• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 3

Precis pratat med sambon... Svärmor var över i morse på en kaffe och då berättade han om våra planer med vigseln. Hon hade börjat gråta! Lilla svärmor då. Visste att hon skulle reagera på det, men inte att hon skulle gråta. Visserligen gråter hon för det mesta, men ändå. Jag ska ringa mina föräldrar ikväll. Får hoppas att dom tar det bättre. Allt detta gör på nåt vis att det känns ännu bättre att vi gör som vi själva vill också inte vad folk förväntar sig.

Ville bara skriva av mig lite...

• miss u

Tacktal låter jättebra! Ska ni ge alla presenter på en gång? Tycker helt klart att ni ska säga till toastmastern att ni vill säga några ord, att säga att ni vill hålla ett tacktal till alla som har kommit är ju en bra "cover".

• miss u

Det känns mycket bättre nu! Har pratat med min egen mamma också, och hon grät inte men blev chockad. Klart hon undrade varför vi vill ha det så, men när jag förklarat så var det lugnt. Är nog ingen större fara med svärmor heller när chocken lagt sig.

Och vet ni, idag har vi ÄNTLIGEN postat inbjudningskorten! Nu finns det ingen återvändo. Känns hur bra som helst! Får se om det är nån som ringer i morgon. Man vill ju egentligen att alla ska svara första dagen, men det verkar som dom flesta väntar till den sista, om ens det. Sista osa-dag 1 juni.

Ia o Puh skrev 2009-04-29 19:54:55 följande:

miss u skrev 2009-04-28 09:07:18 följande:
    Vad tråkigt att svärmor blev ledsen, men ni gifter er ju ändå för er skull och ingen annans...hoppas det känns bättre nu!
  • miss u

Lycka till Barret och Norpans mamma idag! Hoppas ni får en underbar kväll! Vi vill så klart höra allt sen!

Idag har jag köpt ring och precis kommit hem från en 5 km lång joggingtur så jag är nöjd och glad.

• miss u

Åh, så härligt det låter! Blev det som du hade tänkt dig? Jag vill gärna ha adressen till din blogg så jag får se bilder sen. Du kan ju inboxa om du inte vill skriva den här.

Alla: Sambons bröder har redan börjat knåpa ihop svensexan. Ena brorsan ringde i fredags till mig. Så svårt att inte säga nåt till sambon och verka låtsas ovetande. Var dom tvugna att börja så tidigt?!

Barret skrev 2009-05-04 08:40:49 följande:
    Underbart väder, finklädda människor, en underbart rolig fotografering, en rolig fest och en otroligt fin vigselakt.. Ja, nog var det en jätte härlig dag i lördags och nog blev vi gifta! Helt fantastiskt :o). Nu tjejer, nu är jag fru! Snart är det eran tur!
  • miss u

Riktigt dålig stil av folk att inte betala in när dom sagt att dom ska komma! Trist att det är så många som tackat nej, eller är det så många som inte sagt till än? Verkar vara väldigt vanligt att folk inte håller sig till sista osa-datumet. Vi har satt vårt till 1 juni, så vi får se hur det blir. Det är en familj som sagt nej hittills.

mysan31 skrev 2009-05-05 11:39:31 följande:
    Alla: Ska ner till ruth på onsdag och göra skysteringar på min klänning...Vad ska man ha med sig klänningen och skor är det något mer...Jag tänkte även ta med mig bh och smyckenena sm jag har köpt för att se om det passar md klänningen...inte behöver man boka tid,det är väl att bara gå in där...Har skrivit ut alla framsidor nu till festprogrammen och även alla pysselböckerna till barnen...moongirl: Sista o.s.a datumet gick ut den 31 april...Det är 22 st som har betalat...Jag hade bjudit 78 st,men jag har räknat med att vi ungefär blir mellan 40-45 st med barn...Vissa har inte betalat än,som toastmadam och mina föräldrar och syskon,men vissa betalar senare har dom sagt,men jag tycker det är dålig stil att har man satt ett datum så kan dom ju hålla det ochså..så jag måste avvakta ett tag till för att se hur många som kommer...
  • miss u

Här känns läget under kontroll. Idag tänkte jag gå till Salong Johnas och prata lite mer med Malin om håret och ringa till Ampans i Kolbäck om tårta. Festprogrammet är på gång för fulla muggar. Vi vet vad vi vill ha med, så egentligen är det bara att få ner det. Ring har jag beställt. Vi vet vem som är vår präst, men vi har inte hört nåt av henne än. Jag fattar det som att hon ska höra av sig till mig, eller har ni andra ringt?

Dom flesta har redan svarat på inbjudan trots att sista osa-datumet är 1 juni. Så allt känns bara bra för tillfället.

Mitt enda beskymmer nu är väl tårtdekoration. Har inte hittat nåt fint bröllopspar till vettigt pris. Jag gillar Calligraphens Circle of Love, men den kostar över 400:- + frakt, och så mycket är jag väl inte villig att slänga ut på en sån grej.

• miss u

Åh, så kul att du fått tag i skor! Vad har du kvar att göra?

Jag känner mig också helt lugn. Borde kanske bli stressad över det?

Igår hade vi två månader kvar!

Tessisen skrev 2009-05-18 22:25:36 följande:
    Måste bara berätta: Var till London nu i helgen. Hittade min drömskor till bröllopet. Är så kär i dom. Kort kanske kommer senare i galleriet. Är nu helt klar med våra kläder och tillbehör. Bara små saker kvar nu. Känner mig så lugn!
  • miss u

Tessisen: Dom stora grejerna vi har kvar är väl att beställa tårta och bukett. Har pratat med tårtstället och floristen så egentligen är det bara att beställa. Ska prova tårta i helgen, och så ska jag försöka hinna till floristen också. Bäst att passa på när man är långledig. Tiden rinner ju bara iväg!

Mysan: Hur har det gått med ditt frisörletande? Kunde Anki på Unik fixa dig?

Barret: Vad köpte ni för present till dom som hade hjälpt till lite extra?

• miss u

Vad härligt att det löste sig med frisör! Jag har precis ringt och pratat med min frisör också. Var tur det, för min bokning stod inte med i kalendern! När jag var där och bokade hade dom ingen kalender för juli så hon skrev upp det lite bredvid bara. Är så fashinerad av vilket minne frisörer har. Jag var där och bokade i max 10 min för minst 2 månader sen, och ändå visste hon direkt vem jag var när jag ringde. Kom ihåg mitt lockiga hår och även vad vi pratade om då! Jag kanske är en udda person som folk lägger på minnet, vad vet jag. Nu är iaf provuppsättning och klippning/färgning inbokat. Skönt!

Vad modigt av dig att sjunga i kyrkan! Det skulle jag nog aldrig klara av. För dåliga nerver. Har du sjungit offentligt förut? Vilka låtar ska ni ha? Skulle vara helmysigt om min sambo skulle sjunga och spela gitarr i kyrkan, men hans nerver sviker också.

Kan inte du maila över ert barnfestprogram, eller det är kanske dags för en fika snart? Skulle vilja se dina två ringar Barret!

Nu ska jag ta och fixa i ordning lite födelsedagsfika här hemma. Är ju nån som fyller år idag, jag!

mysan31 skrev 2009-05-20 11:31:52 följande:
    miss u: Anki kunde fixa mitt hår den 20 juni på unik...Ja, idag är det bara en månad kvar nu...Vi har det mesta klart nu,jag ska bara fixa vigselprogrammet,bordsplaceringen och sen ska jag inhandla det sista dekorationerna till lokalen,senn har rickard kvar att fixa sina kläder...sen ska rickard fixa sina kläder,han är ju ute i sista sekunden...pratade med toastmadam som även ska sjunga solo i kyrkan,om jag skulle vara med och sjunga en låt,som emma gjorde tillbonde söker fru,men jag sa att jag vill inte sjunga själv ochhon skulle vara med och sjunga...så hon sjunger 2 låtar och sen sjunger vi en...Det kommer bli nervöst...
  • miss u

Tack för alla gratulationer! Alltid kul att fylla år, trots att det bara innebär att man blir äldre.

Det har varit helt kanon att vara långledig denna helg. Vi har fixat med både bukett och tårta, så nu är det typ ingenting kvar känns det som! Bara festprogrammet med bordsplaceringen och dukningen. Små detaljer, som bara är kul!

Har börjat fundera på om det är så smart att bo i en flytande stuga på bröllopsnatten. Visserligen det närmsta boendet, men orolig att vi inte ska kunna ta oss ut dit med roddbåt i kostym och klänning. Var ute på sjön igår och spanade via sjövägen. Kommer bli kanon att anlända till festen den vägen iaf!

Hur många är det som kan fika på onsdag?

• miss u

Är visst snart dags för ny tråd också! Påminner alla nya brudar att inboxa mig ert nick, kyrka/vigselplats och festlokal om ni vill vara med på listan!

• miss u

Cordula - Vilken smak har ni valt till tårtan? Vi har valt vit chokladmousse + hallonmousse + chokladtårtbotten. Hur god som helst! Ville bara ha mer efter att ha provsmakat!

Rebellen75 - Det är verkligen ett stort steg som din blivande tagit. Är väl lite typiskt killar att vilja vänta, ingen bråttska.

Ia o Puh - Vad kul med möhippa! Vad gjorde dom med dig? Berätta mera! Har sett ditt mail...

Barret - Vad härligt att du har haft så kul, alltså så där verkligen jättekul har man egentligen alltför sällan! Spännande med flytt. Vi får ta och komma och posa lite i ert nya vardagsrum sen.
    Jag har funderat på om vi ska ge Delicard till dom som hjälpt till. www.delicard.se Tyckte det verkade bra att mottagaren får välja lite själv. Ska höra med mannen där hemma bara...

Mysan - Jag kan tänka mig att fika på torsdag, om det passar fler bättre. Är ju roligare om man är fler än två.

Alla - Jag söker roliga sånger till festprogrammet. Nån som har några på lager?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 3