9 maj 2009 - brudar! del 2
Enligt den sidan blir det lite regn hela dagen och fint väder framåt 20:00 på kvällen...
Enligt den sidan blir det lite regn hela dagen och fint väder framåt 20:00 på kvällen...
Såklart vi måte ha en fruar 090509-tråd!!! Vill väl inte släppa taget om er nu heller!
Så den som är först in här efter den 9:e får väl göra en sån tråd och länka till den i denna tråden!
Vad gullig du är!!!
Det har verkligen varit ett stort stöd att ha alla härinne! För vem förstår så bra som vi vad man går igenom såhär inför ett bröllop!
Roligt att du har hittat en solist!
Hur menade du att du skulle vika vigselprogrammen? Våra vigselprogram är vikta liggande. Funkar fint tycker jag.
Festprogrammen däremot är vikta på höjden, för det tycker jag är snyggare.
Hur har ni lagt upp tiderna för er dag? Tror vi har fått ihop det bra, så det inte blir nån stress och vi hinner med att peta i oss lite mat mellan varven.
Tiderna efter vigseln är jag och toastmadame lite oense om då vi har lite olika åsikt om hur lång tid det tar att äta en buffé. Jag gillar inte långa sittningar och valde buffé för att det går snabbare...
De hålltider vi har än så länge är:
8:00 Vakna, duscha & äta frukost.
10:00 syrran kommer hit och fixar mitt hår och smink.
14:00 Fotografering
17:00 Vigsel
17:45 Lyckönskningar och kramkalas utanför kyrkan
18:30 Skål, snittar & mingel i festlokalen.
19:00 MAT. Alla sitter till bords och maten är på G - Buffé.
20:30 Tårta, kaffe & avec
21:00 En underhållare kommer och underhåller i 15-20 minuter.
22:00 DANS & FEST
Eftersom fotograferingen antagligen tar mindre än 3 timmar så hinner vi med att åka hemom och peta i oss lite att äta innan vi far vidare till kapellet. Vill inte få blodsockerfall framme vid altaret...
Man kan kanske flytta tårtan till efter underhållningen om nu folk skulle äta riktigt långsamt. Det blir stort sett inga tal och bara ett fåtal allsånger som är rätt korta.
Vad tror ni? Funkar detta?
Hur har ni lagt upp era tider?
Åh, såklart dottern ska ha en liten minibukett som är en minivariant av din!
Såklart du vill att det ska vara perfekt!
Ja, precis!
Nu när man har följt alla planer och tankar så vill man ju se hur det blev!
Nämen hoppsan!
Men det hinner kanske lägga sig lite till dagen D?
Första dansen blir hos oss, det som startar igång festen/dansen. Vi kör en tryckare som efter hala tiden blir "fågeldansen" och då ska vår toastmadame släpa upp lite gäster så att dansen är igång!
Hihihi... Men du är ju snart där ju! Inte så långt kvar för dig heller!
om en vecka smäller det!
wohoooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!