• Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop III
  • Taha
    Taaanja skrev 2009-03-11 11:22:54 följande:
    Haha den här tårtknivsdansen, vadå hur mycket pengar ska man ge.? haha..jag har hört talas som den och antar att det kommer finnas med på vårt bröllop med.
    :) Hur mkt man ger är egentligen inte viktigt. Se bara till att ha flera sedlar så att hon kan neka er några gånger. Kör tjugolappar om ni vill. Det brukar alltid vara någon som springer fram och ger er pengarna eftersom man antar att brudparet inte tänkt på det i förvirringen innan bröllopet. Jag var på ett bröllop där morfarn körde 500-lapp efter 500-lapp. Hehe..då önskar man att man själv hade dansat.
  • Taaanja

haha, men vad pinsamt..hej här har du en 20 lapp..okej, du får en tjuga till..haha...

• anam

Hej

Jag är svensk och ska gifta mig med en iransk man. Snacka om starka viljor, vi har nog bråkat om allt som går att bråka om men vi börjar närma oss gemensamma beslut. Vi har dock inte så lång tid på oss då vi ska gifta oss den 13 juni i år. Vi kommer att ha svensk mat och då blir det buffe. Det som har varit viktigt för min m2b är att ta väl hand om gästerna och se till att det finns mycket mat att bjuda på. Han känner att det är viktigt att vi tar hand om gästerna så vi kommer även att hyra vår föreningslokal och bjuda på frukost så vi alla kan samlas dagen efter bröllopet.

Vi kommer att ha festprogrammen på två olika språk, persiska och svenska. Vi har hyrt en dj som kommer att spela musik från våra båda kulturer, vi ska ha dukningen sofre aghd och tårtspadejakten (vilket ska bli väldigt kul). Jag själv har även tänkt att skriva en dikt till min blivande och översätta den till persiska som jag ska läsa på festen. Talen som kommer att hållas känner vi att de borde översättas så förmodligen kommer min m2b:s syster att översätta.

Vill själv gärna ha lite mer tips och ideer så den här tråden kommer jag att följa.

• Taha

Hoho...vi har , som jag nämner nu för 20:ånde gången..förlåt tjejer, haft en förlovningsfest tidigare. Å shit vad vi var oense om att som går och inte går vara oense om. Men ALLT löste sig i slutändan och det var så kul. Men..puuh..det var mkt diskutioner om hur allt BORDE vara...

• Lantzakeri

Hej tjejer..

Jag har tänkt att vi ska ge bort kanske euro eller dollor istället för att ge 20 lappar ;) ser lite finare ut kanske :P

Taaanja- Jag bor i guldheden själv då?

Hade varit kul o träffa de tjejer som bor i gbg o prata ideer vad säger ni?

• Taaanja

Lantzakeri: Jag bor i Lunden

• jivab

hejsan tjejer ....nu har jag med hittat hit ;)

men jag har ångest över detta med bröllopet det känns som om vi inte är överäns om något.... och han tar det sååååååå lugnt medans man e en närvrak...

• Fru2010

Hej hej!
    Vi ska också ha ett persiskt/svenskt bröllop! Troligen inte förän sommaren 2010, har inte planerat något än men börjat fundera lite. Så jag suger åt mig av det ni skrivit och tipsat om här inne!

Taha; tack för tipset om festlokal i den andra tråden! Får man fråga vart ni tänkte ha er bröllopsfest? Verkar vara svårt att hitta festlokaler som tar runt 120 gäster...Tar emot alla tips om festlokal i Sthlm!

• Lantzakeri

Hej.

hur går det tjejer.. jag börjar få panik typ för jag vet inte vad det är jag har kvar att göra.. usch..

Jag väntar på att alla ska svara så jag kan börja med bordsplacering typ men det känns hela tiden som om det är en massa kvar att göra.

• Taha
    Lantzakeri skrev 2009-03-16 12:33:31 följande:
    Hej.hur går det tjejer.. jag börjar få panik typ för jag vet inte vad det är jag har kvar att göra.. usch..Jag väntar på att alla ska svara så jag kan börja med bordsplacering typ men det känns hela tiden som om det är en massa kvar att göra.
    Vilka saker har du fixat? Vad känner du till som du har kvar?
Svar på tråden Persiskt/Svenskt bröllop III