• MolsonCanadian

Kuvert... *suck*

Tjo!
    Somliga känner till att vi har lite udda storlek på våra inbjudningskort (10,5 x 10,5 cm) och att vi har haft problem med att hitta kuvert som passar. Gav upp och beställde de minst för stora från Calligraphen. De kom idag och nu är problemet att de inte är vita som inbjudningskorten. Så jag ska skicka tillbaka dem och i ett sista desperat försök att hitta kuvert efterlyser jag nu andra ställen att beställa ifrån, innan vi får sätta oss och göra kuvert själva.
    Har redan kollat på Indesign som inte har några.

Tack på förhand,

/M

• Svar på tråden Kuvert... *suck*
  • MolsonCanadian

Bor inte i Sthlm.

Noxire skrev 2009-02-05 20:18:15 följande:
    Har du kollat med www.ljunggrenspapper.comKram till alla
  • MulleNuh

Vilken färg ska du ha då?

MolsonCanadian skrev 2009-02-06 10:45:03 följande:
    Det blir 3 cm större nu. Problemet är att det var fel färg på de jag beställde från Calligraphen. Att det inte finns i rätt storlek har jag begripit för längesedan.
  • MolsonCanadian

Knallvita går bra.

MulleNuh skrev 2009-02-06 11:12:07 följande:
    Vilken färg ska du ha då?
  • MulleNuh

Hmm det borde ju inte va svårt att hitta kan man tycka! Vi köpte på Panduro. Dom var då 14x14 cm i knallvitt.

MolsonCanadian skrev 2009-02-06 11:18:50 följande:
    Knallvita går bra.
  • MolsonCanadian

Det är det, eftersom de som regel är alldeles för stora. Det räcker att de är 3 cm för stora. Det ser nog konstigt ut som det är.

MulleNuh skrev 2009-02-06 11:20:04 följande:
    Hmm det borde ju inte va svårt att hitta kan man tycka! Vi köpte på Panduro. Dom var då 14x14 cm i knallvitt.
  • MolsonCanadian

Vilket då?
    Jag har ringt men de hade absolut ingenting.

SaraPayam skrev 2009-02-06 10:15:35 följande:
    Japp
  • MolsonCanadian

Vilket då?
    Jag har ringt men de hade absolut ingenting.

SaraPayam skrev 2009-02-06 10:15:35 följande:
    Japp
  • MolsonCanadian

Hupp! Sorry dubbelpost.

• nennesjuttioåtta

Hur många inbjudningar handlar det om? Jag gjorde egna kuvert, ca 50 st och när man väl fick upp farten så... Hitta ett kuver du gillar, rita av och skala ner storleken till det du vill ha och använd den som mall (med flikar och så).

Svar på tråden Kuvert... *suck*