• zeddy

Restips Turkiet eller Grekland

Vi vill åka till antingen Turkiet eller Grekland på bröllopsresa. Vill gärna ha lite lyx och avslappning, måste även finnas aktiviteter när vi blir trötta på att ligga på stranden .
    Vi har kollat på diverse olika hotell med all inclusive.. Men man vet inte vilket man ska ta!

Vi åker i juli/augusti 1 vecka

Har ni tips??!

• Svar på tråden Restips Turkiet eller Grekland
  • älskarlivet

Har inte läst hela tråden!
    Jag älskar verkligen Grekland, men välj inte all inclusive om ni ska dit!

Vi var i Egypten i mars förra året och gillade det, men maten var så vansinnigt tråkig och enformig. Åker vi dit igen väljer vi nog "bara" halvpension. Däremot skulle jag inte välja Egypten på sommaren för det är fruktansvärt varmt då.

• SaraPayam
    älskarlivet skrev 2009-02-12 17:21:25 följande:
    Har inte läst hela tråden! Jag älskar verkligen Grekland, men välj inte all inclusive om ni ska dit!Vi var i Egypten i mars förra året och gillade det, men maten var så vansinnigt tråkig och enformig. Åker vi dit igen väljer vi nog "bara" halvpension. Däremot skulle jag inte välja Egypten på sommaren för det är fruktansvärt varmt då.
    Det är ju värmen man vill ha juh Det är ju nästan lika varmt i Turkiet som i Egypten i augusti
  • älskarlivet

Fast jag vill inte ha 40-45 grader varmt på min semester.. Och åker man till Egypten vill man väl inte bara ligga på stranden (det vill jag aldrig i och för sig)..? Anledningen till att vi gillade Egypten var tvådagarsturen till Kairo! Och till Kairo kan man inte åka i augusti för då är det alldeles för varmt..

När vi var i Egypten i mars var det runt 30 grader. Det är lite mer lagom.

SaraPayam skrev 2009-02-12 17:22:59 följande:
    Det är ju värmen man vill ha juh Det är ju nästan lika varmt i Turkiet som i Egypten i augusti
  • Stella2009

Kanske Kreta vore något för er.? Sol, bad, värme, god mat, härliga stränder och mycket att se då det är en relativt stor ö.

• Linn74

Greklandstips: Naxos!!! Har aldrig själv varit där, men det ska tydligen vara bland det bästa Grekland har att erbjuda. Nåt hotell nära Plaka beach....

I övrigt älskar vi Grekland, har varit på Kreta (kanske inget jag skulle rekomm

• Linn74

oj. det for iväg lite snabbt

Jo... Kreta är kanske inget jag skulle rekommendera som bröllopsresa, om man vill ha det lite avskiljt. Vi har även varit på Cypern och där var det fina stränder, men partylivet är ganska så dominerande där.

• Stella2009

Mmm kanske, men Kreta är ju så stort så man kan bo på ex södra Kreta där det är mycket mer genuint och mindre turister..

Linn74 skrev 2009-02-12 18:05:00 följande:
    oj. det for iväg lite snabbt Jo... Kreta är kanske inget jag skulle rekommendera som bröllopsresa, om man vill ha det lite avskiljt. Vi har även varit på Cypern och där var det fina stränder, men partylivet är ganska så dominerande där.
  • Linn74

Ja jag har också tänkt tanken, men aldrig lyckats hitta något boende där... Iallafall inte hos de "vanliga" charterbolagen.
    Några tips??

Stella2009 skrev 2009-02-12 18:08:11 följande:
    Mmm kanske, men Kreta är ju så stort så man kan bo på ex södra Kreta där det är mycket mer genuint och mindre turister..
Svar på tråden Restips Turkiet eller Grekland