• zeddy

Restips Turkiet eller Grekland

Vi vill åka till antingen Turkiet eller Grekland på bröllopsresa. Vill gärna ha lite lyx och avslappning, måste även finnas aktiviteter när vi blir trötta på att ligga på stranden .
    Vi har kollat på diverse olika hotell med all inclusive.. Men man vet inte vilket man ska ta!

Vi åker i juli/augusti 1 vecka

Har ni tips??!

• Svar på tråden Restips Turkiet eller Grekland
  • zeddy

Förresten så kikade jag in i ditt galleri, jättefin klänning

• SaraPayam
    zeddy skrev 2009-02-13 10:57:16 följande:
    Åh, tack för tipset!!Ja jag kollade utfylkterna, verkar jättespännande!Frågan är bara vad vi kan hinna med eftersom vi bara är där en vecka.. Vore ju häftigt att se pyramider o så, men jag vete fan om vi hinner med det. Det stod ju att om man ska till kairo så är det jättelång bussresa. Kanske inte är så lockande i den hettan..
    Nä det är klart, bussresor i den värmen är ju inte så kul...men de brukar ha bra luftkonditionering...men vi kommer satsa på luxor Sen skulle jag även vilja åka på ökensafari
  • SaraPayam
    zeddy skrev 2009-02-13 10:59:13 följande:
    Förresten så kikade jag in i ditt galleri, jättefin klänning
    Tack Hoppas bara på att jag kommer i den, vill ju gå ner ca 10 kg till Men jag hoppas verkligen att jag lyckas
  • zeddy

Du lyckas säkert! Jag håller också på att gå ner i vikt. Jag kör LCHF (low carb, high fat)och det funkar jättebra! Har kört i en månad nu och har gått ner typ 4 kg. Det kanske inte låter mycket i och försig, men det syns och det är det som är viktigt tycker jag! Och att jag mår mycket bättre nu!

Kör du något speciellt, eller bara försöker dra ner på vissa saker?

SaraPayam skrev 2009-02-13 11:03:12 följande:
    Tack Hoppas bara på att jag kommer i den, vill ju gå ner ca 10 kg till Men jag hoppas verkligen att jag lyckas
  • SaraPayam
    zeddy skrev 2009-02-13 12:46:40 följande:
    Du lyckas säkert! Jag håller också på att gå ner i vikt. Jag kör LCHF (low carb, high fat)och det funkar jättebra! Har kört i en månad nu och har gått ner typ 4 kg. Det kanske inte låter mycket i och försig, men det syns och det är det som är viktigt tycker jag! Och att jag mår mycket bättre nu!Kör du något speciellt, eller bara försöker dra ner på vissa saker?
    Det är ju jättebra Jag kör med tallriksmodellen & det händer verkligen ingenting just nu...men å andra sidan har jag inte kunnat motionera den sista månaden pga förkyldning.
    Men hoppas på att kunna köra igång snart igen
  • SaraPayam
    zeddy skrev 2009-02-13 13:58:08 följande:
    Kolla in den här tråden, det snackas en del om vikt osv!! www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3277847.htm...
    Hahaha jag brukar faktisk läsa den Läser typ allt som har med vikt å göra Nähä, nu är pausen slut...måste sätta mig å plugga lite till innan m2b kommer hem.
  • längelevekärleken

Kanske någon redan gett tipset om att åka till antingen Rhodos i Grekland eller Marmaris i Turkiet, oavsett vilket ni väljer kan ni göra en utflykt till det andra landet. Jag hade dock valt Rhodos framför Marmaris, men det är en smaksak

• hujjedamejj

Samma sak med kusadasi turkiet och samos grekland, du kan göra en utflykt till vardera ställe.

Något jag kan varmt rekommendera är www.nazar.se, där har dom jättefina hotell och all inclusive- hotell för runt 8-12.000 kr/per person i två veckor.
    Har precis bokat bröllopsresa till aqua fantasy i kusadasi i juni 2 veckor all inclusive för 21.000 kr för oss båda. Vi var där i augusti förra året och var fantastiskt nöjda!!! Läs mer på deras hemsida!!! Det bästa var den goda maten och att dom hade en "silent" pool som endast var tillåten för vuxna över 18 år. sen hade dom iofs två monsterstora bassänger för barnfamiljer, strandhotell, turkiets roligaste vattenland (enligt dom själva) vägg i vägg med hotellet där du har gratis inträde.
    Nä, kan sitta här hela kvällen och bara ösa positivt om Aqua Fantasy!

• Villemoa

Jag rekommenderar Halkidiki i Grekland. Det ligger på fastlandet men är en halvö. Det är underbart, kristallklart vatten där! Vi har båda gångerna bott i Hanioti.
    Det som är härligt i Halkidiki är att det är en mer internationell känsla där än tex på Kreta. Jag tänker då på att det finns många olika nationaliteter som semsetrar där förutom bara svenskar, tyskar, engelsmän etc och man får höra många andra olika språk vilket jag gillar då jag är språkintresserad. Halkidiki är också en av grekernas egna favvoställen att semestra på. Folk som bor i Thessaloniki åker till sina sommarhus på helgerna.
    Kolla på www.apollo.se om Halkidiki.

• Oneesan
    zeddy skrev 2009-02-12 11:43:53 följande:
    Oneesan: Hur gör ni? All inclusive? Jag tycker att det känns skönt, speciellt när man bara vill slappa o mysa på bröllopsresa Grekland är ju också intressant!Det lilla jag har läst så tycker jag också att Side verkar bra. Jag är helt grön vad det gälelr solresor, har aldrig varit iväg sådär. Har aldrig snorklat... Så det blir mycket nytt som måste provas!!Någon mer som har tips? Vilket hotell bodde/ska ni bo på? Har ni all inclusive? mm mm
    Jo vi har bokat all inclusive. Mitt tips är att kolla hur mycket det skiljer mellan all inclusive hotell och de utan. I Korfu har vi bokat www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grekland/Korfu/Perama/Hotel+and+Apartments/Aeolos+Mareblue.htm& det hotellet var lite mindre och kostade samma som ett annat hotell vi hittat som inte hade all inclusive. Då kände vi att man kan äta all inclusive maten men ändå ge sig ut på utflykter. Det är ju väldigt skönt att bara gå och hämta en drink, glass eller nått. Men låt inte allt falla på hotellet, om det skulle bli dåligt väder är det ju inte kul att ligga vid poolen och äta, då kanske man ska ha råd att ge sig iväg på utflykter.

Hoppas ni hittar något mysigt, vi hade tänkt bara ha roligt och koppla av på bröllopsresan, och kanske jobba lite på barn nummer 2
  • älskarlivet

Vet inte om jag skrivit detta innan, men om jag åker till Grekland skulle jag ALDRIG boka all inclusive! Då missar man ju en stor del av semestern, nämligen att gå ut och sätta sig på en liten restaurang i någon gränd någonstans och njuta av lammkotletter och souvlaki!

• nni

Jag skulle valt Grekland. Gillar stämningen mer mellan mig o greker. Man blir lite mer lämnad ifred överlag tror jag. Samt att Grekland har såna stora valmöjligheter beroende på vart man åker till. Varje ö e speciell.

• zeddy

Tack för alla tips!! Jag ska kolla in de länkarna ni har tipsat om!

Svar på tråden Restips Turkiet eller Grekland