• marriage09

Amatörfotograf

Hej alla!
    Hur har ni gjort med fotograf? Vi vill inte bli fotade i studio och vill helst inte lägga en massa pengar på en fotograf som följer oss utomhus hela dagen, men vi vill ha bra bilder! Funderar på att fråga några av våra gäster ifall de kan fotografera lite mer eller möjligtvis hyra in en "amatörfotograf". Hur har ni gjort? Funkade det med gäster eller blir det fel? Är det något som kan rekommendera någon bra amatörfotograf eller billig, bra "riktig" fotogaraf i Göteborgstrakten?
    Tack!!

• Svar på tråden Amatörfotograf
  • Lennarts Fru

vi hade två kompisar med foto som intresse att fotografera oss :)

• MulleNuh

Jag tänker så här: Om man nu väljer en amatörfotograf. HUR dåligt kan det bli??
    Alla har ju digitalkamera, så man ser ju på en gång om bilden är skit eller inte.

Jag ska ha en vän (eller 2 st vänner) som filmar och fotograferar. Dom har dock detta som yrke.

• Boobi

Vi ska fråga en vi känner som brukar fotografera mkt på fritiden, solnedgångar & liknande. Annars ska vi få låna en systemkamera & låta någon av gästerna fota

• Hemlig2009

Jag skulle aldrig våga ha amatörfotograf. Man kan ju se bara på de olika fotografernas hemsidor hur olika duktiga de är. Det handlar inte alls om kameran i mitt tycke utan om känslan och konsten (som det faktiskt är) att fånga det rätta ögonblicket.

Jag är orolig för våra bilder trots erfaren fotograf. Tänk om de inte blir bra? Det går ju aldrig att få tillbaka dagen...

• marriage09

Jag hade gärna också haft proffsfotograf, tycker i grund och botten också att det är en konst (även om bra kameror gör bättre bilder än sämre kameror ifall fotografen inte är proffs), jag tycker bara att det är så in i... dyrt! Har hört om folk som betalat 20-30 000kr för att en fotograf skall följa med dem under dagen och det är det inte värt, för mig iaf...

Du har dock helt rätt, det går inte att få tillbaka den dagen, därför är jag väldigt rädd att man kanske ångrar sig efteråt. Grrr

• Hemlig2009

Nej, vi tänker inte betala så mycket! Oerhörda summor...

Vår fotograf tar 5500 kr för att fota innan vigseln, sk porträtt och sedan är han med under vigseln och fotar sist lite på trappan under puss- och kramkalaset.

• marriage09

Det lät ju lite rimligare... Var är detta någonstans?

• anja1661

vår fotograf är en porträttfotograf. hon ska foto oss gratis då hon gärna vill träna på att ta bröllopskort!

det enda hon ville ha var skjuts till fotoplatsen och rätt att lägga upp några bilder på hennes hemsida och i portfolion...

vi e supernöjda!! hade annars inte tänkt ha fotograf utan bara be gästerna fota extra mycket.

• Boobi
    anja1661 skrev 2009-02-03 15:13:05 följande:
    vår fotograf är en porträttfotograf. hon ska foto oss gratis då hon gärna vill träna på att ta bröllopskort! det enda hon ville ha var skjuts till fotoplatsen och rätt att lägga upp några bilder på hennes hemsida och i portfolion...vi e supernöjda!! hade annars inte tänkt ha fotograf utan bara be gästerna fota extra mycket.
    Vad bra!!
Svar på tråden Amatörfotograf