• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 3

Vi har inte riktigt bestämt när vi ska skicka ut dom, men blir förmodligen om en månad ungefär. Måste få ordning på skrivaren så att vi kan skriva ut själva texten. Vet inte vad som är knas med skrivaren. Helt plötsligt har den slutat funka. Så drygt.

Vilket OSA-datum har ni?

Tessisen skrev 2009-03-02 13:46:28 följande:
    Jaså det är här ni håller till nu. Undrade lite över vart ni tagit vägen på den förra tråden. Men nu har man hittat hit också. Just nu så har all planering och fixade avstannat. En del krångel med familj. Men ska väl försöka få ut inbjudningarna antingen i slutet av veckan eller början på nästa. miss u: När skulle ni skicka ut era?Barret: Börjar det pirra lite i magen eller känner du dig fortfarande lugn?
  • miss u

Vi ska inte ta fika nästa onsdag (11/3) kl 16-16:30 på Bredbar? Dumt att frångå ett vinnande koncept.

Tessisen skrev 2009-03-03 11:42:46 följande:
    Barret: Bra motto!!! Dag? Tid? Plats? som passar....
  • miss u

Jag kommer också med och fikar... kanske underförstått när det var jag som föreslog dag och tid.

• miss u

Håller med Moongirl. Klart du är välkommen! Det är bara att ösa på med frågor och funderingar. Vår inställning är att inga frågor är löjliga och alla är välkomna på fika som vi har på Bredbar lite då och då (nästa gång är inplanerad på onsdag från kl 16).

Miserere skrev 2009-03-04 23:53:04 följande:
    Hej!Jag är ny här... får man vara med?Vi gifter oss den 8/8 i Romfartuna kyrka.
  • miss u

Jag börjar få lite småpanik över håret. Tanken är ju att min kompis ska fixa det, men hon bor i Tyskland. Hon var här i veckan och vi pratade lite löst om hur vi skulle göra. Hon vet nämligen inte när hon kommer till Sverige nästa gång, och vi har inte hunnit gå igenom hur jag ska ha håret. Sminket är jag rätt övertygad om att hon kommer fixa, värre är det ju med håret. Vet inte om jag ska boka in en riktig frisör ändå, fast jag vill nog inte lägga 2000:- som det kostar på Unik. Fast jag klipper ju mig där i vanliga fall så jag vet att Anki är duktig. Jag och kompisen bestämde iaf att jag skulle skicka över lite håridéer som jag hittat och även bild på klänningen. Är iaf en bit på vägen.

Barret: Vilken frisör har du? Hur fixade hon luggen på dig? Jag har försökt att fixa lite själv med luggen, men jag får inte till den såsom du hade.

Var det föresten nån som var intresserad av Make up-kurs på Unik för 495:- där man får produkter och tilltugg för pengarna? Man kan få brudtema på sminkningen. Vet att vi tog upp det i höstas, men då kändes bröllopsdagarna för långt bort. Nu börjar det ju faktiskt närma sig!

• miss u

Det är ju det där med hur jag vill ha det som jag inte har koll på! Har väl kanske nån liten idé, men vet egentligen inte alls. Jag vet inte riktigt hur länge jag ska vänta på att min kompis ska känna efter om hon klarar av mitt hår eller inte, för om jag ska boka en riktig frisör lär jag ju göra det snart!

Jag måste klippa mig snart, och min tanke var då att kanske testa en annan frisör och höra vad denne har för förslag på min brudfrisyr. Kanske skulle klippa mig hos Malin..? Fast samtidigt känns det "onödigt" att klippa sig hos en dyr frisör när jag ändå vill bara få topparna klippta. Snacka om snål...

Nåja, jag får gå förbi Salong Johnas när jag går hem från jobbet (blir inte så stor omväg) och känna efter. Att det ska vara så svårt att bestämma sig!

Barret skrev 2009-03-05 13:15:53 följande:
    Misarere:Välkommen till en av världens bästa bröllopstrådar.. i alla fall om man bor i eller ska gifta sig i Västerås under 2009 :o). Hoppas att vill hänga med i vårt babbel om allt från himmel till jord! Känn dig som hemma i alla fall! miss u: Jag tror inte att du behöver betala 2000:- för att sätta upp håret. Mitt kommer i och för sig gå på det men då räknar jag faktiskt in både löshåret som jag köpt och får behålla samt provuppsättningen som jag gjorde när jag ändå var och klippte mig. För själva uppsättningen (och lite lite medtaget smink) får jag betala 1100:- tror jag, hum... bra koll jag har. Bara uppsättningen, om dom klarar det på en timma, så kostar den typ 800:-. Jag går till Malin på Salong Johnas. Hon är lång och smal och super blond. Jag kan erkänna att jag drabbades av lite panik första gången jag såg henne. Hon är en sån där hipp tjej som är modemedveten och allt vad det nu innebär. MEN hon tar verkligen tillvara på min egen personlighet och gör frisyrer som passar MIG. Gå in och prata med henne och berätta hur du vill ha det och fråga vad hon tar för det. Jag tycker hon är super och jag har många kompisar som går hos henne och som också är jätte nöjda. Jag har ingen aning om hur hon gjorde med luggen, jag får inte till den så själv....
  • miss u

Det blev aldrig så att jag gick förbi Salong Johnas på vägen hem. Nu har jag kommit på en annan idé. Jag går in och hör med Anki på Unik vad hon skulle ta för att fixa mitt hår. Det är ju ändå trots allt hon som klippt mig dom senaste gångerna så hon har koll på mitt hår och hon vet vad jag passar i. Jag har väl inte tänkt mig så jätteavancerad frisyr, och då är det ju inte säkert att jag behöver betala 2000:-. Har ju inte tänkt ha nå löshår utan försöka göra det bästa av det jag har. Man ska inte vara snål vid såna här tillfällen. Jag tänkte efter att jag brukar ju lägga typ 1500 kr när jag är där och klipper och färgar håret!

Då kan ju min kompis följa med till frisören och så kan hon sminka mig efteråt. Det känns som en bra idé just nu. Måste bara checka med kompisen också.

Om det blir Unik så kommer jag och Tessisen vara där samtidigt, men det var inga problem för Anki när jag nämnde det sist. Vilken tid ska du dit Tessisen? Vad får du betala?

Moongirl: Visst skulle du också till Unik? Vad får du betala och vad får du för det?

Barret skrev 2009-03-05 15:57:22 följande:
    miss u:Jag tror det kostar mellan 400 och 500 och klippa sig... Men jag tycker faktiskt att det är värt det när dom tvättar och fixar också :o). Det är ju ekonomiskt att låta din kompis fixa ditt hår men jag har så hemska minnen av sånt så att gå till frisör den här gången kändes HELT rätt och det fick nästan kosta vad det kosta ville. Jag skulle på bal för många år sen och skulle få hjälp med håret gratis... Det blev en total katastrof... Vill inte skrämma upp dig, men jag har sånna minnen. Så nu när vi har fotograf och ändå lagt ut så mycket pengar på allt, ja då ska det bli "på riktigt". Gå förbi och prata med henne, hon brukar ha massor med förslag som passar. Hon har ju bestämt hur jag ska göra med håret... Det enda jag sa var att jag ville ha tiara och att håret kanske var lite högre bakom så att tiaran liksom lutade mot håret.. Sen bestämde hon resten (självklart fick jag säga ja eller nej, men hon har bra smak *ler*).
  • miss u

Sen har jag en annan fundering: Det här med naglarna. Hur ska alla göra med det? Om man gör nagelförlängning, hur länge håller dom? Jag har rabattkupong på bla Salong Savoy (har jag för mig), men sista förbrukningsdagen är 30/6, dvs knappt 3 veckor innan stora dagen. Håller det sig så länge eller är det bättre att göra det precis innan? Jag har verkligen noll koll på naglar!

• miss u

Kan tänka mig att du har höga förväntningar på en reklamkille. Korten kommer säkert bli superfina!

Jag kom på att vi måste nog sätta lite fart med våra kort också. Vet hur dom ska se ut, men det lär ju ta ett tag att fixa ihop dom och typ alla helgerna i mars är inbokat med andra saker! Får försöka hitta tid till det.

Rebellen75 skrev 2009-03-05 21:15:29 följande:
    Jag har gått igenom hur inbjudningslorten ska se ut med min kompis Adam. så han ska göra lite förslag till mig på datorn så att det bara är att gå till tryckeriet sedan. Han har jobbat på en reklambyrå förut så jag har höga förväntningar
  • miss u

Jag tror inte att hon är billig, men man kan ju försöka få lite "kompispris" eftersom jag klipper mig hos henne i vanliga fall också. Ska nog ringa och boka tid för klippning redan idag. Brukar vara flera veckors väntetid. Får hoppas att hon inte har bokat in nån mer än Tessisen på vår dag!

Vad är fransk manikyr?

Barret skrev 2009-03-06 08:18:03 följande:
    miss u:Jag skulle nog också välja att gå till den hårfrisör som jag gått till tidigare. Hoppas att hon är BILLIG!! :o)Vad det gäller naglarna så har jag ingen aning... Jag ska få mina naglar att hämta sig efter att jag målat dom när vi var på Bali. Dom tycker inte alls om att vara målade så nu får dom vara rena fram till bröllopsdagen när dom ska målas med fransk manikyr....
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 3