• 28 Aug

Pampig musik in eller pampig musik ut?

Vad tycker ni? Ska man ha pampigare musiken in och lugnare ut eller tvärtom? Pratar med en kompis om detta för hittat en underbar pampig sång in och ville spela lugnare ut men hon tycker tvärtom.

• Svar på tråden Pampig musik in eller pampig musik ut?
  • bongen80

vi ska ha "där du andas" av marie fredriksson eller "som en vind i ditt hår" av shirley clamp till brudföljet o sen mendelsohn, när jag o pappa kommer in i kyrkan.

• bongen80

apropå musik...ska ni ha nån bakgrundsmusik (cd) eller pianospel i kyrkan när folk kommer o sätter sig eller ska det vara tyst??

• Corona

Bettertogether skrev 2009-02-25 12:22:49 följande:

Är det någon som lyckat hitta de klassiska bröllopsmarscherna på youtube?? Det finns ju tre stycken.
    Vilka är de tre klassiska? Jag känner bara till Mendelsohns. Bra att få lite tips
  • Luucie

Ja det tycker jag vore trevligt...men samtidigt tänker jag att när musiken sätter igång så börjar showen..liksom

• 28 Aug

Jag skulle vilja få till scenen i Love Actually när bandet dyker upp i gästhavet och börjar spela all you need is love.. bölar varje gång! Så skön scen!

• 28 Aug

Visst är det underbart Borde väl gå att prata med prästen och kantorn och sen hitta band och kör Och öva lite i smyg.

Försöker få sambon att älska ideen! Sen ska jag slå slag i saken!

MrsCoverdale skrev 2009-02-25 13:19:05 följande:
    28 Aug skrev 2009-02-25 13:09:45 följande:Jag tror jag svimmade en smula!! Hur styr man upp något sådant??? Oslagbart!
  • MrsCoverdale

28 Aug skrev 2009-02-25 13:20:28 följande:

Visst är det underbart Borde väl gå att prata med prästen och kantorn och sen hitta band och kör Och öva lite i smyg.Försöker få sambon att älska ideen! Sen ska jag slå slag i saken!
    Oj oj oj vilket projekt, men det är nog värt det!! =D
    Hyr in en skolklass från musiklinjen?! =) Kanske de skulle tycka att det var roligt!! Nä jag vet inte..haha

Men jag säger det igen, oslagbart!!!
  • 28 Aug

Problemet är väl att jag skulle skratta så jag kissar på mig eller nått

• Aleta

Wagners marsch från Lohengrin ("here comes the bride", vanlig i amerikanska filmer).
    Den tredje vet jag inte, är det Pachelbels canon i D dur kanske (också supervanlig i USA)?

Corona skrev 2009-02-25 12:40:03 följande:
    Bettertogether skrev 2009-02-25 12:22:49 följande:
    Vilka är de tre klassiska? Jag känner bara till Mendelsohns. Bra att få lite tips
  • Aleta

Det finns ju för övrigt jättemånga svenska brudmarscher som är så himla glada!
    Bröllopet på Ulfåsa t ex.

• bongen80

a trumpet volontary kanske...

Aleta skrev 2009-02-25 14:21:30 följande:
    Wagners marsch från Lohengrin ("here comes the bride", vanlig i amerikanska filmer).Den tredje vet jag inte, är det Pachelbels canon i D dur kanske (också supervanlig i USA)?
  • Aleta

Ja den hade jag glömt!

bongen80 skrev 2009-02-25 14:35:08 följande:
    a trumpet volontary kanske...
Svar på tråden Pampig musik in eller pampig musik ut?