oerhört duktig kille som jag känt sen jag var 16 år. Han blev kvällens succé den där dagen.

Men live musik är härligt! Jag är bara för mycket kontroll freak för att låta någon annan än trubaduren vara impulsiv och lustig. haha.

Glömde svara på Ross kommentaren: Men eller hur! Haha, snacka om mardröm för varje brud. ;-D
  • Energy

Åååååh, idag är en sån där dag då jag är extremt otålig och vill snabbspola fram tills dagen D! Speciellt när jag satt och kollade på olika fotografers hemsidor och insåg att vi ska också få en massa bröllopskort. Iiiiiiiiiiiiiiiiih! Jag ser så mycket fram emot bröllopskort så ni anar inte.. Ååååh.

Och en videofilm. Ååååh att få hela dagen inspelad.. Underbart!!!

• Bettertogether

*stön* Nu har jag IGEN drömt om att vi gifte oss :P Men det var bara jag som fanns på plats i kyrkan, och så hade vi (jag?!) en hel orkester uppe på läktaren som sjöng en jättedålig låt :P

Vadå bröllopsbiten?!

• Energy
    Bettertogether skrev 2009-05-25 09:23:39 följande:
    *stön* Nu har jag IGEN drömt om att vi gifte oss :P Men det var bara jag som fanns på plats i kyrkan, och så hade vi (jag?!) en hel orkester uppe på läktaren som sjöng en jättedålig låt :P Vadå bröllopsbiten?!
    Hahaha, det är bara början. Vänta ska du få se exakt hur biten man blir.
  • giz83

bettertogether--> hahahaha...ja det är svårt när man fastnar ordentligt...=)

jag har också drömt en del sånna drömmar...skit jobbit...man vill verkligen att tiden ska gå fortare...=)

• Energy

Har ni redan valt era klänningar?
    Jag tycker det är skit svårt för jag vill ha alla. :-S

• Bettertogether
    Energy skrev 2009-05-25 09:44:18 följande:
    Hahaha, det är bara början. Vänta ska du få se exakt hur biten man blir.
    Jag tror jag är ganska biten redan... m2b klagar på att jag tänker för mycket på bröllopet bara för mina vilda bröllopsdrömmar. Jag har också drömt att jag fått världens fulaste vigselring av honom, att jag inte hunnit till frisören på bröllopsdagen, att jag haft en jätteful klänning, att jag provat klänningar i en affär osv. Listan kan göras oändlig :P
  • giz83

energy---> ja jag har hittat min klänning...kolla i mitt galleri får du se...men jag ska ha den me gröna broderier o grönt band (mossgrönt) och så ska jag lägga till halvmåneformade axelband och hjärtformat över bysten
    kolla på bilden så förstår du...=)

Svar på tråden Augusti 2010...