• skål

priset på er brudbukett???

Vad kostade er brudbukett och hur såg den ut?

• Svar på tråden priset på er brudbukett???
  • matildaochniklas

Hmm oj vad snabbt man förtränger.. men kanske 600-800 nånting, finns bild i mitt galleri

• Lövings

175 kr kommer den att gå på=) Hittat billig florist.. Fast jag ska ha ganska enkel. Prästkragar och brudslöja eller vad det kallas för...

• Lövings

175 kr kommer den att gå på=) Hittat billig florist.. Fast jag ska ha ganska enkel. Prästkragar och brudslöja eller vad det kallas för...

• Miss Emi

Planerar att göra min själv kvällen innan, då florister jag frågat hos tog minst 1500 kr för en bukett med röda rosor och några gerberea i.
    Räknar därför med att köpa blommor för omkring 700:- och sedan göra en bukett själv.

• Mrs4ever

jag funderar också på att göra min själv.
    Det enda jag egentligen oroar mig för, är att om man gör den kvällen innan och sedan sover sin "skönsömn" och vaknar och så har allt vissnat?????

Håller blommorna?

• gbg81

min kommer kosta ca 500kr lite utanför göteborg. Det ska vara rosor och någon mer blomma i och den ska vara ganska enkel men sidenband runt skälkarna

• Miss Emi

Enligt det jag läst på nätet ska de hålla över natten om du sätter dem svalt typ i kylskåpet. Tänkte dock prova göra en bukett först av mindre variant och förvara svalt över natten som experiment.

Prov-gjorde även en för några veckor sedan med inte så "fina" och dyra rosor, typ ica-rosor och de höll ändå nästan en vecka som bordsdekoration i rumstemperatur.

Men kolla hur blommorna står hos floristen (rosor står ju nästan alltid svalt) utifall dina "påtänkta" blommor är av en annan sort.

• Mrs4ever

jo svalt är nog rätt.
    Eller så binder man den på morgonen.
    Jag och mina tärnor ska vara hemma hos mig,
    och vi har inte vigsel förrän kl 15.00
    vi ska inte fotas eller något innan.

Mina tärnor ska hjälpa mig med håret,
    och medan de lockar mitt hår så skulle jag kunna binda den.

Eller är det att chansa?

• Comfortably numb

vår kostar ca 1300, stockholm, stora fina rosor!

Svar på tråden priset på er brudbukett???