Inlägg från: 090509 |Visa alla inlägg
  • 090509

9 maj 2009 - brudar! del 2

Tindragull skrev 2009-04-25 21:27:38 följande:
    Och vet mi vad tjejer??? Om två veckor är vi alla fruar vid den här tiden!!!
    Känns helt overkligt, snart fru X
  • 090509

Blir liiite avis på er som får ha möhippor och svensexor, blir ju inget för oss men det är iaf spännande att läsa om era

• 090509

elsi: låter som du kommit ur deppträsket lite iaf förstår att du är stressad, är det många som kommer från England redan om en vecka? Ska de bo hemma hos dig?

Till alla er som har "bråkiga" förhållanden: med allt planerande, pengar som rullar iväg och att hålla reda på vad som ska göras/är klart så är det inte konstigt, bröllopsdagen och några dagar (veckor?) framåt kommer ni gå som på rosa moln, sen kommer förhållandet vara precis som innan, tjafset som ni upplever nu kommer vara som bortblåst

• 090509
    Tindragull skrev 2009-04-26 23:10:47 följande:
    Usch... nu har luften gått ur mig fullständigt...Var hos en kompis idag. Hon skulle varit med på möhippan, men blev tvungen att stanna hemma pga magsjuka, och hon berättade lite om hur planeringen hade gått till. Tydligen hade min toastmadame varit väldigt "på" med att jag skulle göra pinsamma saker. (trots att jag flera gånger sagt till henne att jag verkligen avskyr sånt) Två av mina vänner (tack gode gud för dem) hade dragit i handbromsen rejält där.Dessutom hade tydligen min toastmadame frågat denna vän som jag var hos idag (som är den av mina vänner som jag känt längst & t.o.m. bott ihop med) efter namn på mina föredetta pojkvänner, pinsamma foton från förr och pinsamma berättelser från mitt liv innan jag träffade m2b. Detta och det fakrum att hon vägrar skicka mig fotona från möhippan får mig att inse att hon tänker hitta på nåt riktigt pinsamt, med en hemsk bildkavalkad, telegram från fd pojkvänner, film från möhippan o.s.v.Jag vill verkligen inte vara med om nåt sån't på VÅRT bröllop!!! Varför ska det vara så jäkla svårt att förstå att jag/vi har lagt mycket pengar och tid för att göra detta till en fin dag med glada minnen! Jag/vi vill verkligen inte att det folk ska minnas av vårt bröllop är alla skitroliga fyllebilder från ungdomen och hur jag svär & pratar snusk värre än djävulen själv på min möhippa!Om jag hade velat att mina föräldrar, min m2b:s föräldrar, mina barn och alla andra i vår närhet skulle veta precis alla pinsamma detaljer om mig (och min m2b för han kommer säkert inte lättare undan han), så hade jag/vi skrivit en bok och gett dem!Just nu känner jag bara för att ställa in hela skiten och gå och dra nåt gammalt över mig...
    Tänker direkt att hon är avundsjuk för att du ska gifta dig och vill förstöra den vackra upplevelsen hoppas jag har fel!! Ta dig ett ordentligt snack med henne, det är DIN och din M2B:s dag!!
  • 090509

Tindragull: Vad skönt för er! Bra att ni står som enad front också

• 090509
    ElinPierre skrev 2009-04-30 11:27:42 följande:
    Apropå fotografering förresten.. Vi har inte ens en backup plan på vart vi ska vara och fota om det blir hemskt väder.. Fick precis en ide.. Hmm.. Undrar om det går at ordna.. Måste undersökas!
    Men det där var väl inge juste, och vara så där hemlighetsfull..
    Hoppas det går att ordna, eller framför allt att det blir superväder den 9:e
  • 090509
    ElinPierre skrev 2009-05-01 10:21:19 följande:
    Jag känner mig ALLDELES för lugn! Vet att det är saker vi inte gjort, men känner inte att det skulle bli någon katastrof om vi missar det!Idag ska vi iväg och få en 90 minuters lång ansiktsbehandling båda två.. SÅÅÅÅ skönt!!!I morgon hoppas jag hinna sola..Ikväll ska vi till moster och hoppas att det inte blir allt för mycket bröllopsprat.. Man måste ju bara umgås också!!Om det regnar kom jag på den fina iden om att "bryt sig in" (hitta någon vånlig själ med nyckel som vill släppa in oss..) i en stängd restaurang som har högt i tak, stora fönster och fin inredning. Pierre var inte så pepp på iden eftersom han jobbat på detta stora företag och fått sparken eftersom chefen inte gillade att han sa emot honoM... Så iden blev ingen succe.. Så jag får tänka på nåt annat...Nu har förresten vädret för lördag kommit ut på yr.no . Brukar ju ändra sig.. Och jag har inte vågat kolla än
    Finns det ingen annan restaurang eller något fint hotell där ni kan gå in och fotograferas då? Eller stå ute fast under tak, i något lusthus eller kanske t o m under ett stort träd med TJOCK krona?
    Var in och kollade på den sidan, Stockholmsområdet, och jag håller tummarna för att det stämmer!! (några grader varmare skulle iofs inte heller skada
  • 090509

Ja, vill ha redovisning och bilder av alla vigslar Sååå nära nu! "längtar..."

• 090509

I morgon hoppas jag bli klar med inköp, har inte köpt fransk manikyr, något att ha i håret (som jag ska försöka fixa själv) och kolla in blommor, ev beställa en bukett att hämta. Ska dottern också ha en liten bukett kanske? En minivariant av min... hmm hoppas jag inte har glömt något. Nu börjar jag, som bara ska ha en liten vigsel i rådhuset, och fundera över att jag ska glömma något.. vill ändå att det ska bli perfekt

• 090509

Ja, jag har inte riktigt känt så förrän NU! Självklart har vi velat gifta oss i flera års tid nu, sambon har tjatat länge kan jag säga, men jag ville uppnå ett mål eg. Har gett upp hoppet om att lyckas så nu kör vi, tänkte jag. I all enkelhet och med en brakfest i form av grillkväll senare i sommar. Ska fixa allt själva men börjar känna att man iaf kan lägga ut pengar på en större och en mindre extrafina buketter, är ju svårt att få till det som en florist kan så så får det bli. Hoppas någon vänlig själ vill ta på sig det här, får ju nöja mig med säsongens utbud såklart då de inte kommer hinna specialbeställa, men det kvittar. Vill iofs helst ha lila och vitt så jag hoppas de har det. Usch, känner mig taskig som kommer så här sent och beställer

Tindragull skrev 2009-05-01 19:19:26 följande:
    Åh, såklart dottern ska ha en liten minibukett som är en minivariant av din! Såklart du vill att det ska vara perfekt!
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2