Inlägg från: Moninan |Visa alla inlägg
  • Moninan

23 Maj 2009

Vi skulle ha en tjej från Maxi som skulle göra våra blommor (bukett tärnor och till bestman). Men vi träffade henne på en fest i helgnen och detta möte gör mig fly förbannad ännu. Min blivande hade turen att få välja en låt som skulle spelas men nu ville hon göra det i stället. Min sambo sa att det var hans tur utan hon kunde göra det senare (hon hade precis valt innan med för den delen). Då vräker hon ur sig att om hon inte får välja nu så ska hon se till att våra blommor blir jättefula! Jag blev vansinnig!

Men nu har vi precis bytt till en annan florist som även är 500 kr billigare! Åt fanders med henne på maxi!

• Moninan

Nu har alla osat! Sista dagen var igår men vad glad jag är att det inte var någon som inte har osat alls! Det var bara åtta som inte kommer (mest barn. Så nu kan all planering köra igång på allvar, bordsplacering, festhäfte, placeringskort, hur mycket mat...

• Moninan

Usch vad jag känner mig låg idag... Min m2b svensexa är snart på g. Toastmastern och bestman planerar jättemycket till min blivande man... Själv har jag nog vetat länge att jag troligtvis inte kommer att få en möhippa eftersom min första tärna (min syster) tänker aldrig så långt på andra förutom när det gäller sig själv så jag vet att hon inte tänker ordna en möhippa för mig. Min andra tärna pluggar och bor inte här så hon har svårt att ordna något.

Idag så sa min blivande att han har "ordnat" en som kanske kan ordna en möhippa till mig! Usch vad hemskt detta känns. Jag känner mig så ensam om. Jag känner mig patetisk som inte har någon som fixar en trevlig dag för mig... Jag har vänner som hjärna hade ordnat en möhippa men man vill inte fråga dem... " Hej kan du orna min möhippa"? Nej usch vad jag gnäller. Jag tar en heldag på spa istället! Ursäkta att det blev så långt.

• Moninan

jag kommer att få min möhippa! Fick höra lite omvägar att en vän hade tagit tag idet. Idag ringde jag till cateringen om exakt antal gäster och har varit hos sömmerskan med klänningen. Ska ringa prästen om en träff innan om vigslen med alla inblandade och ska träffa fotografen innan med. Men nu är det alla småprylar som ska göras.... Men vad det närmar sig.

• Moninan

Sånt kan verkligen få en att tappa lusten med sitt bröllop. Men stå på dig och det är bara din och din blivandes dag! Annars så väl din blivande säga ifrån på skarpen. Vad tycker han om det hela? Eller är det bara mot dig och luftar sina tankar om?

Ger dig en styrke kram!

lolca skrev 2009-04-07 15:14:57 följande:
    Igår kände jag mig inte ett dugg glad över vårt bröllop. Min svärmor är inte att leka med och det gör mig så himla ledsen att hon inte bara kan vara glad för vår skull. Hela tiden ifrågasätts alla våra beslut. Eftersom det är jag och min blivande man som betalar vårt eget bröllop så bestämmer vi hur vi vill ha det. Det fungerar tydligen inte som argument. Jag bara väntar på alla åsikter från henne som säger att våra val av marscher är dåliga, att man inte kan ha dem. Min sambo är inte döpt (inte jag heller för den delen) och då är det en skam att gifta sig i kyrkan..Jag kan fortsätta hur länge som helst! Det som är mest tråkigt är att hon är så egocentrerad. Det är hennes vilja som är den rätta, vad alla andra tycker.. det struntar hon i. Bläää
  • Moninan

Jag börjar ha den känslan att jag inte kommer att hinna med allt eftersom destå mer att göra destå mindre gör jag. Gubben ska vi inte tala om... Det känns som det är tusen samtal som ska göras, fotografen, musiken, ringarna, sömmerskan mm. Allt måste dubbelchekas....

Men jag tycker att ni har kommit långt. Ni känns så trygga i vad ni ska göra.

När det gäller vin har jag ingen koll... Men vitt vin till fisk och de brukar ofta stå på ettiketen vad de passar till. Fråga personalen annars.

• Moninan

Tiden går för fort. Sömmerskan hade inte gjort några ändringar på klänningen och hon har haft den i flera veckor... Ringde i tis och skällde lite och idag ringde hon och var nästan färdig. Ska dit i morrn och prova igen. Ska träffa prästen den 6:e (ringde själv) Ska göra placeringskorten och bordplaceringen. Ska träffa toasmastern i morgon och gå igenom dagen.

väntar på möhippan/svensexan. Tror att jag blir hippad nästa lör, De ringde och sa att jag ska packa en väska med badkläder, filt, finkläder, och en massa hårartiklar. Jag tror att jag får gå på spa iallafall!

• Moninan

Jag har vaxat benen är är förberedd på att jag kan bli hippad i morgon! Vill inte vara helt överraskad och se ut som en fågelskrämma i håret ; )

Gäller att hålla sig extra piffad och att inte mysaomkring med pyamasen!

Hur många av er har blivit hippade ännu?

• Moninan

Min m2b har sin svensexa nu!!! DE kom och överraskade oss i morse (tack o lov så var vi uppe). Jag visste inte när han skulle få sin svensexa. De dundrade in (toastmastern har huvudnycklen till vår lgh) med den gammla batmanlåten på full volym och band en ögonbilndel på honom.

Är så nyfiken på vad han får göra idag! Men jag har fått reda på att han har en batmandräkt på sig. Den gammla grå med den blå kalsongen på!

• Moninan

Det tog min gubbe igår! De stormade in vid halv nio med den gammla batmanlåten! Han fick på sig ögonbindel och åkte ner till ett gym där han fick ta på sig den gammla batmandräkten (den ljusgår) med de blå kalsipperna. På gymet fick han ett rejält träningspass med dräkten på så att han skulle svettas ordentligt. Sedan åkte de till gokarten och vidare till gallerian där han är fastighetsskötare. Där fick han i varje butik hjälpa kunder att packa ner varor i kassen. Sedan så åt de middag i rsturangen. Sedan så åkte de till spat där han hade alldeles för små badkalsonger! Sedan åkte de till en koferensrum där de satt och drack och han fick klä sig i en hiskelig ful kostym, innan en trerättes middag väntade på hotellet där de var till nattklubben började. Så halv fem kom han hem, trött och glad.

• Moninan

Jag är inte heller hippad och kommer nog inte att få förrns till helgen innan så det gäller att vara färdig med allt.

Ni som har blivit hippade: verkar vara så mysigt. Vad kul att fiska torsk!

• Moninan

LillEm välkommen. Varför gifter ni er den 22 Maj?

Idag blev vi äntligen färdiga med placeringskorten! Blev vädligt nöjd! OCh idag så blev också klänningen färdig hos sömmerskan. Så idag var det den sista gångne jag provade klänningen innan den stora dagen. Det går fort nu! Vi är ju inne i vår bröllopsmånad nu!

• Moninan

idag så gick vi genom vigslen hemma hos oss. En sak som jag kan bocka av! Det går i rasande tempo nu! JAg kommer troligtvis att bli hippad sista helgen innan så det gäller att få klart det mesta denna vecka. Men det är mest småsaker kvar att göra.

• Moninan

ja det är nära nu! Men har lite panik! Igår ringde kvinnan från butiken om att hon har problem med att få hem m2bs kläder. Det enda hon har är hans skjorta. och hon har ingen aning om när de kommer eller om de ens kommer. Så hon får till på tors sedan så måste vi hitta någon annan klädsel.

Är nyfiken på ni som har blivit hippade! Vad hände?

Svar på tråden 23 Maj 2009