• 090208
    Äldre 2 Mar 17:52
    4699 visningar
    30 svar
    30
    4699

    "Du ar tjock"-kommentarer fran forsaljare??

    Sjalv sa fick jag min klanning uppsydd hos sommerska och blev besparad kommentarer...

    Men har markt att en hel del tjejer fatt elaka kommentarer om att dom behover banta infor brollopet, och att klanningar bara finns i sma storlekar osv osv...

    Av ren nyfikenhet sa vill jag hora mer... Jag ar ju chockad over hur f*n folk kan bete sig!!!
    Och vad hande sen? Gick ni, skallde ni, pratade med chefen, grinade..?

  • Svar på tråden "Du ar tjock"-kommentarer fran forsaljare??
  • Vena
    Äldre 2 Mar 19:15
    #1

    Har varit med om lite skumma kommentarer på vissa ställen.
    Man ska nog inte ta illa upp dock.
    Det kan bero på att klänningarna man provar kan vara felsydda så man bara ser konstig ut. På ett ställe envisades personalen med att ta på mig modeller jag inte alls passade i. På andra ställen tar de en titt på en, och kommer sedan med klänningar som sitter som en smäck. Det beror nog på hur duktig personalen är. De som verkligen vet vad de sysslar med ska kunna ta fram en klänning som kan trolla bort ev. skavanker...

    Tror osäker personal kritiserar kunderna.

  • Linn74
    Äldre 2 Mar 19:55
    #2

    När jag var och provade min klänning fick jag höra "Du får absolut inte gå upp (tror till och med han sa "MER") i vikt. Ner går bra men inte upp".

    Det var väl inte direkt elakt, utan snarare en sanning som man inte dirket brytt sig in att linda in i bomull. Och egentligen var det ju ett bra råd iom att jag just spenderat en halv förmögenhet på klänningen...

  • MV85
    Äldre 2 Mar 20:01
    #3

    Har varit med om att bli mer eller mindre påtvingad klänningar som ser vedervärdiga ut, i fel färg så klart för inte har de storlek 48 hemma i brudklänning inte!

    Sen har vi de fina kommentarerna att nej, du måste ha storlek 50 i alla fall (vilket är helt fel då jag har 46/48 i vanliga fall o dessutom ska ha korsett under som gör mig mindre än vanligt)när jag står iklädd en klänning i storlek 48 som sitter perfekt - förutom att modellen inte är smickrande någonstans..

    Eller varför inte butiken som inte hade något större än storlek 40 hemma?

  • Linn74
    Äldre 2 Mar 20:10
    #4

    Det är ju butiken det är fel på isåfall. När ska de lära sig att alla inte är stöpta i samma form... *suck* Hoppas du hittat/hittar din drömklänning!


    MV85 skrev 2009-03-02 20:01:46 följande:
    Har varit med om att bli mer eller mindre påtvingad klänningar som ser vedervärdiga ut, i fel färg så klart för inte har de storlek 48 hemma i brudklänning inte! Sen har vi de fina kommentarerna att nej, du måste ha storlek 50 i alla fall (vilket är helt fel då jag har 46/48 i vanliga fall o dessutom ska ha korsett under som gör mig mindre än vanligt)när jag står iklädd en klänning i storlek 48 som sitter perfekt - förutom att modellen inte är smickrande någonstans..Eller varför inte butiken som inte hade något större än storlek 40 hemma?
  • MV85
    Äldre 2 Mar 20:11
    #5
    Linn74 skrev 2009-03-02 20:10:13 följande:
    Det är ju butiken det är fel på isåfall. När ska de lära sig att alla inte är stöpta i samma form... *suck* Hoppas du hittat/hittar din drömklänning!
    Inte hittat den än... Hittat en som satt jättebra o jag blev jättefin i verkligen... Men jag vet inte, det klickade inte! Så kom fram till att det inte var MIN klänning, även att den var underbar...
    Så det är bara att leta vidare...
  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 2 Mar 20:14
    #6

    Jag har fått en del: Du är för spinkig kommentarer.... Inte när jag provat bröllopskläder utan andra plagg, jeans är OMÖJLIGT för mig :(

    Vill inte ens veta hur det kommer bli att hitta kläder till bröllopet :S

  • Leeelo­o
    Äldre 2 Mar 20:16
    #7
    MV85 skrev 2009-03-02 20:11:28 följande:
    Inte hittat den än... Hittat en som satt jättebra o jag blev jättefin i verkligen... Men jag vet inte, det klickade inte! Så kom fram till att det inte var MIN klänning, även att den var underbar...Så det är bara att leta vidare...
    Min klänning är en Nixa 7509. Jag tycker att den är väldigt smickrande för figuren, den döljer precis på rätt ställen. Dessutom är den helt underbart vacker! Den kan du kanske kolla in? =)
  • Leeelo­o
    Äldre 2 Mar 20:19
    #8
    JustMeAndMyLove skrev 2009-03-02 20:14:57 följande:
    Jag har fått en del: Du är för spinkig kommentarer.... Inte när jag provat bröllopskläder utan andra plagg, jeans är OMÖJLIGT för mig :(Vill inte ens veta hur det kommer bli att hitta kläder till bröllopet :S
    Ja, det kan vara minst lika irriterande att hitta kläder när man är för smal (för kläderna alltså). =)Det kommer säkert att gå bra för dig att hitta kläder. Men du kanske får pröva runt lite innan du hittar något som du är nöjd med. =)
  • MV85
    Äldre 2 Mar 20:21
    #9
    Leeeloo skrev 2009-03-02 20:16:08 följande:
    Min klänning är en Nixa 7509. Jag tycker att den är väldigt smickrande för figuren, den döljer precis på rätt ställen. Dessutom är den helt underbart vacker! Den kan du kanske kolla in? =)
    Tack för tipset, men ska jag vara ärlig tycker jag nixas klänningar är lite tråkiga... i alla fall för mig... De är jättefina, men inte min stil alls...
  • Leeelo­o
    Äldre 2 Mar 20:24
    #10

    Jag håller med, de är enkla. Men jag gillar det enkla plus att jag fick den ganska billigt. =) Vilken stil gillar du?

Svar på tråden "Du ar tjock"-kommentarer fran forsaljare??