• feltsen

Alla ni som är gifta- hjälp en blivande brud!

Hej alla gifta!

Jag och min fästman (^___^) har börjat fundera lite på bröllop. Sommaren 2010 siktar vi nog in oss på.
    Men, vi inser vilket stort projekt vi håller på att ge oss in i och vet inte riktigt var vi ska börja. Jag vet ärligt talat inte riktigt vad vi är ute efter. Därför önskar jag, som inspiration, att alla ni som har gift er och haft bröllop kan berätta om er dag!
    Om ni vill får ni gärna svara på alla eller några av frågorna också!

1. Hur många gäster hade ni?
    2. Var/Hur/När? Lokal, årstid? något speciellt tema?
    3. vad är ni mest/minst nöjda med?
    4. hur stor budget hade ni?
    5. kyrkligt/borgerligt? utomhus/inomhus?

alla älskar ju att berätta om sig själva ;D så kom igen! berätta, berätta, berätta! Så kanske vi får några idéer och vet var vi ska börja! (nämn gärna lokaler och platser vid namn och ortsnamn så man kan hitta hemsidor och sådant!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-15 21:59
    nämn gärna var i sverige ni gifte er! Alla berättelser är varmt välkomna- var bröllopet än skedde, men vi är liiiite extra intresserade av bröllopsplatser i stockholmsområdet!

• Svar på tråden Alla ni som är gifta- hjälp en blivande brud!
  • Pumpkin

1. Hur många gäster hade ni?
    Svar: Ungefär 65.

2. Var/Hur/När? Lokal, årstid? Något speciellt tema?
    Svar: Vigseln ägde rum i Tveta kyrka strax utanför Södertälje. Festen på Kallfors Kök (restaurang/hotell) mellan Södertlje och Järna. Mitt i sommaren, 5 juli 2008. Temat var väl lite norrländskt, eller vi försökte förmedla det i alla fall. Och färgerna brunt, rosa och guld.

3. Vad är ni mest/minst nöjda med?
    Svar: Mest nöjda med valet av festställe. Minst nöjd med att dagen tog slut

4. Hur stor budget hade ni?
    Svar: Ca 100000kr exkl bröllopsresa.

5. Kyrkligt/borgerligt? Utomhus/inomhus?
    Svar: Se ovan.

Vill du läsa mer om bröllopet finns berättelsen och lite bilder på larsandangelicaswedding.blogspot.com.

Ett tips är att kika igenom all information som finns här på BT och att använda er av både planerings- och budgetverktyget. Det hjälpte oss

• Originalrosen

Hejsan,

Vad smart du är! Jättebra att fundera över hur ni vill ha det och lyssna in från andra vad de har gjort. Inspiration är bra.

1. Vi var 50 gäster
    2. Pingst och vårt tema var nog vin och mat.
    3. Mest nöjda med maten/vinet och vigseln. Minst nöjda med vår bristfälliga planering kring dansen. Vi skulle ha hyrt in en DJ!
    4. Det gick på 100.000 kronor
    5. Borglig vigsel

Vi gjorde mycket rätt avseende vårt bröllop. Vi strundade i alla "måsten" och fokuserade på det som var viktigt för oss. Det är jag glad över.

Bestäm er för hur ni vill ha det och följ sedan den linjen. Det kommer vara personer som har åsikter, lyssna på dessa och säg sedan bestämt hur ni har valt att göra.

Lycka till!

• Ab fab

1. Hur många gäster hade ni? 70
    2. Var/Hur/När? Lokal, årstid? något speciellt tema? augusti, restauran, temat var champagne
    3. vad är ni mest/minst nöjda med? mest nöjd meden riktigt rolig fest som det fortfarande pratas om, minst nöjd med att det blåste
    4. hur stor budget hade ni? 70 000 exkl resa
    5. kyrkligt/borgerligt? utomhus/inomhus? borgerligt utomhus

• annape84

Vilken bra tråd!
    Fortsätt skriva för inspiration =)

• feltsen

Pumpkin skrev 2009-02-15 20:20:50 följande:

1. Hur många gäster hade ni? Svar: Ungefär 65.
    2. Var/Hur/När? Lokal, årstid? Något speciellt tema? Svar: Vigseln ägde rum i Tveta kyrka strax utanför Södertälje. Festen på Kallfors Kök (restaurang/hotell) mellan Södertlje och Järna. Mitt i sommaren, 5 juli 2008. Temat var väl lite norrländskt, eller vi försökte förmedla det i alla fall. Och färgerna brunt, rosa och guld.
    3. Vad är ni mest/minst nöjda med?Svar: Mest nöjda med valet av festställe. Minst nöjd med att dagen tog slut
    4. Hur stor budget hade ni?Svar: Ca 100000kr exkl bröllopsresa.
    5. Kyrkligt/borgerligt? Utomhus/inomhus?Svar: Se ovan.
    Vill du läsa mer om bröllopet finns berättelsen och lite bilder på larsandangelicaswedding.blogspot.com.
    Ett tips är att kika igenom all information som finns här på BT och att använda er av både planerings- och budgetverktyget. Det hjälpte oss
    tack! ska kika in på bloggen!
    Jag har sökt lite på berättelser och annat tidigare, det är verkligen toppen! Men sen kände jag ändå att jag ville ha det mer specifikt och "samlat" i en tråd. ja, det jag undrar alltså :D
  • feltsen

Ab fab skrev 2009-02-15 20:26:21 följande:

1. Hur många gäster hade ni? 702. Var/Hur/När? Lokal, årstid? något speciellt tema? augusti, restauran, temat var champagne3. vad är ni mest/minst nöjda med? mest nöjd meden riktigt rolig fest som det fortfarande pratas om, minst nöjd med att det blåste4. hur stor budget hade ni? 70 000 exkl resa5. kyrkligt/borgerligt? utomhus/inomhus? borgerligt utomhus
    Var hade ni själva ceremonin? Vi är nog sugna på borgerligt utomhus men vi har ingen aning om VAR vi skulle vara i så fall.
  • feltsen

Tack till er som hittills har svarat (hoppas givetvis på fler svar :D!)
    Finns det några som har haft en lite mindre budget? Vi ska börja spara- och är duktiga på sådant- men vi är båda studenter, men jag jobbar extra, så vi räknar inte med att få ihop nån jättestor summa. kanske 50 000 max. Någon som har haft ett fint bröllop som inte blev så dyrt? picknick och knytis i all ära men det är inte så vi vill fira vår bröllopsdag :D

• Ab fab
    feltsen skrev 2009-02-15 21:28:50 följande:
    Ab fab skrev 2009-02-15 20:26:21 följande:
    Var hade ni själva ceremonin? Vi är nog sugna på borgerligt utomhus men vi har ingen aning om VAR vi skulle vara i så fall.
    Vi var i parken vid restaurangen, den ligger vid en sjö
  • feltsen

Ab fab skrev 2009-02-15 21:33:48 följande:

Vi var i parken vid restaurangen, den ligger vid en sjö
    Åh, låter vackert! Hade ni smyckat platsen på något sätt? fanns det sittplatser till gästerna eller stod de upp?
  • Ab fab

inga utsmyckningar mer än en matta som vi stod på. Sen hade vi en kör och två cellister. jo förresten vigselförättarenn hade ett bord för sina grejer. vi hade några sittplatser, 8 st för de äldsta gästerna

Svar på tråden Alla ni som är gifta- hjälp en blivande brud!