Inlägg från: MissieA |Visa alla inlägg
  • MissieA

9 maj 2009 - brudar! del 2

elsi skrev 2009-03-16 18:58:29 följande:
    aha... Skor.. pernillas brud butik, hon finns på nätet, många ha beställt skor drärifrån och var nöjda. Hona ha en visning denna dag. Komma ej ihåg detaljer nu.. kanske finns under ämnet Skor !resan? han ska berätta vad jag måste ha med mig... Det är bara måndag-lörd, den riktiga resan gör vi på hösten blommor var o var i stockholm ska jag köpa bra och prisvärde blommor? suck...
    Låter jättekul, men lite långt för min del sen så ha rjag ju redan köpt skor Hoppas du hittar nått fint.

Mitt tips är att du ringer runt till blomsterbutiker utanför stan för de är oftast mycket billigare. Så sätter er ner med gula sidorna och ring runt som bara den hehe.
  • MissieA
    anja1661 skrev 2009-03-17 18:30:39 följande:
    jag ska köpa stay ups....tycker det e mycket sexigare! funderar på om man ska köpa två par ifall det går en maska...hmm...hur ska ni göra? de stay upsen som jag sak ha e sååå dyra...
    Hur dyra är dem? Det är sant att de är sexigare hehe, sitter de på plats då? För vill helst ha stay-ups jag med men är rädd för att det inte är lika bekvämt som strumpbyxor. Annars tänkte jag byta till stay-ups sen på bröllopsnatten.. vad tror du?
  • MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-17 23:12:55 följande:
    Jag hde stay-ups när jag gick på bröllop i mellandagarna (bara för att testa om de sitter uppe och om det är bekvämt) och de satt uppe hela kvällen och jag kände inte av dem alls. Smidigt med en sak mindre att fundera på vid toabesök också! Strumpbyxor däremot tycker jag är obekvämt... man får ju alltid lite "häng" och det stör mig...
    Vilken smart idé ju jag ska på bröllop i april så jag kan testa stay-ups då. Vilka köpte du då?
  • MissieA

Jag känner också att det är ett bra pris, för allt annat är ju så dyrt så jag tänker inte heller betala över 100 kr. Får ta och kolla om jag hittar några här, fast jag vill helst ha hudfärgade. Men kan kolla åt dig med vita

• MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-18 11:52:09 följande:
    Måste få fråga mina 9:e majsystrar...Varför valde ni just 9:e maj?Vi (eller jag, sambon bara godkände) valde 9:e maj för att jag är en sån där datumtönt... 090509 Rimmar bra tycker jag. Helst ville jag gift mig 070707, men sambon han fattar ju liiite trögt... (gissa om jag var nöjd med att sonen valde att titta ut 080208? )
    Hehehe bra fråga, det undrar jag med.

Vi blev tillsammans 9 januari så vi ville helt enkelt gifta oss den nionde och under våren/sommaren och då var ju 9 maj så självklart för det är den enda lördagen under hela våren/sommaren sen är det ju så coolt att det är min födelsedag & vi förlovade ju oss på min m2bs födelsedag hahahahaha.. Och som du säger så låter 090509 så fint.
  • MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-17 23:46:02 följande:
    Gissa om jag hittar några vita nånstans nu???
    Jag såg offwhite idag på Åhlens så kolla där, de va inte dyrare än 100 kr, kommer tyvärr inte ihåg exakt. Men jag köpte mina idag stay-ups idag. Var köper ni era underkläder? Vill ha några extra fina, gärna i färg men hittade inget idag.
  • MissieA
    0509 skrev 2009-03-18 21:03:19 följande:
    Tack Jag har blomfrågan kvar, samt dukningen.. Tappade liksom farten efter att resan blev bokad. Vi åker all inclusive till Mexico i 2 veckor den 12e, blir ett litet glapp, men vi får göra det bästa av situationen blir lite mys på hemmaplan med middagar och promenader i det förhoppningsvis fina vårvädret. Vilken tid på dagen gifter ni er? När ska ni fotograferas?
    Vi ska fotas ca 16.30 och gifter oss 18.00 men det blir en kortare borglig vigsel, fast gästerna börjar mingla redan 17.00 i lokalen

Hur lägger ni upp förmiddan & eftermiddan?? När börjar ni fixa håret osv.
  • MissieA

Vi vet inte hur vi ska göra.. vad tror ni om detta??

09.30-13.30 fixa hår & smink (tar 4 timmar)

14.00-15.30 äta, ta på mig m.m. i lugn och ro.

16.30-17.30 fotografering

18.00 vigsel

• MissieA
    ElinPierre skrev 2009-03-19 07:08:38 följande:
    Ska ni "bara" ha en timmes fotografering? Ska ni vara på samma plats hela tiden, och i närheten av kyrkan, annars måste ni ju räkna in resetid också.Jag har inte riktigt koll på hur jag ska ha håret, så jag vet inte hur lång tid det tar. Men jag hoppas att vi kan starta vid 10 typ. 2 timmars smink och hår och kackel med alla som är där. 30-40 min lunch och påklädnad. sen vid halv 1-1 åker vi i väg och fotar, och sen blir det vigseln vid 3. GULP! Är det för fler än mig det börjar kännas verkligt nu??Efter vigseln (16-16.30), åker vi iväg hem för lite chill och möjligen mer fotografering. Gästerna åker till deras inackordering för att slänga in grejer och andas.Sen runt 17.30 kommer det ett par minibussar som hämtar upp folk.Väl vid festen får de möjlighet att gå tipspromenad och bli fotade var och en (parvis eller som dom vill...) av fotografen och sen anländer vi förhoppningsvis precis efter att de sista gästerna kommit.Sen är det helt enkelt mat och party!!Hur ser er heldagsplanering ut? Har inte tänkt så mycket på detta förut, skönt att ha lite hum nu i alla fall!!
    Vi ska fotas i 1 timme innan vigseln och det ligger jättenära lokalen, för sen kommer fotografen fota under hela kvällen med Jag ska ha lockigt hår så det tar väl ganska lång tid att locka håret och sen lägga i löshåret med haha.

Det börjar kännas verkligt nu för mig med, speciellt nu när allt är klart och folk osar för fullt hehe. Heldagsplaneringen, hmm. Något speciellt du tänker på?
  • MissieA
    Tindragull skrev 2009-03-20 10:45:12 följande:
    och bara så ni vet:idag är det 50 dagar kvar!!!!!!!
    det börjar kännas mer verkligt nu när det är så fint väder & 50 dagar kvar.

Vad kul med namnyte, hehe men snart kommer hela familjen heta samma, bara att du får vänta lite längre. Jag tror att du kan hinna få ditt pass färdigt, men glöm inte att påpeka det till prästen/vigself, så han/hon skickar in det snabbt till skatteverket.
Svar på tråden 9 maj 2009 - brudar! del 2