Pampig musik in eller pampig musik ut?
Vad tycker ni? Ska man ha pampigare musiken in och lugnare ut eller tvärtom? Pratar med en kompis om detta för hittat en underbar pampig sång in och ville spela lugnare ut men hon tycker tvärtom.
Vad tycker ni? Ska man ha pampigare musiken in och lugnare ut eller tvärtom? Pratar med en kompis om detta för hittat en underbar pampig sång in och ville spela lugnare ut men hon tycker tvärtom.
vi ska ha "där du andas" av marie fredriksson eller "som en vind i ditt hår" av shirley clamp till brudföljet o sen mendelsohn, när jag o pappa kommer in i kyrkan.
apropå musik...ska ni ha nån bakgrundsmusik (cd) eller pianospel i kyrkan när folk kommer o sätter sig eller ska det vara tyst??
Bettertogether skrev 2009-02-25 12:22:49 följande:
Ja det tycker jag vore trevligt...men samtidigt tänker jag att när musiken sätter igång så börjar showen..liksom
Jag skulle vilja få till scenen i Love Actually när bandet dyker upp i gästhavet och börjar spela all you need is love.. bölar varje gång! Så skön scen!
Denna!
28 Aug skrev 2009-02-25 13:09:45 följande:
Visst är det underbart Borde väl gå att prata med prästen och kantorn och sen hitta band och kör
Och öva lite i smyg.
Försöker få sambon att älska ideen! Sen ska jag slå slag i saken!
28 Aug skrev 2009-02-25 13:20:28 följande:
Problemet är väl att jag skulle skratta så jag kissar på mig eller nått
Wagners marsch från Lohengrin ("here comes the bride", vanlig i amerikanska filmer).
Den tredje vet jag inte, är det Pachelbels canon i D dur kanske (också supervanlig i USA)?
Det finns ju för övrigt jättemånga svenska brudmarscher som är så himla glada!
Bröllopet på Ulfåsa t ex.
a trumpet volontary kanske...
Ja den hade jag glömt!