23 Maj 2009
skickade inbjudningarna i måndags och folk har redan börjar höra av sig!!! Skulle egentligen ordnat med frisyren idag, spåna ideer osv men är sjuk... Tråkigt eftersom jag har väntat länge att få träffa henne och kunna boka. Men men..
skickade inbjudningarna i måndags och folk har redan börjar höra av sig!!! Skulle egentligen ordnat med frisyren idag, spåna ideer osv men är sjuk... Tråkigt eftersom jag har väntat länge att få träffa henne och kunna boka. Men men..
idag så ordnade min svågers flickvän en perfekt brudfrisyr!! Blev exakt som jag hade hoppats. Så nu ska hon göra min frisyr! Blev paff måste jag säg... Trodde inte att det skulle ordnas på detta vis. Vilken tur att jag var sjuk och inte kunde träffa frisörskan idag.
Idag är det tre månader tills vi blir brudar!
Idag blev jag också klar med all text till festhäfterna och måste säga att jag är nöjd. Svaren på inbjudningarna börjar droppa in lite varje vecka. Det är fortfarande bandet som krabbar till bröllopet men nu är snart allt annat bokat och fixat. Hinderkspasprövning och efternamnsbyte är ordnat.
Klänningen hänger här hemma. m2b ska snart prova ut sina, mat, sprit,blommor(som brudgummen ordnar) det ända som fattas är ringen,
jag skickade in efternamsnbytet samtidigt som hinderskapsprövningen. Men det brörjar inte gälla efter det att vigselförättaren har skickat in papprena efter vigslen.
men jag tror att papprena behövs skickas in minst en månad innan.
Vårt osa är den 31 mars. Många ringde redan samma dag som de fick inbjudningarna (till mina svärföräldrar). Jag hade blivit skitsur om det inte var några som anmälde sig första veckan.
Ja nu börjar allt närma sig med stormsteg. Nu har jag också bokat tid med ringmakaren nästa vecka som ska göra våra ringar. Men jag undrar vad ni (om ni ska ge) ska ge till dem som hjälper er? Tex värdpar, tärnor, bestman mm. Har ni tänkt för gåvor? Jag behöver lite tips.
Jag har funderat på smycken till de kvinnliga som hjälper till med bröllopet. Men ska jag ge alla likadant smycke och vad? Örhänge, halsband eller kanske ett armband. Till herrana har jag ingen aning om. Sedan så kan man ha någon liten minnesgrej som de kan få men vet inte vad i så fall. supersvårt!
jag ska ha i vitt och grönt. servetterna är mörkgröna i samma färg som ljusen och murgrönan. Fest häfterna och placerningskorten i cremevitt.
Jag undrar hur ni ska göra era placeringskort? Ska göra kort till åttio personer och vill inte att kostnaden ska dra iväg. Behöver verkligen tips. Sedan så undrar jag vad ni ske ge er toastmaster/madame i gåva?
Herregud vad tiden går!!!! JAg hinner inte med allt. Går alldeles för fort. Men idag så ska vi iväg och prova ut m2b kläder. Festhäfterna ska skrivas ut. och en massa annat småplock ska göras... Hu!