• barbamamma75

Tips på frieri

Jag och min kille har varit tillsammans i 13 år, har 4 barn och lever ett helt vanligt Svenssonliv. Han har frågat i 10-års tid om vi inte ska gifta oss någon gång men jag har alltid sagt att jag inte vill. Varför vet jag egentligen inte, kanske för att han varit gift en gång tidigare, jag vet inte....
    Men nu börjar många i min omgivning tjata på mig om att vi ska gifta oss, om inte annat för att det är "bra" för barnen och hela den baletten.
    Jag tror ju att vi kommer att vara tillsammans resten av livet även om jag nu inte är storförälskad i honom fortfarande, vi har ju liksom "vårt" ihop.
    I varje fall så funderar jag på att fria på alla hjärtans dag . Är det någon som har något roligt tips på hur det hela ska gå till? Är pank och kan inte bidra med något häftigt frieri på det viset, men jag hade tänkt mig något roligt i all ankelhet i hemmet. Det skulle vara roligt att få se barnens reaktion, så de får gärna vara närvarande.
    Usch vad pirrigt det här är..... tips?

• Svar på tråden Tips på frieri
  • barbamamma75

Jag tror nu att jag gör som "Somamrliv" föreslog; jag kör hårt i kväll ( freagen den 13:e ).
    Det får bli efter middagen men hur själva frieriet ska gå till har jag inte klart än, har fått en del bra tips. Kanske blir det så som "Tooticki" sa om chokladasken.
    Men vad säger jag om han säger nej?" Är det någon som har varit med om det?
    Lite pirrigt är det allt, det är ju inte varje dag man friar direkt...

• Tooticki
    barbamamma75 skrev 2009-02-13 09:17:13 följande:
    Jag tror nu att jag gör som "Somamrliv" föreslog; jag kör hårt i kväll ( freagen den 13:e ).Det får bli efter middagen men hur själva frieriet ska gå till har jag inte klart än, har fått en del bra tips. Kanske blir det så som "Tooticki" sa om chokladasken.Men vad säger jag om han säger nej?" Är det någon som har varit med om det? Lite pirrigt är det allt, det är ju inte varje dag man friar direkt...
    Det är en risk man får ta, men tänk på alla gånger han frågat dig och fått nej...
  • kermit100

Ja det är mitt liv i ett nötskal, det blir sällan som jag tänkt! Hahah Ja vårat bröllop var redan planerat, spikat och klart in i nästan minsta detalj och DÅ kom vi på att ändra planerna. Avboka kyrka och lokal och så det var bara att börja om från början. Ja ibland måste man driva saker till sin yttersta spets för att inse att så vill man INTE ha det. Men nu vet vi vad vi vill och så får det bli.....tror jag hehe.

• 20090725

hur har det gått? blev det något frieri??

• barbamamma75
    20090725 skrev 2009-02-14 15:16:10 följande:
    hur har det gått? blev det något frieri??
    Japp och som tur var ville han ha mig :D.
    Jag gjorde det väldigt enkelt, jag köpte en ask med geléhjärtan och la ett kort i där jag skrivit "vill du gifta dig med mig?". Jag köpte två ringar på H&M för 29:50 och band fast i kortet, bara som en symbol. Detta gav jag vid middagen när barnen var med och de blev jätte glada. Så nu har planerna för bröllop startat, men vi tar det lite lugnt och inväntar nästa sommar.
    Tack alla för bra förslag på tips!!
  • Tooticki
    barbamamma75 skrev 2009-02-16 12:53:04 följande:
    Japp och som tur var ville han ha mig :D.Jag gjorde det väldigt enkelt, jag köpte en ask med geléhjärtan och la ett kort i där jag skrivit "vill du gifta dig med mig?". Jag köpte två ringar på H&M för 29:50 och band fast i kortet, bara som en symbol. Detta gav jag vid middagen när barnen var med och de blev jätte glada. Så nu har planerna för bröllop startat, men vi tar det lite lugnt och inväntar nästa sommar.Tack alla för bra förslag på tips!!
    Grattis!
  • Lady o Lufsen

Grattis!!

Nu är det ju klart redan men om någon annan behöver tips...jag fick i uppdrag av min käre granne att komma på ett sätt att fria på.
    Köpte då helt vanliga vita billiga tallrikar på IKEA, gick till en keramikstudio och köpte glasyr, skrev "Vill du gifta dig med mig?" på tallriken, lämnade in den på bränning och den serverade hon sedan maten på till alla hjärtans dag förra året...när han hade ätit upp maten så såg han frågan, svarade JA...men dom har inte gift sig än

• barbamamma75

Lady o Lufsen skrev 2009-02-16 13:01:26 följande:

Grattis!!Nu är det ju klart redan men om någon annan behöver tips...jag fick i uppdrag av min käre granne att komma på ett sätt att fria på.Köpte då helt vanliga vita billiga tallrikar på IKEA, gick till en keramikstudio och köpte glasyr, skrev "Vill du gifta dig med mig?" på tallriken, lämnade in den på bränning och den serverade hon sedan maten på till alla hjärtans dag förra året...när han hade ätit upp maten så såg han frågan, svarade JA...men dom har inte gift sig än
    Den var ju riktigt bra!!
    Och tack till er andra!!
  • Lady o Lufsen

Ja, det var en "hit"...den hänger dessutom i deras sovrum nu

Grattis och lycka till!
    /Lady

barbamamma75 skrev 2009-02-16 13:06:48 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2009-02-16 13:01:26 följande:
    Den var ju riktigt bra!!Och tack till er andra!!
  • barbamamma75
    passionsblomman skrev 2009-02-16 23:38:12 följande:
    GRATTIS!!!! Duktiga du som fick ändan ur vagnen och gjorde slag i saken!
    Ja, visst är jag :D
  • SoonToBeMrsN

Jag friade till min blivande man under vattnet med våtdräkt och tuber :P Jag bokade en provdykning i bassäng med instruktör och det gick jättebra. Han fattade ingenting. Till slutet av vår provdykning öppnade jag en smyckesask där jag hade skrivit, "vill du gifta dig med mig?" Det va på skottdagen :D

Svar på tråden Tips på frieri