• augusti10a

Augusti 2010...

Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

Så hur långt har ni kommit i planeringen?

Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

• Svar på tråden Augusti 2010...
  • giz83

TILL TS!!
    kan inte du lägga upp den där listan så kan man se redan i trådstarten vilka som gifter sig när!!
    vore skoj...o så kan du bara uppdatera när du ser att någon lagt till sitt namn!

• Blancas

giz83 7:e augusti
    Waldekranz 7:e Augusti
    Energy 14 aug
    Evepeve 14aug
    cire 21 aug
    Ullis33 21 Aug
    Blancas 28:de Augusti

• ullis33

Jo vi bor i Göteborg, vi skall gifta oss i älfsborgs kyrka och ha festen på officersmässen på Amf4.Det kommer bli kanon
    Trevligt med Varbergsfästning Vi var inne på att viga oss på Elfsborgsfästning men det blev alldeles för mycket pengar (båttransporten och hyra av fästningskyrkan skulle gå på ca 20000kr).

cire skrev 2009-05-20 08:11:49 följande:
    Ullis33 vart ska ni gifta er och ha festen? Såg att vi har samma datum!! vi bor i onsala men kommer att ha festen i varberg på fästningen.
  • Energy

Jag hakade också upp mig på att det inte går att prel.boka. Undra om dom missförstod? Annars är dom snikna och "tvingar" folk att boka bara så där. :-P

Ja, lägg upp datumen så kan man se redan i trådstarten vilka som gifter sig när!!

• Bettertogether

giz83 7:e augusti
    Waldekranz 7:e Augusti
    Energy 14 aug
    Evepeve 14aug
    cire 21 aug
    Ullis33 21 Aug
    Bettertogether 21 Aug
    Blancas 28:de Augusti

• Bettertogether

Igårkväll bestämde jag mej för vem min tärna blir! :) Eller ja, tärna och den som håller buketten får bli min 10 år yngre kusin (hon är bara 13 år då vi gifter oss), för hon är en av mina allra bästa kompisar, trots sin ålder. men min högra hand under dagen kommer nog vara en av mina vänner som gifter sig nu i sommar. Det känns tryggt att ha någon som har varit med om samma sak, och som kan lugna ner mina nerver den dagen :)

• giz83

bettertogether
    va kul...jag ska ha en näbb som kommer vara runt den tiden...min m2b:s kusin...ska bli skoj, hon och vår son ska gå tillsammans...de kommer att vara såååå söta...hihi

och sen är det ju alltid skönt att ha en vän som har varit med om samma sak och vet hur det känns...=)

• Energy

Ser det dumt ut om jag har tärnor och näbbar fast det här blir vårt andra bröllop? (Vi förnyar ju löftena) Jag blev ju utan dom tack vare prästen på vårt bröllop.

• giz83

energy
    blev utan??? hur lyckas man med det?

nej det kommer deffenitivt inte att se konstigt ut

• Energy
    giz83 skrev 2009-05-21 19:02:39 följande:
    energyblev utan??? hur lyckas man med det?nej det kommer deffenitivt inte att se konstigt ut
    Jag har många funderingar kan jag ärligt erkänna. Det pratas ju aldrig om människor som gjort det, så man famlar ju lite i mörkret. Det kyrkan sa till mig är att cermonin går precis till som en vanlig vigsel förutom att man inte säger ja till varandra igen. *s*

Ja du hur blev hela vår bröllopsdag till egentligen? Uh, vilket kaos. Prästen ville inte vänta 5 minuter till på mina tärnor så vi fick köra igång vigseln utan dom. Jag har skrivit milslånga bloggar om vår bröllopsdag för att förklara varför jag längtar så mycket efter vårt andra bröllop och varför jag försöker få till det så att det blir som ett första bröllop. Men nu kom jag från Augusti 2010 ämnet. Jag går alltid vilse från ämnet. hahaha.
Svar på tråden Augusti 2010...