• marriage09

Amatörfotograf

Hej alla!
    Hur har ni gjort med fotograf? Vi vill inte bli fotade i studio och vill helst inte lägga en massa pengar på en fotograf som följer oss utomhus hela dagen, men vi vill ha bra bilder! Funderar på att fråga några av våra gäster ifall de kan fotografera lite mer eller möjligtvis hyra in en "amatörfotograf". Hur har ni gjort? Funkade det med gäster eller blir det fel? Är det något som kan rekommendera någon bra amatörfotograf eller billig, bra "riktig" fotogaraf i Göteborgstrakten?
    Tack!!

• Svar på tråden Amatörfotograf
  • Fenixx

jag hade själv aldrig vågat chansa att bara ha en amatörfotograf. det är ju ändå en av dem finaste minnena man har sen.
    en proffsfotograf har ju ändå mer kunskap om olika saker skulle uppstå, tex regn, dem har fler kameror om en skulle gå sönder osv osv

kika runt, priserna varierar en del hos fotograferna och det finns ju små och stora fotopaket att ha.

• sandraochmichael

jag tänker ta och fråga nån av gästerna =)=) känner att det är lite onödigt att lägga en massa pengar på proffs

• ALOL

vi har bokat magnus egger, bra billig fotograf i Göteborgs trakten! Verkar Kanon. Kolla på bilderna på hans hemsida! www.magnusegger.se

• marriage09

Jag är väldigt ambivalent, tycker att det är väldigt mycket pengar, men på samma gång är jag rädd att ångra mig efteråt om korten inte blir bra. Jag själv fotar litegrann och har en riktigt bra systemkamera, min syster har också en bra systemkamera, likaså några av mina vänner. Det gör ju det klart lättare att ta bra kort, men det blir ju klart inte proffkvalité bara för det. Finns det någon som har haft kompisar som fotat och som har erfarenhet av det?

• sandraochmichael

igentligen tror jag det hänger mer på kameran än fotografen, visst fantasi är ju alltid bra att ha om man ska fotografera, och sen finns det iof vissa som aldrig hållt i en kamera, men om du är osäker, be dom fota dig först en gång så ser du vilka resultat dom kan ta fram =)

• altervattnet

vi ska ta en amatörfotograf. Hon tar 700:- och då får vi bilderna på en cd skiva som vi sedan själva får framkalla.

Hon har dock stor fotovana, jobbar som press-fotograf så det blir nog bra :)

• marriage09

ALOL: kollade in på hemsidan och det ser bra ut, skall maila för prisuppgift. När du säger billig, vad menar du då? Vad betalar han och vad får ni då för det? Tack!

• marriage09

Altervattnet: är detta i Göteborg eller i trakten av det?
    Kan jag isf få hennes kontaktuppgifter (om hon nu gör detta "komeerisiellt" och inte bara för er för att hon känner er eller så...) Tack.

• asajo

Vi hade en proffsfotograf (erkänt bra) som tog bilder på oss före vigseln. Under vigseln och resten av dagen hade vi en av våra vänner som är duktig amatörfotograf som fotade. Det var inte lätt att välja ut foton från proffsfotografen, för det var inte många av dem där det inte var mycket reflexer i min mans glasögon (tycker nog man som proffs skulle se det och anpassa vinklar eller nåt efter det). På "amatörfotografens" bilder fanns inte en enda reflex!

• Tooticki

En av våra närmaste vänner är amatörfotograf och fotade oss, vi är nöjda.

Resultatet kan du se i vårt galleri!

Svar på tråden Amatörfotograf