zeddy skrev 2009-02-12 11:43:53 följande:
Oneesan: Hur gör ni? All inclusive? Jag tycker att det känns skönt, speciellt när man bara vill slappa o mysa på bröllopsresa Grekland är ju också intressant!Det lilla jag har läst så tycker jag också att Side verkar bra. Jag är helt grön vad det gälelr solresor, har aldrig varit iväg sådär. Har aldrig snorklat... Så det blir mycket nytt som måste provas!!Någon mer som har tips? Vilket hotell bodde/ska ni bo på? Har ni all inclusive? mm mm
Jo vi har bokat all inclusive. Mitt tips är att kolla hur mycket det skiljer mellan all inclusive hotell och de utan. I Korfu har vi bokat
www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grekland/Korfu/Perama/Hotel+and+Apartments/Aeolos+Mareblue.htm& det hotellet var lite mindre och kostade samma som ett annat hotell vi hittat som inte hade all inclusive. Då kände vi att man kan äta all inclusive maten men ändå ge sig ut på utflykter. Det är ju väldigt skönt att bara gå och hämta en drink, glass eller nått. Men låt inte allt falla på hotellet, om det skulle bli dåligt väder är det ju inte kul att ligga vid poolen och äta, då kanske man ska ha råd att ge sig iväg på utflykter.
Hoppas ni hittar något mysigt, vi hade tänkt bara ha roligt och koppla av på bröllopsresan, och kanske jobba lite på barn nummer 2