• MammaMiaa

Vad fick ni idag?

Idag är det alla hjärtans dag. Jag fick en bukett & choklad, av min blivande man . Där är bild i galleriet

• Svar på tråden Vad fick ni idag?
  • sasso

Vi uppmärksammar inte sådana dagar...varje dag är toppen! :)

• 090208

Firar inte den dagen. Sorry om jag pajar den romantiska stamningen, men jag tycker det ar helt onodigt plus att affarerna bara far tjana mer pengar.
    Om jag fatt blommor igar hade jag inte blivit ett dugg overraskad. Men om han kommer hem med en bukett pa t.ex onsdag hade jag blivit super-glad. Blommor bara sadar lixom.

• passionsblomman

Ingenting. Jo, vår son hade ritat en fin teckning i skolan. Vi gick hela familjen och käkade Sushi ihop, mellan våra extrajobbspass, så vi fick ses en liten stund iallafall.
    De flesta florister är rätt trötta efter Alla Hjärtans Dag....

• Hawaiiii

Vi firade tillsammans genom att gå ut och äta trerätters med en massa vin till.... sen blev det en drink på Grand hotell och efter det åkte vi hem och slappade i soffan med film och smågodis :)

• konstigabaralillajag

Instämmer med dig...

090208 skrev 2009-02-15 10:24:26 följande:
    Firar inte den dagen. Sorry om jag pajar den romantiska stamningen, men jag tycker det ar helt onodigt plus att affarerna bara far tjana mer pengar. Om jag fatt blommor igar hade jag inte blivit ett dugg overraskad. Men om han kommer hem med en bukett pa t.ex onsdag hade jag blivit super-glad. Blommor bara sadar lixom.
  • Pingst09

Jag fick ingentting heller. Hade iofs inte förväntat mig något heller... Guben fick en bukett av mig!
    Han var ute och åkte skoter hela dagen igår och kom hem kvart i fem. Då kom han på att det var alla hjärtans dag och tänkte blåsa iväg till ICA innan de stängde kl 17.00. Lyckades avstyra det och jag skulle få nåt en annan dag istället=)

• Frukenob

Vi tog en promenad och då passade vi på att lägga våra inbjudningskort till bröllopet på brevlådan. Lite romantiska tycker jag

• Gotlandsbröllop 2009

Vi tog en familjepromenad i det underbara vintervädret. På kvällen åt hela familjen middag tillsammans framför brasan. Vi vuxna lyxade till med några goda chokladpraliner till kaffet efter att barnen lagt sig. Med andra ord en riktig toppendag.

• Cantaton

Min sambo firar inte alla hjärtans dag - av samma anledning som någon nämnt ovan. Det blir inte lika speciellt som om man kommer hem med bukett en helt vanlig onsdag. I år hade jag förlikat mig med det, så vi gav inte varandra någonting. Men jag är upppvuxen i en floristfamilj, och då är alla hjärtans dag största dagen på året, så vi har alltid fått fina presenter på alla hjärtans dag. Det var lite svårt att acceptera att jag då hade träffat en sambo som inte ville fira dagen alls

Men både min mormor och hans farmor skickade kort. Hans föräldrar skickade två chokladhjärtan och av mamma fick vi champagne, löjrom och crustader

• paulaner

Jag fick en fantastiskt god hemmalagad middag. Och en ask med choklad-skumbananer hahaha.

• feministbrud

Vi åt trerätters på Operakällaren! Vi hade fått presentkort där i bröllopspresent och igår var inte bara Alla Hjärtans dag, utan också vår femårsdag. Vi skulle nog inte firat dagen om vi inte hade träffats då.

• Miisen

Det kom ett bud på morgonen med blommor från min mamma Det blev vi glada för, blommor är alltid härligt och roligt nu när vi inte kan träffas så ofta eftersom jag flyttat en bit bort.

• Pärlan2009

En otroligt vacker ros med tillhörande kort. Mysigt, mysigt att mötas av det vid frukostbordet!

• Luucie

Jag har redan skrivit det i gladtråden men jag tänker dela med mig här också för det var en så underbar present

Jag fick en tavla som min sambo gjort av pärlplattor. Motivet var vårt nya gemensamma efternamn och årtal.

Varför det är så fantastiskt är för att vi har haft lite svårt att bestämma oss.
    Jag har väldigt gärna velat att vi skulle ta min pappas efternam, har själv varit på väg att byta till det flera ggr. Min pappa är död och jag är hans enda barn. Det finns bara en person i Sverige som har efternamnet och det är en kvinna...

Jag vet att det inte har varit ett lätt beslut för min sambo. Så jag har lämnat honom ifred med det för jag ville inte påverka honom.

Nu är jag väldigt lycklig

• aikidoaasa

Själv fick jag en underbar present. Min sambo friade! (Sen var det lite annat också, men det kan de som vill läsa om se i vår "förlovning" på min sida.)
  • EmMa09

medan jag var o tränade på morgonen smet han iväg o köpte rosor, och räkor som vi åt på kvällen tillsammans med champagne vi köpt vid ett annat tillfälle!

Svar på tråden Vad fick ni idag?