• barbamamma75

Tips på frieri

Jag och min kille har varit tillsammans i 13 år, har 4 barn och lever ett helt vanligt Svenssonliv. Han har frågat i 10-års tid om vi inte ska gifta oss någon gång men jag har alltid sagt att jag inte vill. Varför vet jag egentligen inte, kanske för att han varit gift en gång tidigare, jag vet inte....
    Men nu börjar många i min omgivning tjata på mig om att vi ska gifta oss, om inte annat för att det är "bra" för barnen och hela den baletten.
    Jag tror ju att vi kommer att vara tillsammans resten av livet även om jag nu inte är storförälskad i honom fortfarande, vi har ju liksom "vårt" ihop.
    I varje fall så funderar jag på att fria på alla hjärtans dag . Är det någon som har något roligt tips på hur det hela ska gå till? Är pank och kan inte bidra med något häftigt frieri på det viset, men jag hade tänkt mig något roligt i all ankelhet i hemmet. Det skulle vara roligt att få se barnens reaktion, så de får gärna vara närvarande.
    Usch vad pirrigt det här är..... tips?

• Svar på tråden Tips på frieri
  • Sommarliv

Jag skulle välja imorgon i stället.. En härlig dag som är oturs dag kan bli er lycka..
    13 fredag..

• barbamamma75

Ahha....du tänkte så....Det kanske inte var en dum idé. ska fundera på det. Tack!

• Svanboet

Romantiskt lagd som jag är (säkert hollywoods fel) så skulle jag rekomendera frukost på sängen, en lapp under kaffemuggen som med de finaste ord du kan förmå förklarar din kärlek och att du vill förstärka det ni har ihop genom att fråga: "vill du gifta dig med mig"

Vet inte hur (blödig) din kille är men det skulle nog göra en bra dag bättre för mig i alla fall.

• Svanboet

Eller så säger du det till honom direkt! Sätt er i soffan efter frukost (eller på kvällen), ta honom i handen och se honom djupt i ögonen och förklara din kärlek och att du vill förstärka det band som binder er samman.

• barbamamma75
    Svanboet skrev 2009-02-12 13:15:19 följande:
    Romantiskt lagd som jag är (säkert hollywoods fel) så skulle jag rekomendera frukost på sängen, en lapp under kaffemuggen som med de finaste ord du kan förmå förklarar din kärlek och att du vill förstärka det ni har ihop genom att fråga: "vill du gifta dig med mig"Vet inte hur (blödig) din kille är men det skulle nog göra en bra dag bättre för mig i alla fall.
    [/citat]
    Svanboet skrev 2009-02-12 13:17:08 följande:
    [citat]
    Eller så säger du det till honom direkt! Sätt er i soffan efter frukost (eller på kvällen), ta honom i handen och se honom djupt i ögonen och förklara din kärlek och att du vill förstärka det band som binder er samman.
    Det låter så bra det du skriver, men jag är inte den romantiska typen (han är nog det mer än jag) och jag har väldigt svårt att uttrycka känslor i ord. (det har legat mig i fatet hela mitt liv, jag måste träna på det vid ngt bra tillfälle .) Får se om jag kommer på något bra att säga, risken är jag börjar stamma och helt tapapr bort vad det är jag vill säga. Tack för svar
  • Tooticki

Köp en chokladask, ta bort en av pralinerna och stoppa dit en ring (det kan vara en ring i plast från en godisautomat, det viktigaste är vad den symboliserar). När han tar upp den frågar du om han vill gifta sig med dig!

• Humlan66

men om man äter apelsin till frukost och dela på den och lägg en lapp med ditt frieri inne i apelsinen naturligtvis med nåt plast om så den inte blir oläsbar. men nått den stilen kanske funkar
    Åhh va mysigt :-d

• barbamamma75
    Tooticki skrev 2009-02-12 13:29:09 följande:
    Köp en chokladask, ta bort en av pralinerna och stoppa dit en ring (det kan vara en ring i plast från en godisautomat, det viktigaste är vad den symboliserar). När han tar upp den frågar du om han vill gifta sig med dig!
    [/citat]
    Humlan66 skrev 2009-02-12 13:30:08 följande:
    [citat]
    men om man äter apelsin till frukost och dela på den och lägg en lapp med ditt frieri inne i apelsinen naturligtvis med nåt plast om så den inte blir oläsbar. men nått den stilen kanske funkarÅhh va mysigt :-d
    Ååå vilka bra förslag, jag vill göra alla , men det blir nog lite tjatigt . Det blir svårt att välja... kommer inte kunna sova i natt, kommer bara ligga och fundera. Tack snälla för förslagen, det känns så spännande!!
  • kermit100

Jag friade till min blivande make på skottdagen förra året, och hade högt flygande planer på ett romantiskt frieri. Men nu föll det sig så att barnen blev sjuka jag var själv lite risig och vi kom inte iväg någonstans. Men fria skulle jag banne mig göra!
    Så vid middagsbordet över någon mycket enkel mat (typ pyttipanna) med skitigt hår och ser allmänt sunkig ut och har snudd på matrester i mungipan, tittar jag på honom och frågar OM han möjligen kan tänka sig att gifta sig med mig??????
    Till svar får jag ett stort leende och ett jaaaaaa.

• barbamamma75
    kermit100 skrev 2009-02-12 13:58:36 följande:
    Jag friade till min blivande make på skottdagen förra året, och hade högt flygande planer på ett romantiskt frieri. Men nu föll det sig så att barnen blev sjuka jag var själv lite risig och vi kom inte iväg någonstans. Men fria skulle jag banne mig göra!Så vid middagsbordet över någon mycket enkel mat (typ pyttipanna) med skitigt hår och ser allmänt sunkig ut och har snudd på matrester i mungipan, tittar jag på honom och frågar OM han möjligen kan tänka sig att gifta sig med mig??????Till svar får jag ett stort leende och ett jaaaaaa.
    Oj oj ,ja så kan det gå . Men allt har sin charm. Och det behöver verkligen inte vara så märkvärdigt tycker jag,enkelt funkar hur bra som helst skulle jag tro.
Svar på tråden Tips på frieri