Inlägg från: 090509 |Visa alla inlägg
  • 090509

9 maj 2009 - brudar! del 2

Ja jag är så nyfiken på alla som ska gifta sig samma dag som oss! Och många andra här på bt också som man följt, men speciellt alla här

Tindragull skrev 2009-05-01 21:39:16 följande:
    Ja, precis!Nu när man har följt alla planer och tankar så vill man ju se hur det blev!
  • 090509

Var ner till floristen idag, får exakt de blommor jag vill ha, vita och lila (cool water) rosor!! Är så himla glad!

• 090509

Ja, jag är helnöjd!
    Malmöbrud 2009 skrev 2009-05-02 13:12:16 följande:

Åhh, vad roligt för dig, de är fina cool water!
  • 090509

Jag har blivit förkyld!! Vaknade imorse med snurrigt huvud, nästäppa och halsont! Har ni några mirakelkurer på lut? Hjälp SNÄLLA!! Jag är beredd att prova nästan vad som helst

• 090509

Tack snälla ni för era tips!! Blir paranoid nu, har ju 3 barn som riskerar bli smittade också försöker inte kramas och pussas nu men lilltjejen vill gärna vara hos mig hela tiden.. det enda viktiga för oss den 9:e är att barnen är med oss när vi gifter oss, helst skulle vi vilja att de är med och äter gott på restaurangen också men är de sjuka får vi fixa barnvakt. Hoppas nu bara att de isf är så pass friska att de orkar 2 minuter i rådhuset! Usch, vad jag tar ut saker i förskott, så klart vi alla är friska och fräscha på lördag

• 090509

Men hur får jag i mig zink? Nåt ät- eller drickbart eller piller?

Tindragull skrev 2009-05-03 19:01:06 följande:
    Överdosera c-vitamin, men glöm inte att också få i dig zink! Zink är nåt av det första som urlakas ur kroppen vid en förkylning och man måste ha ordentligt med zink i kroppen för att ta upp c-vitaminen. Annars rinner den bara rätt igenom utan att hjälpa ett dugg.Varmt te med honung och en rejäl skvätt whiskey brukar också vara ett bra tips.Och viiiiiiiiiiiila!
  • 090509

Tack, ska kolla upp det Mår ganska pyton idag (sämre än igår)

Tindragull skrev 2009-05-04 00:06:33 följande:
    Tror det finns c-vitamin brus med tillsats zink. Annars kolla i hälsokosten.Zinkrik mat: skaldjur, pinjenötter, råris, ost, fisk, ägg, linser, kyckling, fullkornsprodukter
  • 090509

Här är det också ändringar på väderprognosen på yr.no kollade igår kväll och då skulle det vara 17 grader och sol, när jag kollar nu ska det vara molnigt.. men men, tyvärr är det så. Endast på lördag VET vi vilket väder det är och då får man göra det bästa av det. Tror ni att vi kommer bry oss så mycket egentligen? Kärleken övervinner allt eller hur?

Tindragull skrev 2009-05-04 00:15:23 följande:
    Nu har det blivit lite ändringar på vädret i Halmstad sedan jag kollade senast. Regnbyar, men 0 mm nederbörd under dygnet... Hmmm... Jaja, senast jag kollade skulle det typ regna hela dagen...
  • 090509

Annars är väl regn på brudparet = tur? Trist bara för dem som tänkt ha vigsel utomhus.. men sol och blå himmel vill man ju ha för fotograferingen iaf då vi tänkte anlita äldsta barnet som fotograf innan vigseln (gifter oss så sent som 17.30) tänkte att vi ska posera hemma i trädgården

• 090509

När vi vaknar imorgon är det bara 4 dagar kvar.... IIIIHH!! Önskar att förkylningen ville försvinna nu, minstingen har börjat snora nu också men men gift SKA jag bli

• 090509

Nu kan man ju även gå in på SMHI:s hemsida och se lördagens väder.. där ser det värre ut för vår del, ska regna hela fm och sen molningt på em..

• 090509

God morgon alla blivande fruar Sitter här nervös som attan, det ÖSREGNAR just nu!! Men har tittat både på yr.no och smhi och på båda vädersajterna lovar de sol och 11+ mitt på dagen, sen ska det fortsätta så på eftermiddagen/kvällen! Hoppas, hoppas.
    Gick och lade mig kl 21 igår kväll då jag hade så ont i huvudet så jag inte ens kunde ligga i soffan och titta på TV, nu har jag ont i halsen men huvudvärken är borta.... bara jag står upp och gifter mig så är jag nöjd
    Vi berättade för barnen igår kväll, har inte vågat det tidigare då risken varit att de skulle berätta på dagis/skola och jag vet hur det sprids här i "byn", trodde att stora killen skulle bli besviken då vi pratat om att vi ska göra något speciellt på lördag och han kanske hoppats på något helt annat, men när jag berättade frågade han om det var på riktigt, sen stod han med STOR mun och sen sprack han upp i ett smile gissa om jag blev glad! Mina underbara barn!
    Hoppas alla får en helt underbar dag och att ni inte "kämpar och sliter" utan överlåter jobbet åt andra och slappnar av och bara NJUTER av dagen!!!!

• 090509

Hej alla fruar!! Så är man gift och tur med vädret hade vi verkligen, det blev jättefint med blå himmel framåt 16-tiden och vi gifte oss kl 17.30. Vi hade valt att ha bara en kort ceremoni med vigselförrättaren och 2 vittnen men vf gjorde den jättefin och minnesvärd. Det tog 15 minuter allt som allt med hans tal och efteråt när vi gick ut ur rådhuset ringde han i klockan. Allt förlöpte otroligt väl och vi är helnöjda!
    Hoppas ni har haft precis lika fina vigslar
    GRATTIS till er alla!!!

Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2