• MolsonCanadian

Kuvert... *suck*

Tjo!
    Somliga känner till att vi har lite udda storlek på våra inbjudningskort (10,5 x 10,5 cm) och att vi har haft problem med att hitta kuvert som passar. Gav upp och beställde de minst för stora från Calligraphen. De kom idag och nu är problemet att de inte är vita som inbjudningskorten. Så jag ska skicka tillbaka dem och i ett sista desperat försök att hitta kuvert efterlyser jag nu andra ställen att beställa ifrån, innan vi får sätta oss och göra kuvert själva.
    Har redan kollat på Indesign som inte har några.

Tack på förhand,

/M

• Svar på tråden Kuvert... *suck*
  • MolsonCanadian

Jo, det hade jag tänkt. Det är bara att vi har fullt upp och kaos hemma efter att vi flyttade i helgen och jag tror inte att vi hinner.

nennesjuttioåtta skrev 2009-02-06 12:05:46 följande:
    Hur många inbjudningar handlar det om? Jag gjorde egna kuvert, ca 50 st och när man väl fick upp farten så... Hitta ett kuver du gillar, rita av och skala ner storleken till det du vill ha och använd den som mall (med flikar och så).
  • nennesjuttioåtta

aj då. När ska inbjudningarna skickas ut?

• nennesjuttioåtta

grattis till flytten!

• MolsonCanadian

Ja du, hade tänkt NU. OSA är typ 28 mars (minns inte helt och har dem inte framför mig).

Tack tack.

• nennesjuttioåtta

om vi hade bott grannar hade jag fixat det åt dig. Ligger hemma med influensa men idag känns huvudet inte lika stort som igår och har slutat pulsera i sambatakt...

Men... Hur ser inbjudningarna ut? Sitter de ihop på något sätt? Jag kom ju på att våra inbjudningar (6 sidor 105x105 , om du fattar) skickades utan kuvert (hade blivit för dyrt) så det var bara tackkorten som hade kuvert.

• nennesjuttioåtta

nej, 148x148 var de... inte för att det spelar någon roll.

• lecaroline

Ja, det har jag fått rätt ofta av dem som gör egna fina julkort. De är förseglade med någon sorts klistermärke efter vad som passar..

• nennesjuttioåtta

vi hade med lacksigill (lite segare än de man köper i vanlig affär), de flesta höll... Men ett snyggt snöre, band eller klistermärke funkar ju utmärkt!

• svårtattvälja

Det är inte att tänka på att beställa från utlandet antar jag.....? För där finns 10.5x10.5 i vitt (och en massa andra färger).

• Tindre

IEKA tipsar jag hett om! De har ett set med kort och kuvert som heter "Kallt". Nu ska vi se om jag lyckas med den tekniska biten; www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20138394

Då får du i och för sig betala för korten också, men med tanke på priset och den ypperliga storleken 11,5x11,5 kanske det är värt det?

Svar på tråden Kuvert... *suck*