• skål

priset på er brudbukett???

Vad kostade er brudbukett och hur såg den ut?

• Svar på tråden priset på er brudbukett???
  • Humlan66
    Mrs4ever skrev 2009-02-08 20:54:51 följande:
    jo svalt är nog rätt.Eller så binder man den på morgonen.Jag och mina tärnor ska vara hemma hos mig, och vi har inte vigsel förrän kl 15.00vi ska inte fotas eller något innan.Mina tärnor ska hjälpa mig med håret,och medan de lockar mitt hår så skulle jag kunna binda den.Eller är det att chansa?
    Ja det är VERKLIGEN att chansa. Att binda en bukett tar mera tid än man tror. Och vad gör du om det trots allt går fel ? Letar upp en florist i panik sista timmarna ?

Nää jag skulle verkligen inte våga chansa så som nybörjare.
    Gör den isf kvällen innan och ställ den längst ner i kylskåpet
  • Corona

Jag träffade en florist igår, har läst rekommendationer om henne här på Bröllopstorget att hon var relativt prisvärd. Döm om min förvåning när prislappen landade på 3500 kr! Skulle önska att de kunde vara lite mer av konsumentinformatörer, t ex tala om vilka blommor som är väldigt dyra, så att man har chansen att anpassa drömmarna efter plånboken.

• miamedknuff

Fick lite inspiration från denna: www.euroflorist.se/Rund-bukett-BOU06_48.p

Gick till min florist med bilden och sa att jag ville som denna - hamnar på runt 600 kr. Tärnbukett för 350 kr samt x antal corsage, kostar 70 kr st + 2 enkla rosor, 35 kr st ( min M2B får 2 st corsage, bestman,min far, samt min m2b styvfar samt så får min styvmor och min m2b mor varsen ros av mig när jag går till vår cermoni)

• Vita kallor

Ganska enkel bukett med Gerbera skulle gå på mellan 450-550 och så en corsage ca 150.

• GabriellaochTomas

Jag valde lila ranunkel i min bukett. Bukett, två corsage samt ett armband till tärnan landar på max 1200 bestämde jag och floristen.
    Då blir min bukett lösbunden (som en vanlig bukett man köper).

Ranunklerna går lös på ca 25 kr st men jag ville verkligen ha dessa :)

• AIE

jag kommer betala runt 188kr för brudbukett,tärnbukett och två corsage. Helt ok för jag hade räknat med mer...

• AIE

oj det blev lite fel.. runt 1800 kr ska det vara!

• Toblerone

Jag vet varken storlek eller pris på min bukett. Hon tittade på min längd och sa att hon gör den storleken passar min längd och kroppsbyggad (inte för stor, inte för liten bukett.) Priset ligger på 950 och uppåt.. Jag kommer att ha mauvefärgade rosor enbart, i en rund bukett. Jag litar på henne, hört väldigt bra saker av folk som beställt och varit nöjda samt att hon har massor med diplom på väggarna.

• Fotbollsfru

Min bukett görs av rosor i tre olika färger och kostar 800:-. Tärnbuketten 250:- och min blivandes och best mans corsage för 100 kr tillsammans. Alltså 1.150 kr sammanlagt.

• Red Scarlet

Min finns varianter på i mitt galleri, den kommer att kosta ungefär 1200:- och så ska jag ha corsage och blommor till håret, blir ungefär 1400:-/totalt. Det blir puderrosa rosor och murgröna.

Jag visade floristen en bild på en bukett jag ville ha och sa hur mycket den fick kosta, så binder hon den efter pris. "Jag kan binda en fin variant av den här buketten för 600-2000kr, det beror på hur mycket blommor du vill ha i den" sa hon till mig.

• Sonja68

Jag kollade i pärmen hos vår florist. De tar 350 kr bara för konsultation, sedan tillkommer priset för buketten från 800 kr och uppåt. Men om jag vet redan vad jag vill ha för sorts blommor, typ av bukett, färgskala ungefär med lite fri hand till floristen måste man verkligen betala 350 kr för konsultation??? NÅgon som vet som är i branchen? Känns nästan som att man är rädd att ställa nån fråga till floristen, typ; tror du 20 eller 25 st räcker? Då kanske det räknas som konsultation??? Jag är såklart beredd att betala för jobbet och blommorna, men vad räknas egentligen som konsultation?

• passionsblomman

Den frågan måste du nästan ställa direkt i den butiken. Det är olika upplägg i olika butiker. Många har som policy att alltid boka tid för brudar-dvs egen tid-konsultation,då man sitter ner i lugn och ro och har avsatt tid och personal till at verkligen ta hand om bruden och kunna titta på allt från hur klänningen ser ut till allt annat som dyker upp. De flesta butiker som gör mycket bröllop måste nästan ha konsutlation, för det kör ihop sig väldigt i butikerna annars.

Men hur man räknar med priser och så är väldigt olika. Många tar tex en handpenning vid beställning, andra gör det inte. Vissa räknar kanske längre arbetstid men tar inte en konsultationsavgift, men summan av kardemumman blir densamma...Ytterligare någon har kanske högre påslag på sina blommor, men räknar lågt på arbete, vissa räknar inte alls utan höftar...

Jag skulle inte ta särskild avgift vid en ren beställning om man verkligen redan vet, så det bara är att skriva i en beställningslapp.

Sonja68 skrev 2009-03-10 14:31:22 följande:
    Jag kollade i pärmen hos vår florist. De tar 350 kr bara för konsultation, sedan tillkommer priset för buketten från 800 kr och uppåt. Men om jag vet redan vad jag vill ha för sorts blommor, typ av bukett, färgskala ungefär med lite fri hand till floristen måste man verkligen betala 350 kr för konsultation??? NÅgon som vet som är i branchen? Känns nästan som att man är rädd att ställa nån fråga till floristen, typ; tror du 20 eller 25 st räcker? Då kanske det räknas som konsultation??? Jag är såklart beredd att betala för jobbet och blommorna, men vad räknas egentligen som konsultation?
  • Undertecknad

Jag fick en underbar bukett och corsage för 700:-.

Svar på tråden priset på er brudbukett???