• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Har försökt utrota de hårstrån jag såg

Tänk att 5-6 hårstrå kan sticka ut så bland 100 000 eller vad det nu är man har

Ingenjöris.....du menar alltså att justera efter sol-skuggförhållanden?....ja, det går bra om det var så du menade

• ingenjörsbruden

Usch o fy....hade en JÄTTEHEMSK dröm i natt...*brrrrr*

Drömde att jag låg o smekte magen....o så tyckte jag mig känna överkanten på livmodern.....tryckte lite försiktigt för att känna....o då helt plötsligt så kom kanten på livmodern upp ur magen, såg ut som en hård brosk kant vilket jag i drömmen tyckte var väldigt konstigt. Försökte stoppan in livmoderkanten igen.....men då helt plötsligt så for det ut en ände på ett rör (tänk fingertjock spagetti) o jag insåg att det var navelsträngen som lossnat från livmodern......o då helt plötsligt började fladderbuset att skrika i min mage(bebisskrik=hjärtskärande) o jag insåg att jag måste till sjukhuset snabbt som fasen för fladderbuset höll på att dö....
    Då vaknade jag.....*brrrr* Kröp upp intill maken o blev tröstad....
    Så nu vet jag att jag inte ser ut som alla andra i magen....är kanske lite "V"...

• Hvidbrud

Nä usch vilken obehaglig dröm! Urk! Lite v-känsla var det allt!
    Klart att man oroar sig lite över om allt går som det ska där inne i muffinsbageriet. Lite mardrömmar är nog bara normalt. Men usch så skrämmande. det är de gångerna man önskar att man hade lite sämre förmåga att komma ihåg sina drömmar... *tröstkramklapparpåryggealltskanoggåfintgummanskaduse*

*glupskar förnöjt i mig fantastisk god morotskaka* Tack Lanovia! Mmm smakar nästan bättre dagen efter!

passion: Nä tur var det nog att du fick hindrat mannen med att mordhota (även om ett litet anonymt samtal kunde... )Nä!

Här druckit förmycket kaffe... Känner mig som en Duracelkanin som inte kan sitta still!

Ska nog ta och sy i mitt första blixtlås nu. (på min blivande skötväska!)

• ingenjörsbruden

*harhelamunnenfullmedmorotskakaoenkoppkaffetill....mmmmm*
    Tack,Lanovia!

Va du är duktig, Hvidis....jag vågar inte ge mig på ngt sånt projekt.....är iofs fel läge nu när vi stressar tusan med huset o så...pluss vår fest

Ja ibland hade det varit bättre att inte komma ihåg drömmar så bra.....men den var så knäpp så att jag i drömmen tyckte det var konstigt dumt.....tex livmodern är ju inte alls sån....o navelsträngen ser INTE ut som tjock spagetti.....lite dålig B-film över den drömmen!
    Kör hellre min soffa!! *brmmmmmbrmmmm...tututt*

• Hvidbrud

Vet du, när jag vaknade i morse kunde jag bara komma ihåg några fragment av min dröm... så tänkte jag åh, inatt hade jag velat vara ute och kört med soffan

• Ankan80

usch vilken dröm....lite V över det hela ja
    fast det var ju länge sen vi pratade om det nu ....

• passionsblomman

Fy fasen vilken läskig dröm! Kör soffa istället Ingenjöris!!! Bättre för harmonin!

När jag var gravid drömde jaga tt de gav mig ett annat barn än mitt eget-ett som var typ ett halvår och ändå skulle de smälla i mig att den klimpen var min. Sedan letade jag överallt och hittade min bebis inne på en långvårdsavelning hos en gammal kvinnna som höll på att kväva den med en gul Landstingsfilt!

Jag var också en aning skärrad när jag vaknade.. och ARG på de lögnhalsarna på sjukhuset!

• Hvidbrud

Nej, men vilka obehagliga drömmar! Brrr! *ryster på huvudet och försöker skaka ut bild och känsla* Tur att du hittade honom blommis!

• passionsblomman

Ja det var ju tur!!!

Det sjuka i den drömmen var just det där att man fattar precis hur allt ligger till men INGEN tror en eller hjälper till!

Man liksom ba:"hAAAAllåå" men alla andra ba"vaaaaddå" och sen ba går de förbi va, som om man liksom inte fanns asså....
    Helt sjuuuukt galet!

Hvidbrud skrev 2009-03-12 09:53:43 följande:
    Nej, men vilka obehagliga drömmar! Brrr! *ryster på huvudet och försöker skaka ut bild och känsla* Tur att du hittade honom blommis!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)