• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Jag är på väg till barnmorskan. Första mötet... Hoppas att hon är en rar och vänlig av slagsen och inte barnmorskan med tången i ena handen och lyft pekfinger på den andra...
    Vi ska snacka om kost och livsstil och vilka erbjudande de har om födselförberedelse och födseln... Ih! Nu ska det bli ännu verkligare!

Ha det bra!

• Ore

Hvidis, lycka till hos BM!

Och lanovia: Lycka till med lönesamtalet!

• passionsblomman

Hon är säkert jättebra! Ha det så trevligt hos henne!

Hvidbrud skrev 2009-03-17 08:29:49 följande:
    Jag är på väg till barnmorskan. Första mötet... Hoppas att hon är en rar och vänlig av slagsen och inte barnmorskan med tången i ena handen och lyft pekfinger på den andra...Vi ska snacka om kost och livsstil och vilka erbjudande de har om födselförberedelse och födseln... Ih! Nu ska det bli ännu verkligare!Ha det bra!
  • Ankan80

Lycka till med BM Hvidis och lycka till med lönsam. Lanovia!

• Ninnispinnis

Oh, vad spännande Hvidis! Det kommer att gå jättebra Lycka till!

Idag har indianerna (?) kommit på besök... Hoppas bara inte kroppen tar för vana att ha 52-dagars cykel

Funderar på om jag kanske ändå hade ÄL när testet visade svagt för ca 2,5 vecka sen? Kan det ge utslag på gravtest? Hade ju en hel del slem (ursäkta) och molningar. *snillen spekulerar*

Synd bara att det inte blev någon action då pga att min man hade halsfluss...

Känns ändå bättre att kroppen visar tecken på att uppföra sig någorlunda normalt.

• passionsblomman

Du har nog bara haft en överhoppning! 28 plus 28 blir ju 56, så jag tror din kropp hoppade över en indianby!

Men det är hemskt jobbigt när det hoppar omkring som det vill med ÄL och mens och inte är ngn ordning...

Hahahaha! Att försöka ha sex med en man som har halsfluss...
    ..då kanman nog lika gärna be honom plocka ner månen på en gång när man ändå håller på att tassa omkring på orimlighetens marker!

• Ore
    Hvidbrud skrev 2009-03-17 08:40:03 följande:
    Ore: hur mår du? *nyfiken*
    Jag mår bra! Det molvärker litet i magen ibland, och litet lätt illamående, framför allt på eftermiddagarna... Men helt uthärdligt, i alla fall Blir nästan litet nervös när jag inte känner någonting, litet "oj, är det något fel nu". Trevligare när pyret gör sig påmint att det finns där...
  • Ninnispinnis

Exakt!! "Älsking, lite mys och en måne, tack"

passionsblomman skrev 2009-03-17 09:29:29 följande:
    Hahahaha! Att försöka ha sex med en man som har halsfluss.....då kanman nog lika gärna be honom plocka ner månen på en gång när man ändå håller på att tassa omkring på orimlighetens marker!
  • Ninnispinnis

Blommis, det tänkte jag inte ens på, att detta kanske är "nästa månads" indianer? Brukar ju ha ca 28-32 dagars cykel. Jaja, får hoppas att nästa cykel är mer normal och att VUL inte visar något som inte går att åtgärda.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)